ایرنا: اجازه خروج از دادگاه را نداشت/ دستگاه قضایی با دریافت تعهد از حمید فرخ نژاد به وی اجازه خروج داد.

ایرنا: اجازه خروج از دادگاه را نداشت/ دستگاه قضایی با دریافت تعهد از حمید فرخ نژاد به وی اجازه خروج داد.

حالا شاید دیگر چهره های مطرح به دلایل ضروری بخواهند از کشور خارج شوند اما همان طور که فرخ نژاد منافع شخصی خود را فدای گروگان گیری جلسه کرد، قطعا از این پس قوه قضائیه نیز در این موضوع سخت گیری خواهد کرد. زمینه اعمال خواهد شد.

فرخ نژاد وقتی فهمید باید به آمریکا برود، به یکباره بارگذاری استوری ها و پست های مرتبط با خشونت های اجتماعی اخیر را متوقف کرد و برخلاف روزهای ابتدایی ناآرامی ها، در هفته های اخیر هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است. یعنی از علایق و علایق شخصی خود چیزی نگفت و در آن زمان دیگر نگران جوانان کشورش نبود.

البته این بازی زوایای دیگری هم داشت. به عنوان مثال در زمستان 1397 که حادثه ناگوار سقوط هواپیمای اوکراینی رخ داد و جمعی از هنرمندان اعلام کردند از جشنواره فجر انصراف خواهند داد.

حمید فرخ نژاد از جمله چهره هایی بود که علی رغم اینکه امسال فیلمی در جشنواره نداشت و طبیعتاً در آن روزها در هیچ یک از سینماهای جشنواره حضور نداشت، اعلام کرد که این مراسم را تحریم کردند. در واقع روغن ریخته شده را تقدیم امامزاده کرد.

اما در بهار سال 1400 که چند هنرمند جشنواره جهانی فیلم فجر را به دلیل اینکه او تهیه کننده فیلم ماژور بود تحریم کردند، بدون هیچ اعتراضی فیلم خود را ارائه کرد که مورد قبول فجر ملی قرار نگرفت، فجر جهانی داده شد و در تاریخ حضور یافت. چندین بار در پردیس چارسو و حتی با تماشاگران فیلمش صحبت کرد و در پایان با افتخار سیمرغ نقره بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در سرگردی که خودش تهیه کننده آن بود و تصاویر خندانش دریافت کرد. ثبت شده است

حالا اما فرخ نژاد وارد روند دیگری از سیاست خود شده است و در ساعات اخیر با انتشار پست ها و استوری های عجیب و غریب از الفاظی استفاده کرده که شاید تندتر از الفاظ برخی براندازان باشد.

فرخ نژاد تا 4 روز پیش در ایران بود اما به دلیل انتشار مطالبی اجازه خروج از کشور را نداشت. به همین دلیل از طریق انجمن صنفی خود وارد عمل شد و مقامات قضایی را متقاعد کرد که به دلیل سال نو و اینکه می‌خواهد پسرش را ملاقات کند، اجازه خروج از کشور را به او بدهند. دستگاه قضایی نیز هزینه های زیادی کرد و با گرفتن تعهد از بازیگر اجازه خروج از کشور را پیدا کرد.

در این مورد می توان به 2 نکته اشاره کرد: اول اینکه فرخ نژاد وقتی متوجه شد باید به آمریکا برود، ناگهان از آپلود استوری ها و پست های مرتبط با خشونت های اجتماعی اخیر منصرف شد و برخلاف روزهای اول ناآرامی ها، در روزهای اخیر. هفته‌هاست که او واکنشی به این موضوع نداشته است. آن را نشان نمی دهد. یعنی از علایق و علایق شخصی خود چیزی نگفت و در آن زمان دیگر نگران جوانان کشورش نبود.

نکته دوم مربوط به این است که او تعهدی را امضا کرد که در آن به صراحت اعلام کرد که کشورش و تمامیت ارضی آن برایش مهم است و هرگز بر خلاف منافع قوانین ایران عمل نمی کند، اما به محض اینکه مطمئن شد که جاي پاي او در آمريكا به محتويات كاملاً منتشر شد كه خلاف تعهد او بود. وقتی هنرمند هیچ مسئولیتی در قبال نوشته‌هایش و بیان امضا ندارد، چگونه می‌تواند نگران کشور و مردم خود باشد؟

البته این بی مسئولیتی به این موارد محدود نمی شود. فرخ نژاد تا آخرین ساعات حضورش در کشور در سریال «پاییز» محصول فیلمیو بازی کرد.

فرخ نژاد در تمام این سال ها چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان تهیه کننده و کارگردان متوجه است که چنین اظهارنظرهای شخصی تا چه حد می تواند سرنوشت پروژه ها را تهدید کند.

حالا و با این حرکت او نه تنها محدودیت های احتمالی برای سریال «سقوط» ایجاد می شود، بلکه برای دیگر آثارش مانند «زنبور کارگر» و «ملاقات با جادوگر» که در شرف اکران هستند نیز محدودیت هایی ایجاد خواهد شد. مشکلات، بدیهی است که دامنه این محدودیت ها بر عوامل این پروژه ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

همچنین بسیار جالب است که فکر کنیم آخرین سریال سقوط حمید فرخ نژاد درباره چیست؟ و چه نقشی در آن داشت؟ آیا در حمایت از زندگی زنان آزادی وجود دارد؟ در حمایت از معترضان؟ در اعتراض به گرانی؟ نه!

سریال سقوط تحت نظارت و حمایت نهادهای امنیتی، سریالی در عراق درباره داعش و آزادسازی موصل از دست جمهوری اسلامی… و همچنین نقش یک مامور امنیتی جمهوری اسلامی را بازی می کند و نشان می دهد که چگونه جمهوری اسلامی عراق را پاکسازی و آزاد کرد.

این اقدام کنشگر، سیستم قضایی را وادار می کند که در این گونه پیشنهادات انعطاف لازم را از خود نشان ندهد. حالا شاید دیگر چهره های مطرح به دلایل ضروری بخواهند از کشور خارج شوند، اما همان طور که فرخ نژاد منافع شخصی خود را فدای گروگان گیری جلسه کرد، قطعا از این پس قوه قضاییه نیز در این موضوع سخت گیری خواهد کرد. زمینه اعمال خواهد شد.

فرخ نژاد یک بار در مهر 1396 اعلام کرد که باید ماهیانه 10000 دلار برای پسرش بفرستد تا پسرش در آمریکا بماند و در آن ماه 10000 دلار به دنیا آمد که در عین حال برابر بود با درآمد یک آمریکایی از خانواده متوسط ​​رو به بالا. ..

اکنون به نظر می رسد که این کمک ماهیانه 10000 دلاری به پایان رسیده است و او با حقوق هنگفتی که برای شرکت در پروژه های تحت لوای این دولت به دست آورده است و با پول این ملت و خرج این کشور خرج این هزینه های سنگین را کرده است. دولت کردستان به زعم خود به کشور و مردم و دولت پشت کرده و اکنون در موضع اپوزیسیون همان سخنانی را بر زبان می آورد که سیاستمداران باسوادتر از او بدون بهره مندی از ثروت ملی در یک حس و این یک موفقیت است، در این زمینه به دست نیامده است.

خبرها حاکی از آن است که فرخ نژاد بار دیگر کشورش را به منافع شخصی فروخته و وقتی دید گرین کارتش در آستانه ابطال است و در آن صورت کمک های مالی دولت به آن کشور نیز قطع می شود، این مطلب هماهنگ را منتشر کرد. . البته احتمال دیگری بسته نیست و آن اینکه بعداً ادعا می کند صفحه اش هک شده یا دیگران این مطالب را نوشته اند و او را تهدید به انتشار آن کرده اند.

و اما سوال قابل تاملی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا واقعا جلایی وطن با این محبوبیت بازیگری که 23 سال از عمر خود را در سینما حضور دارد می ارزد؟ یعنی بازیگری که 23 سال در فیلم ها و سریال ها نقش اول را بازی کرده نباید آنقدر محبوب باشد که حتی ضدانقلاب و براندازان از انتشار سخنان ضد حکومتی او خوشحال شوند؟

ببینید فرخ نژاد چه کرد، نه مردمش او را دوست دارند و نه ضدانقلاب، پس حرف های احساسی او را پذیرفتند. او 23 سال فقط برای خودش کار کرد نه برای هیچ شخص، نهضت، ملت و حتی کشورش ایران.

دیدگاهتان را بنویسید