جنجال ایجاد شده توسط حمید فرخ نژاد

سیدمحمود رضوی تهیه کننده سینما و مشاور فرهنگی رئیس مجلس در توئیتی نوشت: حمید فرخ نژاد بازیگر است و همزمان با اعتراضات نقش یک مامور امنیتی را بازی می کرد و اکنون پس از پایان کارش به عنوان دیکتاتور مشغول به کار است. انجام می شود و حقوق میلیاردی می گیرد.” توهین به رهبر، پخش کار چند ده نفره را متوقف کنید! او هنوز نقش پیدا کردن خریدار آن طرف آب را دارد!”

مصطفی وستقی کیا، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای در توئیتی نوشت: «حمید فرخ‌نژاد که این روزها درگیر آزادی است، برای آخرین فیلمی که قرار بود با سازمان دولتی فارابی کار کند، یک میلیارد و نیم میلیارد تومان پول گرفت و احتمالا الان در همین مکان است. “آب برای آزادی می خواند و در ریش همه می خندد!”

خبرگزاری دولتی برنا درباره اقدام فرخ نژاد نوشت: فرخ نژاد طی روزهای گذشته در سریال «سقوط» در نقش یک مامور امنیتی مقابل دوربین محمدحسین مهدویان قرار گرفت. او پس از اتمام فیلمبرداری این اثر و دریافت دستمزد چند میلیاردی فرخ نژاد توانست پس از فیلمبرداری سریال پاییز که توسط جمهوری اسلامی ایران با موضوع آزادسازی موصل عراق از دست ایران ساخته شده بود کشور را ترک کند. داعشی ها در حالی که بازیگرانی چون بهرام رادان ممنوع الخروج شده بود و این فرخ نژاد با وجود سابقه ممنوع الخروج نشد که این یکی از نکات مهم است و هنوز توضیحی در این باره منتشر نشده است.

بسیاری از کاربران به انتقاد از فرخ نژاد پرداختند و از هر زاویه به مواضع او حمله کردند.

کاربری نوشت: «برخی از صحبت های #حمید_فرخ_نژاد تعجب می کنند. بازیگری که می‌گوید هر ماه 10 هزار دلار برای فرزندش در آمریکا می‌فرستد و معتقد است: «می‌خواهم اگر فرزندم خم را ببیند، 80 میلیون ایرانی آنجا نباشند. “چه انتظاری داشتی؟؟!!

بسیاری از کاربران از این منظر به فرخ نژاد حمله کردند که او مرد پولداری است و برای پول دست به هر کاری می زند. کاربری نوشت: وقتی از ایران میرن، هزینه هاشون بالا میره، همه مجبور میشن چیزی بفروشن، هنر، تکنیک، ذهن خلاق و دانششون… مثل این جماعت، شرف، وطن و انسانیتشون!

برخی از کاربران نیز بر این باورند که اقدام او غیراخلاقی است و می تواند به توقیف آخرین فیلمی که در آن بازی کرده در حین دریافت پولش منجر شود.

تو بازیگر خوبی بودی ولی خوب!
اما یکی از کارمندان سازمان سینمایی به شدت از فرخ نژاد انتقاد کرد. روح‌الله سهرابی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نظارت بر نمایشگاه‌های سازمان سینمایی کشور در واکنش به پست‌های اینستاگرامی حمید فرخ نژاد بازیگر سینما در خصوص ناآرامی‌های اخیر، یادداشتی صادر کرد.

در متن یادداشت سهرابی با عنوان «آقای بازیگر! این ارتفاع کم است.»

«اولین اصل مبارزه، پذیرش هزینه‌های موجود است. با جان و مال مردم نمی توان موضع مبارزه و انقلاب را گرفت. در انقلاب 57 همه مبارزان آن در داخل کشور بودند و در خیابان ها، مساجد، انجمن ها، مجالس و تظاهرات دوشادوش مردم قدم می زدند و برای پیشبرد اهداف انقلابی خود هزینه های سنگین مادی و معنوی را متحمل می شدند. فرزندان آنها قدم به قدم توسط مردم کشته شدند و از هیچ درآمد مالی خاصی از دولت استفاده نکردند زیرا منتقد حکومت دیکتاتوری بودند. لذا خود مردم بودند و خود را بالاتر و برتر از مردم نمی دیدند و این دقیقاً دلیل همراهی مردم بود.

اما شما چطور؟ آقای بازیگر! بیایید فقر مطلق سواد سیاسی، تاریخی و اجتماعی را نادیده بگیریم. ایرانی ها هنوز فراموش نکرده اند که چگونه 80 میلیون از آنها را فدای یک تار موی فرزند آمریکایی خود کردید! مردم فراموش نخواهند کرد که چگونه از فرزندان خود در هزاران کیلومتری ایران محافظت کردید، اما فرزندان آنها را به خیابان فرا خواندید و خون آنها را انقلابی متقلبانه کردید! مردم فراموش نخواهند کرد که در همان زمان که با حکومت دیکتاتوری مبارزه می کردید، در پروژه های آن دولت غوطه ور شدید و میلیاردها میلیارد پول حتی بدون حضور در مقابل دوربین برداشتید و به حساب خانواده خود در خارج از کشور ریختید!

این دولت باید بیست سال پیش شما را بیرون می انداخت تا بیست سال بعد پس از سوء استفاده های فراوان و کسب پول های فراوان از پروژه های ارگانیک و ضمانت های مالی چندین نسل بعد از شما در آمریکا هوای فریبنده آزادی و ضد دیکتاتوری شما را نمی زند!

من با آن گروه کوچکی از مردم که هنوز از ماهیت واقعی تو و امثال تو خبر ندارند کاری ندارم، اما حنای تو برای بیشتر مردم دیگر رنگی ندارد و این نگاه و نوشته عاریتی و عاریتی آخرین میخ تابوت بود. از فریب و تناقض شما و چه خوب است که بالاخره از بین رفت. شما سعی کرده اید نقاب نفاق را از چهره خود بردارید تا این حکومت دیگر به امیال پست و میهن پرستانه شما طمع نداشته باشد.

مردم فراموش نخواهند کرد که شما یکی از پرکارترین دست اندرکاران فعالیت های امنیتی و حتی ایدئولوژیک این حکومتی بودید که دیکتاتور آن نامیدید. امروز که وارد مرحله دیگری از نقش آفرینی خود شده اید، به احترام برخوردهای دوستانه ای که در این چند ماه با یکدیگر داشتیم، می خواهم بگویم. آرزو می کنم این پست پست را نگیرید و با وارد شدن به مارپیچ دروغ به چنین زندگی حرفه ای خود پایان دهید!

تو بازیگر خوبی بودی، اما فقط یک بازیگر خوب!»

اما از سوی دیگر برخی معتقدند فرخ نژاد راه علی کریمی را در پیش گرفته و به مخالفان نظام پیوسته است. برخی می گویند او به «سیم آخر» زده است.

دیدگاهتان را بنویسید