تعداد کاربران فعال روبیکا از مرز 50 میلیون نفر گذشت


ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907161

پس از مهاجرت انبوه کاربران فضای مجازی به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی، تعداد کاربران (نصب فعال) این سامانه ها از 5 به 10 برابر افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از مهاجرت انبوه کاربران فضای مجازی به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی، تعداد کاربران (نصب فعال) این سامانه ها از 5 به 10 برابر افزایش یافته است.

این در حالی است که استفاده فعال از اپلیکیشن فوق العاده روبیک به پنجاه میلیون رسیده است. بر اساس این گزارش تعداد کاربران ITA به 12 میلیون، سروش 7 میلیون و بله 8 میلیون نفر رسیده است.

با این جریان مهاجرت که تعداد کل کاربران فعال روزانه پیام رسان و اینترانت را از هفت و نیم میلیون نفر در روز به حدود 30 میلیون نفر در روز افزایش داده است، باید دید آیا اینترنت جهانی که مدعی آزادی است. جریان اطلاعات، این رویکرد و آیا مردم ایران تحمل می کنند یا آزادی بیان و انتشار اطلاعات فقط یک شعار است و در این مسیر شاهد اختلال، سانسور و خفقان شبکه جهانی اینترنت خواهیم بود.

همین گزارش نشان می دهد که اکثر کسب و کارهای مجازی به اینترانت منتقل شده اند و تعدادی از این کسب و کارها در همین مدت کوتاه به دویست هزار فالوور رسیده اند. این تحولات عمده در شبکه ملی اطلاعات نشان دهنده قدرت دانشمندان در عرصه فناوری اطلاعات در کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید