عدم قطعیت در تعداد افراد درگیر در اجرای طرح رتبه بندی معلمان

عدم قطعیت در تعداد افراد درگیر در اجرای طرح رتبه بندی معلمان

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با روسای سازمان های استخدامی، بودجه و اداری گفت: مجلس طی کرده است. تغییرات زیادی در کشور 44 هزار میلیارد تن فولاد تحمیل می شود که پایه پولی را افزایش می دهد، تورم و تورم را بر مردم تحمیل می کند.

وی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی معتقد بودند که تغییرات در لایحه رتبه بندی باید در سقف 25 هزار میلیارد تن انجام شود و بیش از آن نباشد.

وی گفت: دولت نمی خواهد لایحه رتبه بندی را تمدید کند زیرا تبعات اجتماعی دارد و دولت سیزدهم برای معلمان احترام زیادی قائل است.

بیگی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است لایحه رتبه بندی باید در بودجه ای که مجلس تعیین می کند به تصویب برسد و اعداد مختلفی را برای مشمولان این لایحه اعلام کند که بین 600 تا 900 هزار نفر یعنی 300 هزار نفر است. “به طور قابل ملاحظه.

وی گفت: در این جلسه از دولت خواستیم ابهامات موجود در خصوص تعداد معلمان مشمول این لایحه و میزان بار مالی این لایحه برای دولت برطرف شود.

وی افزود: دولت و مجلس معتقدند این لایحه باید در سقف بودجه پیشنهادی تصویب شود تا جامعه آموزشی را آزار ندهد. زیرا اگر مجلس هزینه ها را افزایش دهد، دولت باید لایحه را پس بدهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید قبل از تصویب بودجه تکلیف این لایحه مشخص شود تا دولت با نگاه جامع تری لایحه بودجه 1401 را تقدیم مجلس کند. .

بیگی در پایان گفت: دولت معتقد است پس از تصویب رتبه بندی معلمان، معلمان بازنشسته نیز درخواست هایی برای اجرای تغییرات مورد نظر در حقوق بازنشستگان خواهند داشت. پس از آن، کارمندان دولت نیز مطالباتی خواهند داشت، بنابراین دولت خواستار نگاه جامع نمایندگان به این لایحه است، زیرا در صورت تحمیل هزینه های جدید بودجه، ضریب جینی افزایش می یابد و فقر بر اقشار ضعیف جامعه تحمیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید