تعداد کشته شدگان ناآرامی های بغداد به هشت نفر رسید


ساعت: 22:00
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893673

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که تعداد قربانیان ناآرامی ها در بغداد به هشت نفر رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خبرگزاری فرانسه شامگاه دوشنبه گزارش داد که تعداد کشته شدگان ناآرامی ها در بغداد به هشت نفر رسیده است.

مراکز درمانی عراق نیز از زخمی شدن دست کم 85 نفر در درگیری های امروز خبر دادند.

روز دوشنبه، ستاد مشترک ارتش عراق نیز با انتشار بیانیه ای ممنوعیت مهاجرت به سراسر کشور را اعلام کرد. این ممنوعیت شامل خودروها و شهروندان می شود.

سید مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق ظهر امروز (دوشنبه) اعلام کرد که از تمامی فعالیت های سیاسی کناره گیری می کند. پس از بیانیه وی، شورشیان طرفدار صدر در منطقه سبز به برخی از ساختمان های دولتی حمله کردند.

همزمان برخی منابع خبری مانند شبکه العربیه سعودی که تلاش می کنند به بحران عراق دامن بزنند، ویدئوهای قدیمی را منتشر می کنند. این شبکه با انتشار ویدئوهای قدیمی که متعلق به عراق نیست، سعی در شعله ور کردن آتش اعتراضات دارد.

حامیان جنبش صدر نیز در گروه‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف آن منطقه در منطقه سبز حضور دارند و عده‌ای در حمایت از مقتدی صدر شعار سر می‌دهند و برخی دیگر تلاش می‌کنند وارد ساختمان‌های دولتی شوند. نیروهای ویژه نیز در پل المعلاق مستقر شده اند تا دیگر حامیان صدر از ورود به منطقه سبز جلوگیری کنند، در حالی که تمامی دروازه های منطقه سبز بسته شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در مقابل آنها مستقر شده اند.

رسانه های عراقی گزارش می دهند که پل الجموری نیز به طور کامل مسدود است و نیروهای امنیتی اجازه عبور خودروها و مردم را نمی دهند. تعداد زیادی از نیروهای امنیتی نیز از مناطق مختلف بغداد به منطقه سبز اعزام شده اند.

جنبش صدر در عراق بیش از یک ماه است که حامیان آن را به اعتراض به اختلافات سیاسی سوق داده و با اشغال ساختمان پارلمان، روند سیاسی کشور را متوقف کرده و تشکیل دولت جدید را به تاخیر می اندازند. به گفته کارشناسان، امید است با کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت های سیاسی، این گونه تجمعات و آشوب ها در نهایت لغو شود.

دیدگاهتان را بنویسید