تعداد گردشگران نوروزی در استان کرمانشاه از مرز 2 میلیون نفر گذشت


ساعت: 18:57
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1819018

رئیس اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه:

جبار گوهری گفت: از 27 اسفند تا 12 فروردین بیش از دو میلیون نفر از اقامتگاه های گردشگری استان کرمانشاه بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جبار گوهری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: از 27 اسفند تا 13 فروردین در مجموع 246 هزار و 346 مسافر نوروزی به اقامتگاه های رسمی استان کرمانشاه اعم از آپارتمان ها، مسافرخانه ها، واحدهای بوم گردی، مسافرخانه ها، مدارس، هتل ها سفر کرده اند. سالن های ورزشی، خوابگاه های دانشجویی و ….

رئیس اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در همین مدت بیش از دو میلیون نفر از مجموعه‌های تاریخی طبیعی استان بازدید کرده‌اند.

وی گفت: بیشترین بازدیدها به ترتیب از مجموعه تاریخی و فرهنگی تگبستان، بیستون، غار گوری کله، تکیه بیگلبیگی و وکول الملک و معبد آناهیتا بوده است.

گوهری با اشاره به حضور گردشگران و رونق بازار گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در کرمانشاه در مجموعه های تاریخی استان و همچنین در ورودی اکثر شهرها برپا شده است.

وی همچنین از انجام 897 مورد بازرسی توسط بازرسان از مراکز پذیرایی حاشیه جاده ها، دفاتر خدمات گردشگری و رستوران ها خبر داد و افزود: بر اساس این بازدیدها 77 مورد تشویق، 125 مورد توبیخ و 3 مورد حذف و 54 مورد اخطار کتبی داشتیم.

گوهری خاطرنشان کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی استان کرمانشاه در 29 اسفندماه بر همین اساس تکمیل شد و با وجود اعلام ممنوعیت استفاده از مدارس مسافربری در روزهای ابتدایی تعداد زیادی از میهمانان نوروزی در مدارس، مسافرخانه ها و خوابگاه ها پر از جمعیت

سرپرست اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از استان کرمانشاه گفت: بر اساس بلیت فروشی انجام شده در این مدت، 2 میلیون و چهار هزار و هفت هزار و 563 نفر از این استان بازدید کردند. اماکن توریستی تاریخی استان تا زمانی که اقدام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید