تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

تویوتا مدل 2023 لندکروز FJ 70 را معرفی کرد.این خودرو در مدل جدید نسبت به قبل دچار بروزرسانی هایی شده است که از مهمترین آنها می توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد که قیمت تمامی مدل های این خودرو را حدود 1100 دلار افزایش داده است.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر FJ 70 مدل 2023

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

این خودروساز ژاپنی همچنین تویوتا لندکروزر FJ 70 مدل 2023 را مجدداً طبقه بندی کرده است تا مشمول قوانین ایمنی جدید استرالیا در هنگام تصادف نباشد و آن را در رده کامیون های سبک قرار داده است. در واقع اگر کلاس این خودرو تغییر نمی کرد، تویوتا دیگر نمی توانست آن را در بازار استرالیا عرضه کند. علاوه بر این، تویوتا برای تطبیق لندکروزر سری 70 با استانداردهای جدید مجبور به صرف هزینه های زیادی شد که منجر به افزایش قابل توجه قیمت این خودرو شد.

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

علاوه بر این، وزن تمام نسخه های جدید تویوتا لندکروز FJ 70 در حال حاضر به 3510 کیلوگرم رسیده است. این افزایش وزن برای قرار دادن این خودرو در کلاس کامیون های سبک برای کسب معافیت از قوانین جدید ایمنی تصادف استرالیا در نظر گرفته شده است. این قوانین با نام ADR 85 تنها شامل خودروهای تجاری سبک با وزن ناخالص کمتر از 3.5 تن می شود و تویوتا با افزایش وزن این خودرو توانست آن را از به روز رسانی های گران قیمت معاف کند.

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

به طور کلی لیست امکانات استاندارد تویوتا لندکروزر FJ 70 مدل 2023 به جز ترمز اضطراری خودکار که در حال حاضر یکی از اصلی ترین ویژگی های ایمنی خودروها محسوب می شود نسبت به قبل بهبود نیافته است و این خودرو در حال حاضر در نوع پایه یا نوع GX به صورت استاندارد دارای 5 ایربگ، 2 یا 4 بلندگو، سپرها و آینه های مشکی، صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی با ناوبری ماهواره ای و چرخ های فولادی 16 اینچی است.

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

تویوتا لندکروزر FJ 70 جدید از همان موتور 4.5 لیتری V8 توربودیزل قبلی استفاده می کند که می تواند 205 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط این موتور نیز توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. البته این احتمال وجود دارد که تویوتا موتور جدید توربودیزل V6 را نیز برای این خودرو در نظر گرفته باشد.

تویوتا لندکروز 2023 با ظاهری عجیب معرفی شد

تویوتا از تیرماه امسال پذیرش سفارش خرید این لندکروز قدیمی را متوقف کرده و تا 6 ماه آینده امکان سفارش این خودرو وجود نخواهد داشت. در حال حاضر حدود 10000 نفر در حال خرید این خودرو هستند. البته اخیرا یکی از مدیران تویوتا از تلاش برای افزایش تولید این خودرو خبر داده است. این خودرو در مدل پایه حدود 46900 دلار قیمت دارد و مشتریان باید برای مدل بالا حدود 52500 دلار هزینه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید