جایگاه CNG زاهدان بالاخره راه اندازی شد/ آیا صف های سوخت کوتاه می شود؟


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914396

جایگاه CNG زاهدان روز گذشته پس از ماه ها انتظار به بهره برداری رسید و به گفته متولیان این پروژه به صورت آزمایشی در حال اجراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، مدت هاست صف های طولانی بنزین در زاهدان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان به وجود می آید اما این صف ها نه تنها کاهش نمی یابد بلکه هر روز بیشتر می شود.

مسئولان وعده های زیادی برای کاهش صف های گاز در شهرستان های استان داده اند اما متاسفانه تاکنون اقدامات موثری انجام نشده است.


وزارت نفت در ماه‌های اخیر سهمیه سوخت را در کشور کاهش داده و علی‌رغم تلاش‌ها و گلایه‌های نمایندگان مردم استان در مجلس، سیستان و بلوچستان از این طرح مستثنی نشد، اما سهمیه سوخت برای این امر تعیین شد. استان که فقط یک مکان است، NG هم در زاهدان فعال است اما ثابت نیست.


اما پس از پیگیری های فراوان مقرر شد دومین جایگاه CNG زاهدان در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری برسد اما پیشرفت 16 درصدی این پروژه مانع از تحقق این وعده در تاریخ اعلام شده شد.

در تیرماه 1401 حسین مدرس حبانی نماینده ویژه دولت در بازدید از جایگاه CNG شهید شاه نظری زاهدان از پیشرفت 83 درصدی این جایگاه خبر داد و از بهره برداری از این جایگاه در هفته دولت خبر داد، اما این بار این وعده عملی نشد


سرانجام روز گذشته قربانعلی مردانی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان در خبری اعلام کرد: دومین جایگاه عرضه گاز LNG در شهر زاهدان عرضه موقت سوخت را آغاز کرده و به زودی به بهره برداری نهایی می رسد.


وی افزود: نقطه تحویل CNG ما زاهدان (شهرداری زاهدان)، دومین نقطه تحویل گاز خودرو در شهر زاهدان، پس از انجام کنترل فنی، تامین سوخت را از 16 آذرماه آغاز کرده و آماده ارائه خدمات به شهروندان است.


مردانی با اشاره به اینکه این جایگاه قابلیت شارژ روزانه بیش از 2 هزار خودرو را خواهد داشت، افزود: جایگاه دارای سه سکو بوده و امکان شارژ همزمان 6 خودرو وجود دارد و سوخت رسانی به صورت شبانه روزی انجام می شود.


دومین جایگاه CNG زاهدان در زمان های داده شده افتتاح نشد، حالا باید دید با این وعده های ناقص این مسئولان تا کی می توان انتظار داشت تا وعده 15 جایگاه CNG که مسئولان می گویند آماده است. اجرا شده است؟نصب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید