جنگ پنهانِ صهیونیست ها علیه مردم نوار غزه

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج


، بیش از 80 روز از اتمام موفقیت آمیز عملیات طوفان الاقصی و متعاقب آن حملات سراسری و همه جانبه ارتش رژیم اشغالگر قدس به بار غزه ادامه دارد. جنگی که تاکنون منجر به شهادت نزدیک به 21000 غیرنظامی در نوار غزه (یک سوم آنها زن و کودک) و مجروح شدن بیش از 51000 نفر دیگر شده است.

سوالی که برخی از تحلیلگران صحنه بین المللی را بر آن داشت تا جنگ غزه را به معنای واقعی کلمه نسل کشی و نماد پاکسازی قومی در عصر مدرن ارزیابی کنند و از لزوم ورود نهادهای قضایی بین المللی به محاکمه صحبت کنند. علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با وجود همه اینها، صهیونیست ها نه تنها به جنایت علیه غیرنظامیان در نوار غزه ادامه می دهند و بین هدف قرار دادن نظامیان و غیرنظامیان در این منطقه تفاوتی قائل نمی شوند، بلکه اخیرا نگرانی های جدی متوجه صهیونیست ها شده است. جنگ مخفی رژیم علیه مردم نوار غزه مطرح شده است

جنگی که اشغالگران صهیونیست مستقیماً مردم نوار غزه را با تفنگ و گلوله هدف قرار نمی دهند. بلکه به طور غیرمستقیم و پنهانی به دنبال آسیب رساندن به آنها هستند. در این راستا به طور مشخص می توان به 3 جلوه از این گونه اقدامات صهیونیست ها علیه مردم نوار غزه اشاره کرد.

اولیندر چند روز گذشته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نسبت به شیوع بیماری های واگیردار در میان ساکنان نوار غزه به دلیل قطعی بیش از دو ماهه آب در نوار غزه و نبود امکانات بهداشتی در این منطقه هشدار داده اند. در این زمینه به طور خاص به وبا و البته آنفولانزا و سویه های جدید ویروس کرونا اشاره می شود و البته برخی سازمان ها و نهادهای امدادی بین المللی نیز نسبت به این مشکل هشدار داده اند.

این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس نه تنها چنین هشدارهایی را نادیده گرفته، بلکه اقدامات این رژیم در هدف قرار دادن بیمارستان ها و مراکز درمانی در نوار غزه، عملاً شرایط مساعدی را برای گسترش بیماری های واگیردار در میان ساکنان نوار غزه ایجاد کرده است.

دومین رژیم اشغالگر قدس اخیرا در موضع خود اعلام کرد که دیگر برای کارکنان و مقامات سازمان ملل که در نوار غزه کار می کنند ویزا صادر نمی کند. رژیم صهیونیستی مدعی است که این پرسنل به بخشی از تاکتیک های نظامی جنبش حماس تبدیل شده اند و منافع اسرائیل را تضعیف می کنند.

این اقدام صهیونیست ها در شرایطی صورت می گیرد که مردم نوار غزه به شدت به کمک سازمان ملل متحد و نیروهای آن نیاز دارند و اگر صهیونیست ها مانع فعالیت پرسنل این سازمان در نوار غزه شوند، باعث می شود. آسیب جدی به مردم در ابعاد مختلف وارد می کند.

و در نهایت سوم اخیرا اپراتور ارائه دهنده خدمات مخابراتی به ساکنان نوار غزه چندین بار به مردم این منطقه از قطع شدن خدمات خود اطلاع داده است. مشکلی که در نتیجه حملات گسترده رژیم صهیونیستی به زیرساخت های مخابراتی در نوار غزه محقق شد و از دو منظر آسیب جدی به مردم غزه وارد کرد. اول اینکه گروه های امدادی باید در انجام فعالیت های خود تا حد زیادی با یکدیگر هماهنگ باشند و اختلال در امکانات ارتباطی توسط صهیونیست ها آسیب جدی به فعالیت های آنها وارد می کند.

و ثانیاً از ابتدای جنگ غزه تا به امروز، گزارش های مختلف حاکی از آن است که قطع خدمات مخابراتی به مردم نوار غزه باعث شده و می شود که آسیب های روحی و روانی جدی به آنها وارد شود که ببینند نمی توانند ارتباط برقرار کنند. با عزیزان si.خودشان که زیر بمباران شدید صهیونیست ها هستند خبر می گیرند. مشکلی که باعث آسیب جدی روحی آنها می شود و آنها را از نظر فکری و روانی در نوعی برزخ قرار می دهد.

در این میان نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که صهیونیست ها در جنگ مخفیانه خود علیه مردم نوار غزه سعی در نابودی این مردم دارند و روز به روز حلقه محاصره را بر آنها تنگ می کنند، پس شاید مردم نوار غزه باید با طرح های رژیم اشغالگر قدس، مانند مهاجرت اجباری به کشورهای همسایه مانند اردن یا صحرای سینا در مصر موافقت کنند.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا تاکید کرد که اسرائیل در حال مذاکره با تعدادی از کشورهای عربی است تا آنها 2.3 میلیون نفر ساکن نوار غزه و در عمل سرزمینی مساعد برای اشغال اسرائیل را بپذیرند. کل نوار غزه را امن کنید.


آیا این خبر مفید بود؟