تقاضا برای خرید دلار تقریبا به صفر رسید/ حفظ نرخ کشف 42 هزار تومان جای تعجب دارد

تقاضا برای خرید دلار تقریبا به صفر رسید/ حفظ نرخ کشف 42 هزار تومان جای تعجب دارد

رئیس کانون صرافی های ایران گفت: امروز که نرخ دلار بیش از 30 درصد کاهش یافته است، حفظ نرخ ارز در 42 هزار تومان تا حدودی تعجب آور است.

کامران سلطانی زاده درباره کاهش نرخ دلار در بازار آزاد پس از اعلام توافق ایران و عربستان گفت: دلار 45 هزار تومانی در حال حاضر خریدار در بازار ندارد و تقاضا برای خرید دلار تقریبا به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ایجاد شده و همچنین افزایش عرضه دلار در سامانه نیما و در بازار ارز، احتمال بازگشت نرخ دلار به کانال 30 هزار تومان وجود دارد، تاکید کرد: : رفتار بازار بر اساس تقاضا و عرضه و در حال حاضر کمیت عرضه است. و تقاضای بازار نشان می دهد که نرخ دلار تا 30 هزار تومان تمایل به کاهش دارد اما به شرطی که مانعی برای کاهش نرخ ارز وجود نداشته باشد.

رئیس اتحادیه صرافی های ایران گفت: در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است و نرخ ها به سرعت به سمت قیمت های پایین تر برمی گردند.

سلطانی زاده ادامه داد: برخلاف ذهنیت افرادی که فکر می کنند کاهش نرخ دلار بسیار تعجب برانگیز است، باید یادآور شویم که نرخ دلار در ابتدای سال جاری و در حال حاضر بر اساس همه رسمی 20 هزار تومان در کانال بوده است. عوامل، تعیین سرعت خیلی دور از ذهن نیست.

وی افزود: البته همانطور که انتظار می رفت هنوز تعداد زیادی از صرافی ها وارد چرخه خرید ارز از پتروشیمی ها نشده اند و با افزایش این روند شاهد بهبود نرخ دلار در بازار خواهیم بود.

رئیس کانون صرافان ایران با تاکید بر اینکه چرا در حالی که نرخ دلار در بازار آزاد چندین هزار تومان کاهش یافته است، اما در بازار متشکل، نرخ دلار روی 42 هزار تومان باقی می ماند، تاکید کرد: زمانی که نرخ دلار در بازارهای مختلف وجود دارد. کانال ها نزدیک به 60 هزار تومان است نرخ دلار در صرافی 41 هزار و 590 تومان مشخص شد. اما امروز که نرخ دلار بیش از 30 درصد کاهش یافته است، حفظ نرخ ارز در 42 هزار تومان کمی تعجب آور است.

دیدگاهتان را بنویسید