واکنش سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به تشویق نکردن شاگردانش در سکوهای مسابقات قهرمانی جهان/ رنجرز: کشتی مثل فوتبال نیست!


ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910427

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: کشتی مانند فوتبال نیست چرا که گل های خورده و باخته روی همه تاثیرگذار است و شکست کشتی گیران روی نتیجه تیم تاثیر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از کسب 2 قهرمانی متوالی در مسابقات جهانی زیر 23 سال و جام جهانی گفت: آنچه به دست آمده حاصل تلاش مربیان سازنده ماست که کارگاه های قهرمانی در این کشور دارند. شهرهای آنها این نتایج متعلق به مردم ماست که این قهرمانان از منابع آنها تامین و تهیه می شود و اعزام آنها انجام می شود که اگر افتخاری هم هست قطعا متعلق به این افراد است.

وی هدف گذاری برای المپیک 2024 را المپیک 2024 عنوان کرد و اظهار داشت: امیدهای جهان در این مسیر نهفته است که برای ما رقابت مهمی محسوب می شد و جوانان ما شایسته آن بودند. قهرمانی جهان اگرچه برای جامعه کشتی ارزشمند بود، اما از نظر مدیر فنی این تیم یک تورنمنت دوستانه بود، هر چند ترکیه مدافع عنوان قهرمانی و آذربایجان میزبان که در سال 2022 نایب قهرمان جهان بودند، با تمام توان در این مسابقات شرکت کردند. . تکرار قهرمانی برای آنها مهم بود. البته ما چشم به قهرمانی داشتیم اما ارزیابی فنی جوانان اولویت ما بود. خدا را شکر جوانان ما نشان دادند که مبارزه پشتوانه غنی دارد که بهتر از دو تیم با رتبه فنی یکسان است امیدوار بمانیم.

سرمربی تیم ملی فرنگی با اشاره به برگزاری دو دوره مسابقات جهانی و بازی های مسافت کوتاه آسیایی در سال آینده گفت: مسابقات جهانی سال آینده نیز باید برای المپیک سهمیه بگیرد که با اختلاف یک هفته بعد از آن داریم. بازی های آسیایی. کاروان ورزشی ما مهم است و بعد از آن در آذرماه در تهران میزبان جام جهانی هستیم. بنابراین، تا زمانی که بتوانیم تا زمانی که فرآیند تعمیر و نگهداری تثبیت شود، در جریان بمانیم، به نفع ماست.

رنگرز با تاکید بر اینکه بعد از شکست تیم ترکیه در جام جهانی امید زیادی به قهرمانی داشتند، خاطرنشان کرد: ما این موضوع را مطرح نکردیم تا فشار روحی و روانی به بچه ها وارد نشود، زیرا آنها روی کاغذ جوان و کم تجربه بودند. پیش بینی ما این بود که بتوانیم 5-5 یا 6-4 از سد آذربایجان بگذریم. وزن به وزن آنالیز کردیم و شناخت کافی از حریف داشتیم. کار طبق محاسبات پیش رفت. بچه ها مقابل ترک ها عملکرد استثنایی داشتند، سپس با قرقیزستان مبارزه کردیم و در فینال 2 بر 67 و 72 کیلوگرم بردیم، اما به هر حال آذربایجان می خواست از تمام ظرفیت های خانگی حداکثر استفاده را بکند. ابوالفضل چوپانی 18 ساله درخشید و بیش از حد انتظار ظاهر شد. ما این دیدار را 50 بر 50 پیش بینی می کردیم در حالی که ایمان محمدی با پیروزی 8 بر 0 کمک زیادی به ما کرد زیرا نتیجه این دیدار 5 بر 5 بود و این برد با نتیجه عالی به سود ما بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اذعان داشت: روز اول قول دادیم هر اتفاق خوبی که برای کشتی فرنگی افتاد متعلق به مردم و مربیانی است که آن را رقم زدند. با این دید حسن حسین زاده به نمایندگی از مربیان کل کشور در مسابقات «امیدهای جهان» روی سکو رفت و فرزاد ایمانعلی زاده جام قهرمانی در جام جهانی را از آن خود کرد. در ضمن پس از پیروزی اکبر یوسفی مقابل آذربایجان، وی به همراه صابر میرزاده دیگر مربی سازنده کشورمان پرچم مقدس کشور را به اهتزاز درآوردند که اتفاق زیبایی بود.

رنگرز درباره شادی نکردن برخی هواداران روی سکوی جام جهانی گفت: فضای کشتی با فوتبال متفاوت است. برخی از بچه های ما دقایقی قبل از رفتن به روی سکو شکست خورده بودند و این برای جامعه قابل قبول نیست که قهرمان کشتی ببازد و روی سکو اظهار خوشحالی کند، برخی از قهرمانان آمدند که نگران هستیم چرا نمی توانند بهترین نتیجه ممکن را بگیرند. فینال را آوردند، خوشحال نشدند. کشتی مثل فوتبال نیست، از نظر گل خورده و باخت همه را تحت تاثیر قرار می دهد و باخت یک کشتی گیر در نتیجه تیم تاثیر دارد، در حالی که اولویت برای ما در جامعه کشتی این است که بهترین اتفاق ممکن را روی تشک انجام دهیم، دست تکان بدهیم. پرچم و پخش سرود ملی ضمن اینکه در کشوری مسابقه داشتیم که چند روزی است با آنها بحث سیاسی می کنیم. بچه ها این قهرمانی را به افراد خیری که نعمت ما هستند هدیه دادند و خواستیم در شاد کردن آنها حتی برای چند دقیقه شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی فرنگی با اشاره به ارزیابی بازیکنان فرنگی در لیگ گفت: بیشتر بچه های ما در لیگ هستند و فینال مسابقات 4 آذر برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید