تکرار حماسه تهران در مراسم بزرگداشت 18 آذر/ سردادن شعار مرگ بر آمریکا در میدان امام حسین (ع).


ساعت: 18:50
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920881

مراسم گرامیداشت یوم الله نهم با حضور پرشور مردم امروز در میدان مذهبی امام حسین (علیه السلام) تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران پرس ، مراسم بزرگداشت «یوم الله 18 آذر» با حضور پرشور مردم در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید حسین طباطبایی به تلاوت آیات قرآن پرداخت و سپس نوازندگان لشگری به اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

سپس نوجوانان گروه سرود محبان امام حسن (ع) قطعه «بچه های ایران» را اجرا کردند.

در بخشی دیگر از مراسم بزرگداشت «یوم الله نهم»، بخش بعثت حضرت فاطمه (س) توسط «سید زمانی» از هنرمندان کشور اجرا شد.

زمانی در مقدمه این قطعه موسیقی که ختم بعثت فاطمیه (س) را مختص ایام فاطمیه و دو ماه اخیر و ازدحام و شورش ها در کشور ما بیان کرده است. وی با بیان سه کلمه «زن، زندگی، آزادی» افزود: استفاده از آن شعار زیبایی از اضطراب، خطا و بدرفتاری بود و از زاویه ای دیگر به آن اشاره کردیم.

این هنرمند سپس بخشی از پیام فاطمی (علیه السلام) را به بانوان و مادران ایرانی که حجاب فاطمی (علیه السلام) را سرلوحه زندگی خود قرار دادند، تقدیم کرد.

حماسه خوانی سید محمد طه دلاوری از دیگر بخش های این مراسم بود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

در این مراسم شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی از جمله «18 آذر آبروی ما را آورد نابودی دشمن ملت ما»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر یاغی» تلاش آمریکاست. ، انگلیس و رژیم صهیونیستی شورش های 1988 و ناآرامی های اخیر را محکوم کردند.

در این مراسم مردم تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی و دیگر شهدای انقلاب را حمل کردند.

در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین «محسن محمودی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران قطعنامه پایانی حماسه یوم الله 18 آذرماه را قرائت کرد که به تصویب رسید. حاضرین

بر اساس این گزارش، مراسم گرامیداشت نهمین روز بزرگداشت فردا در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.

برنامه های امسال به مناسبت نهم دی ماه با شعار؛ «حماسه روز نهم، ائتلاف مردم با رهبری، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید