جزئیات مراسم استقبال و تدفین 5 شهید مدافع حرم مازندران


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887387

مازندران از «کاروان عاشورایی» شهدا استقبال کرد;

استان مازندران میزبان پنج شهید مدافع حرم «رحیم کابلی»، «عبدالله اسکندری»، «محمدامین کریمیان»، «مصطفی تاش موسی» و «عباس اسمی» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، استان مازندران بار دیگر حال و هوای کربلایی پیدا کرد و مردم این دیار در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان کربلای اباعبدالله الحسین (ع) و یاران بزرگوارش پذیرایی کردند. کبوترهای خون حرم حضرت زینب (س) و حافظان حریم اهل الله (علیها السلام) برو.

با بازگشت پیکرهای پاک شهدای مدافع حرم پس از 6 سال فراق و دوری، حال و هوای روستا از بوی این شهدا می پیچد و انتظار خانواده شهدا به پایان رسیده است.

پیکر مطهر این شهدا که چندی پیش در سوریه تفحص شده بود برای عبادت و طواف در حرم امام رضا (ع) به مشهد مقدس آورده شد و با حضور خانواده های این شهدا مراسم طواف، استقبال، وداع و تدفین انجام شد. در حرم مطهر برگزار شد.

همچنین خبر بازگشت پیکر سه شهید مدافع حرم استان مازندران شهیدان «رحیم کابلی»، «محمدامین کریمیان» و «مصطفی طشموسی» از سوی فرمانده سپاه به خانواده این شهدا ابلاغ شد. سپاه کربلا، سیاوش مسلمی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی.

علی ابراهیمی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران در جمع خبرنگاران از میزبانی استان مازندران از پنج شهید مدافع حرم «رحیم کابلی»، «عبدالله اسکندری»، «محمد امین کریمان» در ایام سوگواری خبر داد. برای شهدای کربلا، «مصطفی تاش موسی» و «عباس عاصمیه» آمده است: پیکر پاک این شهدا عصر امروز در حرم امام رضا (ع) تشییع و طواف شد.

وی با بیان اینکه کاروان این شهدای عزیز ساعت 16:30 روز سه شنبه 20 مردادماه از مسیر زمینی وارد استان مازندران می شود، افزود: در زمان ورود پیکر این شهدا در اجتماع عاشورایی شهر گلوگا حضور خواهند داشت. و پس از این مراسم پیکر شهید اسکندی و کابلی برای تشریفات به شهرستان جویبار منتقل می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه مراسمی با حضور این شهدای عزیز شامگاه سه شنبه در شهرستان جویبار برگزار می شود، گفت: پیکر مطهر شهیدان «کریمیان»، «تاش موسی» و «اسمیه» به قبرستان منتقل می شود. مسجد جامع شهرستان بابل جهت شرکت در این مراسم ساعت 22:30 عاشورایی این شهر با پیکرهای شهدا وداع می کند.

این مسئول با بیان اینکه روز چهارشنبه 21 مرداد ساعت 9 صبح پیکر مطهر شهید «تاش موسی» در شهرستان کلاردشت مورد استقبال قرار می گیرد، ادامه داد: همچنین پیکر مطهر شهید «کریمه» و «اسمیه» نیز در این شهرستان برگزار می شود. ساعت 10 صبح در حوزه علمیه شهرستان بابل پذیرایی می شود.

ابراهیمی گتابی افزود: پیکر پاک شهید «کابلی» و «اسکندری» ساعت 10 صبح روز چهارشنبه به شهرستان میاندورود آورده و مورد استقبال قرار می گیرد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا گفت: ساعت 16 روز چهارشنبه پیکر مطهر شهیدان «کابلی» و «اسکندری» به شهرستان نکا منتقل می شود. وی گفت: در حال حاضر پیکر مطهر شهیدان «کریمیان» و «اسمیه» به شهرستان کاریدونکنار و پیکر شهید «تش موسی» به شهر عباس آباد منتقل می شود.

وی با بیان اینکه عصر چهارشنبه ساعت 21:00 پیکر مطهر شهیدان «کابلی» و «اسکندری» به شهرستان قیم شهر منتقل می شود، گفت: همزمان پیکر مطهر شهیدان «کریمیان» و «کریمیان» اسمیه» به شهر نور و شهید «تاش موسی» به این شهر منتقل می شوند. تنکابن منتقل می شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پیکر همه این شهدا بعد از پایان مراسم عصر چهارشنبه برای مراسم وداع و خاکسپاری به تهران منتقل و در برنامه های پیش بینی شده روز پنجشنبه حضور خواهند داشت.

این مسئول با بیان اینکه پیکر مطهر شهیدان کابلی، تاش موسی و کریمه جمعه 23 مردادماه به مازندران بازمی گردد، گفت: مراسم وداع با پیکر شهید تاش موسی ساعت 9 صبح در چالوس برگزار می شود. و مراسم وداع با پیکر شهید «کریمیان» در محمودآباد برگزار می شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه پیکر مطهر شهید «کابلی» عصر جمعه در اجتماع بزرگ عاشوراییان آمل حضور می یابد، افزود: همچنین ساعت 16 همان روز. ، پیکر شهید «تاش موسی» از چالوس به نوشهر آورده و مورد استقبال قرار گرفت. تشییع و پیکر شهید کریمیان ساعت 16:00 به شهر سیمرغ منتقل و مورد استقبال عزاداران حسینی قرار می گیرد.

ابراهیمی گفت: پیکر پاک این سه شهید مدافع حرم به شهر سیمرغ آورده می شود و مراسم وداع استانی شامگاه جمعه در بهشت ​​ولایت ساری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پیکر این شهدا ساعت 11 صبح شنبه به شهرهای بهشهر، بابلسر و رامسر منتقل می شود، تصریح کرد: مراسم تشییع شهید «کابلی» صبح روز تاسوعا در بهشهر و تشییع و مراسم تشییع پیکر شهید کریمه بعدازظهر تاسوعا در بابلسر و تشییع و تدفین شهید تاش موسی صبح روز عاشورا در رامسر برگزار می شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه مازندران گفت: مراسم استقبال، تشییع و وداع با پیکر مطهر این شهدا با حضور عزاداران حسینی و مردم دیار علاویان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید