تیم ملی کشتی فرنگی به آمریکا می رود/ رنجرز تصمیم سختی گرفت و زندگی خود را وسط گذاشت


ساعت: 07:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910752

رئیس فدراسیون کشتی گفت: می توانم بگویم حسن رنگرز در دو ماهی که سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی را بر عهده گرفت جان خود را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا دبیر در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران جام جهانی کشتی در آذربایجان گفت: این جایزه حق حیات کشتی گیران بود، جایزه 70 هزار دلاری فدراسیون جهانی به حساب فدراسیون کشتی واریز شود. . ، اما غیرت جوانان تیم ملی باعث شد این جایزه به آنها داده شود بنابراین هرکسی که کشورمان به آن افتخار کند این مبالغ ناچیز است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آیا جوایز به طور مساوی بین کشتی گیران تقسیم می شود یا خیر، ادامه داد: تقسیم جوایز به طور مساوی عادلانه نیست، هر چقدر هم آورده باشد، پس از بازگشت ملی پوشان از مسابقات جام جهانی نیز باید جایزه بگیرد. از نظر فنی همه چیز را بررسی کردیم، حتی نظم کشتی گیرانی که در اردوهای تیم ملی حضور داشتند را بررسی کردیم تا به فکر پاداش خوبی برای همه کشتی گیران باشیم و حق کسی ضایع نشود.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد تیم ملی کشتی فرنگی جوانمان گفت: هم از بنا و هم از حسن رنجرز تشکر می کنم چون خوشحالم که چنین نفراتی در کشتی داریم و می توانیم به خوبی از آنها استفاده کنیم. احساس می کنم هرکسی که می تواند به مبارزه بومی ما کمک کند باید آستین ها را بالا بزند و به فدراسیون کمک کند. در دو ماهی که حسن رنگرز سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی را برعهده گرفت، به جرات می توانم بگویم او جان خود را داد تا بتواند تیم خوبی را راهی امیدهای جهان و قهرمانی جهان کند. رنجرز شخصیت کوچکی نیست، کاپشن مدیرش را درآورد و پیراهن تیم ملی را پوشید و می دانم چه تصمیم سختی باید در زندگی بگیرید. رقبای تیم ملی بسیار جوان هستند به طوری که در این مسابقات یک کشتی گیر تنها 18 سال داشتیم و این نشان می دهد که میانگین سنی تیم ملی چقدر کاهش یافته است.

وی افزود: من به بسیاری از این جوانان امید دارم و مطمئنم در آینده نام آنها به نام کشتی ایران خواهد بود، هنر یک فدراسیون این است که کشتی گیران را در موقعیتی قرار دهد که با یکدیگر رقابت کنند. وقتی کشتی گیران با هم مسابقه می دهند همین اتفاق می افتد و امروز می بینیم که میانگین سنی کشتی گیران ما به 20 سال رسیده است.

دبیر شورای عالی کشتی در خصوص تجلیل از خانواده شهید آرمان علیوردی در این مراسم گفت: از روز اولی که وارد فدراسیون کشتی شدم به همه مسئولان فدراسیون و حتی اعضای تیم ملی گفتم صراط مستقیم این است. راه شهدا و ما فقط باید از این راه برویم. ما شهدای عزیز زیادی داریم و باید بیش از هر زمان دیگری قدر آنها را بدانیم. وقتی فهمیدم آرمان علیوردی خودش یک رزمنده است، تردید نکردم چون او هم شهید است و مانند شهید ابراهیم هادی برای ما ارزشمند است و این مراسم و تجلیل باید توسط خانواده او انجام می شد. من از طرف تیم ملی و فدراسیون جام قهرمانی جام جهانی آذربایجان را به خانواده علیوردی تقدیم کردم اما پدر این شهید متواضعانه عنوان کرد که این جام باید در شورای افتخاری فدراسیون کشتی بماند و فکر می کنم که امروز یکی از روزهای خوب مبارزه ایران بود.

وی درباره برنامه سفر تیم ملی کشتی فرنگی برای جام جهانی گفت: اعضای تیم کشتی هفته گذشته برای دریافت ویزای آمریکا باید به دبی سفر می کردند. با توجه به اینکه لیگ شروع شده نیمی از تیم فعال شده و منتظریم تا زمان مشخص شدن نصف دیگر تیم به دبی مشخص شود. طبق برنامه مسابقات، تیم ملی اواسط آذرماه راهی آمریکا می شود.

دبیر ادامه داد: قبل از این مسابقات مسابقات ستارگان جهان را در قرقیزستان داریم که از چهار کشتی گیر برای شرکت در این مسابقات دعوت شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جدایی با حمید سوریان که از سمت نایب رئیسی فدراسیون استعفا داده قطعی شده است؟ گفت: موضع من از اول مشخص بود. باید از او در این مورد بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید