تصمیم عجیب عثمار پس از دو جلسه تمرینی پرفشار

اسمار به درخواست باشگاه پاسخ نمی دهد

سرمربی جدید پرسپولیس پس از ورود تیمش به اردوی امارات مدام این سوال را مطرح می کرد که کدام تیم و چه زمانی بازی دوستانه برگزار می کند تا بتواند تمرینات تیمش را بر این اساس سامان دهد. در این بین تیم اتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی از بازی مقابل سرخ ها استقبال کرد اما اطرافیان صلاح از برگزاری این دیدار اطلاعی نداشتند. در همین راستا، عثمر برنامه تمرینی تیمش را کوتاه کرد و دو بار در روز شاگردانش را تمرین داد. تمریناتی که یک قسمت آن قدرتی و بدنی و قسمت دیگر آن کار تاکتیکی بود. اما عصر شنبه اطرافیان این تیم به عثمر اطلاع دادند که فردا باید به مصاف تیم سوم جدول امارات یعنی شباب الاهلی بروند. این در حالی بود که قرمزها در یک روز دو تمرین را برگزار کرده بودند. اسمار که به عنوان سرمربی نتوانست اجازه دهد این بازی سخت در روز بعد از دو تمرین سخت تیمش برگزار شود، نتوانست به خواسته باشگاه عمل کند.

خستگی فلسطینی ها در بازی دوستانه

پرسپولیس در روز بعد از تمرین پرفشار در حالی که این تیم در میانه رقابت ها به سر می برد و بازیکنانش کاملا آماده و سرحال بودند، مقابل شباب الاهلی به میدان رفت. همین موضوع باعث شد تا فارغ التحصیلان اسمار در تمام دقایق مسابقه تحت تاثیر بازی خوب حریف قرار بگیرند و بیش از یکی دو موقعیت مقابل دروازه حریف ایجاد نکردند. البته خستگی پارسی ها در این دیدار خود را نشان داد و این دلیل اصلی شکست آنها در این دیدار بود. بازیکنان پرسپولیس در این دیدار بسیار بی نظم و ناهماهنگ به نظر می رسیدند و بازی حریف را با مالکیت توپ تماشا می کردند. در مجموع همه بازیکنان حاضر در زمین حتی 20 درصد از توانایی های خود را نشان ندادند و دلیل آن همانطور که گفته شد خستگی ناشی از تمرینات فشرده روز قبل از بازی بود.

انتقاد کادر فنی از فلسطینی ها

رختکن پرسپولیس بعد از بازی این تیم مقابل شباب الاهلی اصلا خوب نبود و بازیکنان از دریافت 5 گل در این بازی ناراحت به نظر می رسیدند. البته دلیل اصلی شرمندگی آنها این بود که در این شرایط با تیم آماده شباب الاهلی روبرو شدند. در واقع از کادر فنی و سرمربی تیم انتقاد کردند که چه دلیلی دارد که پس از دو جلسه تمرین پرفشار در یک روز، پس از آن روز چنین بازی سختی را انجام دهند تا چنین نتیجه ای داشته باشند. .

نبود مربی باتجربه در ترکیب

جو تیم پرسپولیس بعد از معرفی اسمار به عنوان سرمربی این تیم چندان مساعد نیست. حملات هواداران به اسمار و هدایت باشگاه پرسپولیس در فضای مجازی تاثیرات بسیار منفی بر این تیم گذاشت. شور و شوقی در بین بازیکنان به چشم نمی خورد و اختلاف نظر بر سر حمایت سرمربی تیم نیز باعث ایجاد چالش هایی در میان برخی از بازیکنان مسن این تیم شده است. در چنین شرایطی مربی باتجربه ای که بتواند این حاشیه ها را حس کند و برای ایجاد اتحاد و همبستگی در تیم تلاش کند در تیم پالشفان کاملا احساس می شود. البته اگر بخواهیم بگوییم در زمان سرمربیگری یحیی گل محمدی به خصوص در این فصل موجی از اتحاد و همبستگی در بین سرخ پوشان به راه افتاد، حقیقت را نگفته ایم اما این مشکلات به اوج خود رسیده است. در مرحله کنونی و مطمئناً عواقب خوبی برای تیم اسمار نخواهد داشت.

اعتراض به مسائل مالی

برخی بازیکنان پرسپولیس از شرایط مالی خود ناراضی هستند و این موضوع را به گوش مدیران باشگاه رسانده اند. طبق قرارداد قرار بود شیاطین سرخ تا اینجای کار 50 درصد دستمزد خود را دریافت کنند اما تنها 30 درصد دریافت کردند و 50 درصد از گزینه های قرارداد فصل قبل را نیز مدیون هستند. در امارات با وجود اینکه پول جیبی به پالش ها داده می شود، انتظار دارند حداقل 10 درصد از قرارداد خود را دریافت کنند. جالب اینجاست که وقتی باشگاه پرسپولیس مجبور شد مربی خارجی را جایگزین گل محمدی کند، برخی از بازیکنان محتاط بودند و معتقد بودند اگر باشگاه پولدار شود، بازیکنان را مطالبه می کنند. در همین راستا اخیرا صحبت هایی مبنی بر جذب مربی خارجی دروازه بانان برای پرسپولیس مطرح شده است که با چند بازیکن پیش نیامده و نظر آنها این است که در شرایط فعلی اگر پولی در حساب باشگاه وجود دارد باید پرداخت شود. به اعضای تیم

اسمر دستیاران خود را انتخاب می کند

سرمربی موقت پرسپولیس تنها با نظر خود به دنبال تقویت کادر فنی است و مربیان پیشنهادی باشگاه را نمی پذیرد. به خصوص بعد از اینکه متوجه شد باشگاه به دنبال این است که در صورت ناکامی در هفته اول نیم فصل، یک مربی سرشناس ایرانی را جایگزین او کند. در همین راستا، عثمر پس از بازگشت به ایران تصمیم می گیرد در دیدار با رضا درویش، یک دستیار به کادر خود اضافه کند. به نظر می رسد این یک آزمون جدی برای اسمار باشد که دستیار خود را انتخاب کند یا باشگاه پرسپولیس. در واقع اگر اسمار به باشگاه اجازه دهد دستیار اول خود را انتخاب کند، آن وقت مشخص می شود که او آمادگی سرمربیگری پرسپولیس را ندارد و از اختیارات کامل برخوردار نیست.

امکان حذف یک یا دو بازیکن

اسمار در حالی که قرار است تا تعیین تکلیف سرمربی تیمش، وظیفه آماده سازی بازیکنان را بر عهده بگیرد، خواستار تقویت تیمش در حمله شد. پرسپولیس در این میان محمد عمری را جایگزین عیسی آل کثیر کرد اما عثمر بر نیاز تیمش به یک مهاجم دیگر تاکید کرد. یکی دیگر از پست های مهم اسمار برای تقویت تیم، خط دروازه است. جایی که علیرضا بیرانوند دو بازیکن زیر 21 سال دارد که حتی یک بازی هم در لیگ برتر انجام نداده اند. در این زمینه عثمر از باشگاه پرسپولیس خواست تا شرایطی را برای حضور یک دروازه بان باتجربه و با تجربه در جمع سرخ پوشان فراهم کند تا در صورت غیبت بیرانوند در برخی دیدارها با مشکل جدی مواجه نشوند. مسلم است که با آمدن یک مهاجم جدید، یکی از اعضای این تیم در خط حمله باید از لیست خارج شود. احتمال حذف نام مرتضی پورعلیگنجی از لیست قرمزها با توجه به ورود دروازه بان جدیدی که در سن و سال خواهد داشت وجود دارد. در واقع در این شرایط است که قرمزها می توانند بازیکن جدیدی را به لیست خود اضافه کنند.