راه اندازی 15 جایگاه CNG در هاله ای از عدم قطعیت! / صف بنزین در سیستان و بلوچستان هر روز بیشتر می شود


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907727

وقتی بار بی تدبیری مسئولان بر دوش مردم سنگینی می کند;

مشکلات صف های طولانی سوخت که مدت هاست میهمان ناخوانده شهرهای سیستان و بلوچستان بوده، همچنان در بیشتر شهرها رخ می دهد و این فاجعه مکرر این روزها پایانی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، مشکل صف های طولانی سوخت در مبادی عرضه و ساعت ها انتظار در این نقاط مشکل جدیدی برای مردم سیستان و بلوچستان نیست. وجود این مشکلات از آن روست که سال هاست مسئولان برای حل این مشکل تلاش می کنند اما نتیجه مطلوبی به دست نیاورده اند و همچنان شاهد صف های طولانی در پمپ بنزین ها هستیم.

به گفته تعدادی از شهروندان، عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه در این زمینه و افزایش روزانه این صف ها حکایت از ضعف مدیریت دارد؛ که پمپ بنزین ظرف دو ساعت اعلام می کند که سهمیه سوخت کارت رایگان تمام شده و شهروندان باید پس از انتظار در صف های طولانی 6 تا 7 ساعته بدون سوخت گیری وسیله نقلیه خود پمپ بنزین را ترک کنند و یا برخی نازل های سوخت علیرغم صف بدهی ها از کار افتاده است. یک علامت هشدار که مدیریت ضعیف را نشان می دهد


وعده هایی که عملی نشد

پیش از این در دی ماه سال 1400 استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به صف های طولانی بنزین در شهرستان های استان به ویژه زاهدان گفت: ساخت 30 پمپ بنزین در سیستان و بلوچستان مصوبه سفر رئیس جمهور بوده است. و این مصوبه باید با جدیت رعایت شود زیرا وضعیت فعلی پمپ بنزین ها جوابگوی نیاز و شأن مردم نیست.

حسین مدرس حیابانی با بیان اینکه در هیچ نقطه ای از کشور به لحاظ تعداد پمپ بنزین ها چنین وضعیتی وجود ندارد که مردم ساعت ها در صف منتظر بمانند، تصریح کرد: مجوز ساخت چهار پمپ بنزین در شهر زاهدان وجود دارد. وصول شد، هم فرماندار و هم شهرداری باید فورا مستقر شوند. این مواضع را بگیرید. مکان های موجود در چابهار نیز با توجه به ورود مسافران و گردشگران و جمعیت فعلی آن شهر غیر منطقی است. برای جلوگیری از قاچاق سوخت، می خواهیم خودروها و در درجه اول خودروهای ناوگان عمومی و دولتی را گازدار کنیم.

برخی از شهروندان از کمبود جایگاه CNG در شهرهای استان گلایه کردند و گفتند: در صورت ایجاد جایگاه CNG در شهرستان های استان قطعا از صف های طولانی بنزین کاسته می شود.


راه اندازی جایگاه های CNG پس از یک سال مثمر ثمر نبود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان از راه اندازی 15 جایگاه CNG در سیستان و بلوچستان در آبان ماه سال گذشته خبر داد.

ابراهیم پوریزدانی گفته بود؛ از این تعداد 8 جایگاه CNG در شمال و هفت جایگاه در جنوب سیستان و بلوچستان ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری زابل و سازمان همیاری شهرداری های استان مجوز ساخت جایگاه های CNG را دریافت کرده اند اما اقدامی برای راه اندازی آن صورت نگرفته است، گفت: جایگاه ها باید تا بهمن 1400 آماده و به بهره برداری برسد، در غیر این صورت مجوزها صادر می شود. به افراد و سازمان های دیگر داده شود.


تجهیزات ساخت جایگاه های CNG در انبارها در حال پوسیدگی هستند

علی اکبر عرب عامری، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز 12 آبان ماه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: با توجه به ورود گاز به استان سیستان و بلوچستان و تعهدات انجام شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی. شرکت ملی به شرکت پخش فرآورده های نفتی در خصوص ساخت جایگاه های CN بله تجهیزات رایگان در این زمینه تهیه کرده ایم و در انبارها موجود است.

وی افزود: در صورت اعلام مکان های مورد نظر برای احداث جایگاه های گاز طبیعی فشرده در این استان از سوی استاندار به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که نظر استاندار این است که این جایگاه ها توسط شهرداری های تابعه سیستان و بلوچستان احداث شود. ، از نظر اعطای امتیاز ساخت اینها هیچ مشکلی با اماکن نداریم.

روز چهاردهم شهریور ماه امسال علی اکبر نژاد، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: این شرکت می تواند به سرمایه گذارانی که دارای شرایط مندرج در پورتال پروانه ملی سیستان و بلوچستان تا سقف ساختمان باشند، تجهیزات رایگان ارائه دهد. 17 ایستگاه عرضه گاز طبیعی فشرده شما یک کسب و کار دارید، آن را قرار دهید.

با این تفاسیر تاکنون هیچ اقدام مثبتی از سوی ذینفعان مربوطه برای ساخت و بهره برداری از جایگاه های CNG در استان صورت نگرفته است.

پایگاه خبری عصرهامون در راستای رفع درخواست ها و دغدغه های مردم آماده دریافت پاسخ مسئولین در این زمینه می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید