اجرای طرح تغییر وضعیت کارگران قراردادی در هاله ای از عدم قطعیت

ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780950

وی گفت: یکی از مهمترین دغدغه های جامعه کارگری تغییر وضعیت نیروهای قراردادی تحت پوشش پیمانکاران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، دبیرخانه کارگری لرستان با حضور در دومین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط ​​لرستان در غرفه خبرنگاران حضور یافت و به بیان دغدغه ها و دغدغه های خود در خصوص جامعه کارگری استان پرداخت.

مشروح گفتگو با دبیر خانه کارگر لرستان درباره مشکلات حوزه کارفرمایی و کارگری را در ادامه بخوانید:

حسن موسیوند گفت: یکی از مهمترین دغدغه های جامعه کارگری تغییر وضعیت کارگران قراردادی تحت پوشش پیمانکاران است و ناکارآمدی دولت دلیل اصلی تاخیر در ساماندهی وضعیت کارگران قراردادی است. “

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارگران باسابقه همچنان همفکر هستند، افزود: بر اساس مصوبه مجلس و دولت باید موضوع تغییر وضعیت کارگران ساماندهی می شد اما متاسفانه اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است. “

دبیر خانه کارگر لرستان گفت: انتظار جامعه کارگری از دولت سیزدهم به عنوان یک دولت انقلابی این است که با تلاش مضاعف به این معضل دست یابد و به دغدغه خانواده های کارگری پاسخ دهد.

وی همچنین نقش نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی را برای پیشرفت و تسریع در اجرای کامل این طرح حیاتی خواند و تصریح کرد: کارگران و خانواده های آنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور همواره در صحنه های مختلف نظام حضور فعال داشته و دارند. انقلاب را حمایت کرده اند، بنابراین نمایندگان مجلس باید تمام تلاش خود را برای رفع نگرانی های این طبقه کارگر به کار گیرند.

وی گفت: اگرچه اکثر نمایندگان استان همکاری لازم را با جامعه کارگری دارند اما انتظار داریم این تعاملات بیشتر شود.

دبیر خانه کارگر لرستان به وضعیت حقوق و دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت معیشتی کارگران چندان مساعد نیست که دستمزد ناچیز آنها جوابگوی نیازهای آنها نباشد. از دولت انقلابی انتظار داریم که اصل 41 قانون کار و اصل 96 قانون تامین اجتماعی را به درستی اجرا کند، قطعا در صورت اجرای کامل این مواد قانونی مشکلات کارگران و مستمری بگیران تا حدودی حل می شود.

وی به طرح همسان سازی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دولت قبل طرح همسان سازی بازنشستگان به طور کامل اجرا نشد. در این راستا از دولت انتظار داریم که این طرح را به طور کامل اجرا کند چرا که در این زمینه نیازمند حمایت جدی مجلس هستیم.»

موسوند به حفظ اشتغال موجود، همسان سازی حقوق بازنشستگان و اجرای دقیق ماده 41 قانون کار و 96 قانون تامین اجتماعی به عنوان سه خواسته اصلی جامعه کارگری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هجمه.

دبیر خانه کارگر لرستان با اشاره به مشکلات بیمه ای برخی از کارفرمایان فاقد بیمه نامه را فراخواند و گفت: در این زمینه بیشترین مشکلات بیمه ای را در بخش کارگران ساختمانی داریم. بسیاری از کارگران بیمه نیستند و انتظار داریم تامین اجتماعی توجه بیشتری داشته باشد.« کارگران واقعی ساختمانی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی عدم ساماندهی کارگران فصلی را یکی دیگر از چالش های جامعه کارگری لرستان دانست و گفت: با توجه به اینکه نقش اداره کار و شهرداری ها در این حوزه بسیار مهم است اما هنوز اقدامی برای ساماندهی کارگران فصلی صورت نگرفته است می تواند مراکز را شناسایی و در سامانه ای ثبت نام کنید که پاسخگوی دغدغه های این کارگران باشد، اما علیرغم وعده ها و وعده های شورای شهرداری خرم آباد این مهم نیز نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: حمایت دولت از واحدهای تولیدی می تواند به ایجاد اشتغال کمک کند و این امر می تواند بازدهی نیروی کار و تولید را افزایش دهد و اعتقاد بر این است که دولت انقلابی می تواند از کارفرمایان و کارگران حمایت های اشتغال، مالیات، گمرک، ارز و بیمه داشته باشد. تولید را به حداقل برسانید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید