تجمع معلمان همدان در اعتراض به رتبه بندی معلمان

تجمع معلمان همدان در اعتراض به همسویی رتبه بندی معلمان

در راهپیمایی روز پنجشنبه معلمان شعارهایی مانند «معلم زندانی باید آزاد شود»، «تسلیم نشوید و سازش نکنید، رتبه بدون کاهش را کسب کنید»، «هر دو از فقر شکایت داریم» و «دست از پولسازی و خصوصی سازی آموزش و پرورش بردارید» سر دادند.

معلمان بودجه مصوب را برای اجرای این طرح کافی ندانستند و مصوبه مجلس درباره این لایحه را «منسجم» خواندند.

به عنوان مثال، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، در توییتر خود نوشت که این قطعنامه “پیش نویس است نه یک طرح رتبه بندی”.

وی تاکید کرد که این طرح مورد تایید اتحادیه معلمان و فرهنگیان قرار نگرفته و تجمعات سراسری ادامه خواهد داشت.

دولت ابراهیم رئیسی امسال 12.5 میلیارد تن برای اجرای این لایحه در نظر گرفته است اما بر اساس اعلام شورای هماهنگی اصناف فرهنگیان بودجه برای اجرای این لایحه کافی نیست.

شورا تاکید کرد که اعضای پارلمان تا یکشنبه 19 دسامبر فرصت دارند تا رتبه بندی و مطابقت واقعی را تایید کنند. در غیر این صورت معلمان از سه شنبه هفته آینده به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

معلمان در ماه های اخیر در اعتراض به عدم تصویب این لایحه و اجرا نشدن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تجمع کردند و روز دوشنبه نیز تجمع سراسری در 80 شهر ایران برگزار شد.

مجلس روز چهارشنبه (24 آذر) ماده 6 لایحه رتبه بندی معلمان ایران را تصویب کرد.

بر اساس این ماده برای معلمان با رتبه دستیار 10 درصد، مربی معلم 15 درصد علاوه بر رتبه قبلی، دستیار 12 درصد علاوه بر عناوین قبلی، دانشیار 10 درصد علاوه بر عناوین قبلی و استاد معلم پنج درصد اضافه بر عناوین قبلی. افزایش عناوین قبلی به مجموع حقوق مستمر، کمک هزینه و فوق العاده و ارقام مندرج در دستور کار معلمان اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید