جمشید شارمهد اطلاعات موشک های سپاه را به اف بی آی می فروشد


ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877567

در این جلسه، اتهاماتی علیه رهبر گروه تروریستی تندر مطرح شد.

چهارمین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی تندر به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چهارمین جلسه دادگاه جمشید شارمه سرکرده گروهک تروریستی تندر صبح امروز (سه شنبه 30 خرداد) در شعبه 15 انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

قاضی صلواتی در ابتدای جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهید سلیمانی و شهدای حسینی در شیراز گفت: وکیل متهم و نماینده دادستان را به صورت علنی اعلام می کنم.

وی افزود: در سه جلسه گذشته، نماینده دادستان کیفرخواست متهم را قرائت کرد، لذا در این جلسه از آقای اعتمادی نیز تقاضا دارم که کیفرخواست متهم جمشید شارمه سرکرده گروهک تروریستی تندر را قرائت کند.

در ابتدای جلسه دادگاه، اعتمادی نماینده دادستان ادامه کیفرخواست را قرائت کرد.

سخنگوی دادستان گفت: از دیگر اقدامات متهم جمشید شارمه، افشای اطلاعات محرمانه اطلاعات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق انجمن شاهنشاهی ایران است که هدف آن افشای آدرس و مختصات 10 سایت موشکی است. از سپاه پاسداران.»

وی افزود: متهم در اعترافات خود عنوان کرد که اطلاعات 10 آشیانه سپاه به ما فروخته شود. من اطلاعات مختصات موشک های سپاه را به FBI آوردم، اما آنها هیچ علاقه ای به صحبت های من نشان ندادند. بنابراین بعد از این اتفاق من 2 اطلاعات را در تلویزیون تندر گذاشتم، اما هنوز کسی نخواست آن اطلاعات را از ما بخرد.

اعتمادی ادامه داد: متهم در ادامه در بیانیه ای که در سایت گروهک تروریستی خود قرار داد، اعلام کرد که اطلاعات مهمی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت کرده ایم.

دادستان با اشاره به انفجار بمب صوتی توسط اعضای گروهک تروریستی تندر در شهرستان آبدانان گفت: متهم اعتراف کرد که فروردین ماه سال 1395 بمب صوتی را در شهر آبدانان منفجر کرده ایم.

وی افزود: در پی این حادثه، انجمن سلطنتی ایران با بر عهده گرفتن مسئولیت حرکت در شهر آبدانان، آن را آغاز سرنگونی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

اعتمادی ادامه داد: گروهک تروریستی تندر در بیانیه ای 120 روز را برای مسئولان کشور در نظر گرفت و اعلام کرد در صورت عدم عزل آنها از سمت خود، ایران را به جهنم تبدیل می کنیم تا اقدامات خود را انجام دهیم.

پس از پایان جلسه دادگاه، فیلم مربوط به حادثه بمب صوتی در شهر آبدانان برای حاضران در جلسه دادگاه توزیع شد.

نماینده دادستان با اشاره به اقدام تروریستی دیگر متهم جمشید شارمه گفت: متهم در اعترافات خود به اقدام و انفجار پالایشگاه شاهرود در تاریخ 16 مهر 95 اعتراف کرد.

وی افزود: پس از انفجار در پالایشگاه شاهرود، دو مخزن نفت دیگر این پالایشگاه نیز به دلیل گسترش آتش منفجر شد.

اعتمادی گفت: پس از انفجار در پالایشگاه شاهرود، اعضای گروهک تروریستی تندر با صدور بیانیه ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفتند و اعلام کردند یکی از تانک های شاهرود منفجر شد و فردی به نام بردیا که این عملیات را انجام داده بود، به سلامت به محل خود بازگشت. مرکز فرماندهی. “

ویدئویی از انفجار در پالایشگاه شاهرود در جلسه دادگاه منتشر شد.

سخنگوی دادستان یکی دیگر از اقدامات تروریستی جمشید شارمه را انفجار ساختمان صدا و سیمای فارس در شیراز دانست. با موفقیت منفجر شد.

وی افزود: متهم جمشید شارمه برای تشریح جزئیات عملیات تروریستی خود در پشت ساختمان صدا و سیمای استان فارس در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد.

اعتمادی گفت: متهم جمشید شارمه در این برنامه تلویزیونی گفت که 3 تا 4 جوان این بمب را پشت ساختمان استانداری فارسی منفجر کردند و سپس جمهوری اسلامی ایران را به اقدامات تروریستی دیگر تهدید کردند.

پس از پایان جلسه دادگاه، فیلمی از انفجار بمب دست ساز در نزدیکی ساختمان سازمان صدا و سیمای استان فارس منتشر شد. سخنگوی دادستانی گفت: شیراز اعتراف کرده است.

وی با اشاره به اینکه جزئیات این طرح ارعاب و زورگیری از متهمان توسط افراد عادی جامعه است، گفت: یکی از اعضای گروه تندر اواخر فروردین همان سال خود را معرفی کرد.

اعتمادی گفت: گروه تندر بیانیه سلمان را در اطلاعیه ای خطاب به اعضای خود اعلام کرد تا افرادی را برای کار در این انجمن استخدام کرده و علاوه بر انجام فعالیت برای سازمان، به آنها کمک کند در غیر این صورت مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از اعضای گروهک تروریستی تندر به نام علی عسگر پستار گفت که مجید راسگو به ما اعلام کرده است که اعلامیه هایی در قالب پیام سلمان بین جوانان بسیجی شیراز پخش کنیم تا از سازمان و نهاد خارج شوند. “بودن.

سخنگوی دادستان گفت: در پی انتشار اعلامیه هایی در بین جوانان بسیجی شیراز، اعضای گروهک تروریستی تندر با شناسایی و دریافت شماره تلفن همراه آنها، اطلاعات را در اختیار متهمان جمشید شارمه قرار دادند و او نیز از خارج از کشور برای این افراد ارسال کرد. آنها را تهدید کرد.

در ادامه جلسه دادگاه فیلمی در این خصوص و اقدامات متهم جمشید شارمه منتشر شد.

سخنگوی دادستان گفت: یکی دیگر از طرح های متهم جمشید شارمه، سرکرده گروه تروریستی ترور تندر، یکی از مقامات محلی شهر مریوان است که در کردستان عراق زندگی می کند و با جمشید شارمه ارتباط مستقیم داشته است.

وی افزود: متهم با یکی از کردهای عراقی به نام برهان برای انجام ترور و هماهنگی روز و نحوه ترور با وی مذاکره کرد که با مخالفت آن فرد عملیات متوقف شد.

اعتمادی با اشاره به یکی دیگر از طرح های تروریستی جمشید شارمه که قصد انجام آن را در حرم حضرت معصومه(س) داشت، گفت: متهم در اعترافات خود عنوان کرد که بمب شیمیایی را در درب یک دستگاه موتورسیکلت جاسازی کرده و قصد داشته تا قرار است این بمب را در نزدیکی معبد امام معصوم (ع) منفجر کنند که به دلیل شناسایی و کشف این اقدام تروریستی انجام نشد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات تروریستی که باید توسط گروه تندر انجام می شد و به دلایل مختلف انجام نشد، بمب گذاری در حوزه علمیه امامزاده شاه فیض شیراز بود که علی عسگر و مجید راستو مسئول انجام این اقدام تروریستی بودند. دلیل انجام نشدن این اقدام تروریستی است.

دادستانی گفت که متهم جمشید شارمه در اعترافات خود گفته است که یکی از نقشه های تروریستی آنها بمباران سرویس حمل و نقل بسیج و کارکنان سازمان انقلاب و کارکنان اداری شیراز که رهبری عملیات را بر عهده داشتند، بوده است.

وی افزود: علی عسگر پست برای این برنامه اعلام کرد که پس از شناسایی خودرو با مینی بوس حامل کارکنان بسیج و سپاه با تاکسی، این خودرو را با عنوان از راننده می پرسم و قصد شناسایی منزل و آدرس وی را دارم، منزل را پیدا کردم. به راننده و قصد داشت در ساعت معینی در نیمه شب بمبی را در ون بگذارد تا وقتی همه سوار بودند در جای مناسب منفجر شود.

به گفته دادستانی، عملیات تروریستی توسط اعضای باند تندر انجام نشده است.

اعتمادی کشته شدن آیت الله حائری امام جمعه شیراز در نماز عید سعید فطر را از دیگر برنامه های تروریستی اعضای گروه تندر دانست. در بین مردم قتل خود را از هواپیمای کنترلی تا عید انجام داد. مراسم دعای فطر

به گفته نماینده دادستانی، با شناسایی و بازداشت عاملان این ترور، این اقدام تروریستی تکمیل نشد.

اعتمادی گفت: با توجه به پرونده و گزارش وزارت اطلاعات، اعترافات متهم، اعترافات سایر متهمان پرونده متهم شرمه در جریان عملیات، شکایت اولیای دم از شهدای حسین شیراز. ، شکایت مجروح شیرازی; به استناد مواد 286، 290، 196 و 265 قانون آیین دادرسی کیفری، کیفرخواست متهم قرائت شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی با اعلام ختم جلسه گفت: «حسین شیرازی» گفت: متهم برای دریافت شکایت اولیای دم متهم و تا طرح دفاعیات متهم در دادگاه بازداشت می شود.

قاضی صلواتی با اعلام ختم جلسه گفت: زمان جلسه بعدی متعاقبا اعلام می شود.

شایان ذکر است تندر یکی از گروه های تروریستی و ضدانقلابی است که در دوران مخالفان و حامیان رژیم پهلوی فعالیت می کند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که تاریخچه این گروه در اوایل دهه 80 قرن گذشته یا به طور دقیق‌تر در سال 1383 ایجاد شده است. نام دقیق‌تر این گروه انجمن سلطنتی ایران (تندر) است که طبق اطلاعات موجود فتوله منوچهری ملقب به فورد فولاوند در اولین سال های تاسیس و تا سال 1385 رهبری این گروه را بر عهده داشت و پس از آن جمشید شارمه در همان سال مسئولیت را بر عهده گرفت.

روز شنبه 13 مرداد 1378 رسانه ها از بازداشت جمشید شارمه سرکرده گروهک تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات خبر دادند. در مورد این گروه جنایات فراوانی از جمله بمب گذاری سیدالشهد حسین در شیراز و قصد منفجر کردن سد سیوند شیراز وجود دارد. از جمله بمباران سیدالشهد حسین در شیراز، حادثه خونینی که بسیاری از مردم بی گناه را به کام مرگ کشاند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید