ثبت نام آزمون داوطلبان از فردا آغاز می شود

ثبت نام آزمون داوطلبان از فردا آغاز می شود

ثبت نام نوبت دوم کنکور 1402 از فردا سه شنبه 24 فروردین ماه آغاز می شود.

داوطلبان ثبت نام و حضور در آزمون سراسری 1402 (نوبت دوم) پذیرش در رشته های با آزمون در دوره های روزانه، نوبت دوم (عصر)، مکاتبه ای، مجازی، پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات عالی، دانشگاه پیام نور و غیره. موسسات آموزش عالی انتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی جهت ثبت نام از روز سه شنبه 24 فروردین 1402 به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید.

متقاضیان می توانند تا 21 فروردین ثبت نام کنند.

وظایف داوطلبانه

داوطلب باید اقدامات زیر را به موقع انجام دهد:

1. هدف قرار دادن کلیه متقاضیان نظام جدید، پیش دانشگاهی، نظام قدیم، فنی و حرفه ای، کار و دانش، طلاب حوزه علمیه و … اعم از اینکه دارای سوابق تحصیلی باشند یا نداشته باشند و یا نسبت به استقرار یا ترمیم اقدام کرده باشند. سوابق تحصیلی و یا هنوز در پنجره خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نکرده و کد 19 رقمی شرکت در آزمون سراسری 1402 (نوبت دوم) را دریافت کنند. کد جدید برای مرجع تحصیلی هنگام ثبت نام در آزمون. برای دریافت کد مورد نظر از روز دوشنبه 23 فروردین لغایت پایان مهلت ثبت نام آزمون، با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir، مشاهده، احراز هویت و دریافت کد 19 رقمی از سامانه تاکید می شود درج این کد یکی از الزامات ورود به سامانه ثبت نام می باشد.

2. دریافت و مطالعه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1) آزمون سراسری 1402 (این راهنما همزمان با شروع ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است).

3. پرداخت از طریق سامانه ثبت نام آزمون.

برای شرکت در آزمون ثبت نام کنید

1. راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 1402 را دریافت کنید

راهنمای ثبت نام در این آزمون در سایت سازمان سانسه قابل مشاهده است. متقاضیان جهت اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، ضوابط عمومی تعهدات (برادران)، قوانین مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و … لازم است راهنمای مذکور را مطالعه نمایند. بقیه سوالات مورد نیاز هستند و اگر شرایط و ضوابط مندرج در راهنما را دارند، به عنوان کاندیدای این آزمون ثبت نام کنید.

2. پرداخت هزینه ثبت نام

هزینه ثبت نام در این آزمون 130000 تومان می باشد که داوطلبان باید پس از تکمیل اطلاعات در سامانه به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

با توجه به اینکه مقرر شده است در مراحل مختلف آزمون، سرویس از طریق پیامک ارائه شود، مبلغ 3 هزار تومان به عنوان بهای استفاده از سرویس پیامکی دریافت می شود.

بر اساس ضوابط آزمون، هر داوطلب می تواند در یکی از پنج گروه آزمایشی اعم از علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی شرکت کند.

در صورت تمایل به ثبت نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی (طبق توضیحات تبصره 4 زیر) باید برای هر گروه آزمایشی 130 هزار تومان دیگر پرداخت کنید.

هدف از ثبت نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی این است که متقاضی می تواند علاوه بر انتخاب یکی از گروه های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی، برای گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی نیز اقدام کند. ; به عبارت دیگر امکان ثبت نام همزمان در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و انسانی وجود ندارد.

اعلام علاقه به پیام نور گروه های غیرانتفاعی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه شهید رجایی تهران در مرحله انتخاب رشته (دهه سوم مرداد 1402) انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید