تغییرات عجیب و بیهوده یحیی در سیستم و چینش بازیکنان پرسپولیس

تغییرات عجیب و بیهوده یحیی در سیستم و چینش بازیکنان پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل گوهر سیریان با تساوی یک بر یک متوقف شد اما ترکیب این تیم تغییر کرده است.

یحیی گل محمدی پس از شکست این تیم مقابل آلومینیوم اراک تصمیم گرفت بازیکنانی را که یکی از ارکان اصلی موفقیت این تیم در دو سال گذشته بوده اند، روی نیمکت بنشیند.

سرمربی سرخپوشان روی نیمکت حامد لک، سیدجلال حسینی، امید عالیشاه و مهدی عبدی برای تغییر ساختار تیم. البته آلیشیا اخیرا یک دوره مصدومیت را پشت سر گذاشته بود.

پرسپولیس پس از مدت ها 2-3-3 بازی کرد تا علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی و فرشاد فرج خط دفاعی این تیم را تشکیل دهند و مانع از گلزنی مجدد این تیم شوند.

حضور بوژیدار رادوشوویچ در چارچوب ‘گل پرسپولیس’ و همچنین تغییرات در ساختار دفاعی مدافعان نیز مانع از گلزنی دروازه بان کروات مانند حامد لاک نشد.

استراتژی دفاعی جدید پرسپولیس این امکان را به وحید امیری داده است که در میانه زمین آزادتر از همیشه باشد و با سانتر و نفوذ خود فرصت گلزنی را به مهاجمان این تیم بدهد.

مالکیت توپ توسط پرسپولیس در نیمه اول نه تنها سودی برای این تیم نداشت، بلکه گل گهر را در ثانیه های پایانی 45 دقیقه ابتدایی به ثمر رساند تا یحیی گل محمدی دوباره سیستم بازی تیمش را تغییر دهد.

گل محمدی باز هم استراتژی فنی تیمش را به 2-4-4 تغییر داد تا از شکست مجدد پرسپولیس جلوگیری کند.

پرسپولیس در نیمه دوم موفق شد ضربات بیشتری را به چارچوب دروازه محسن فروزان وارد کند. این تیم از 11 ضربه یک بار توانست دروازه عیسی القطر را تکان دهد.

پرسپولیس در نیمه دوم با وجود چندین قطع توپ اشتباه از سوی رضا اسدی در خط هافبک و فرشاد فرج در خط دفاعی، باز هم دقت 80 درصدی از مجموع 482 پاس گل را به ثبت رساند که همچنان برای این تیم در پنج فصل اخیر بالاتر از میانگین است. که منجر به قهرمانی شد. پنج درصد کمتر بود.

تاکتیک های مختلف یحیی گل محمدی تغییری در اولین حملات دفاعی ایجاد نکرد. بازیکنان رده بالای پرسپولیس در دفاع و هافبک نتوانستند آمار خوبی در نبردهای هوایی داشته باشند.

شاگردان امیر قلعه نویی 20 بار در نبردهای هوایی موفق بودند و پرسپولیسی ها 16 بار به خوبی از پس این توپ ها برآمدند.

در نهایت سرخ ها باز هم امتیاز از دست دادند تا انقلاب تاکتیکی یحیی و نیمکت نشینی کاپیتان تیم نتوانست کمکی به پرسپولیس برای بازگشت به قهرمانی لیگ برتر کند.

باید دید کادر فنی این تیم به سرپرستی یحیی گل محمدی که در تعطیلات لیگ برتر برای دیدارهای تیم ملی ایران ایجاد کرده است، برای پوشش ضعف های فنی و مدعی کسب ششمین قهرمانی متوالی سرخپوشان باز هم از چه چیزی استفاده خواهد کرد. لیگ. به آرامی

دیدگاهتان را بنویسید