جهاد اسلامی و حماس از گزارش عفو بین الملل علیه رژیم صهیونیستی استقبال کردند

وی گفت: این گزارش به تشریح واقعیت فاجعه بار مردم فلسطین می پردازد که تحت ستم رژیم آپارتاید صهیونیستی قرار دارند و سیاست تبعیض نژادی را در سرزمین های اشغالی فلسطین دنبال می کنند.

رئیس سرویس اطلاعاتی حماس افزود: این گزارش رژیم صهیونیستی را که سال ها مورد حمایت قدرت های بزرگ استعماری بوده و یا اقدامات این رژیم را نادیده گرفته بود، دوباره کشف کرده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ای از عفو بین الملل استقبال کرد و خواستار موضع گیری بین المللی برای پایان دادن به حمایت خود از رژیم صهیونیستی شد.

جهاد اسلامی از نهادهای قانون و مجری قانون فلسطین، گروه‌های فلسطینی و رسانه‌ها خواسته است که این گزارش بین‌المللی را دنبال کرده و آن را سندی بین‌المللی علیه اشغالگران صهیونیستی قلمداد کنند.

عفو بین الملل با انتشار گزارشی، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را نژادپرستانه خواند.

سازمان عفو ​​بین الملل اقدامات رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم نژادپرست در سرزمین های فلسطین و علیه شهروندان عرب را محکوم کرد.

جروزالم پست پیشتر گزارش داده بود که مقامات رژیم صهیونیستی نگران این هستند که در سال 2022 این رژیم توسط سازمان های بین المللی در زمره رژیم های آپارتاید و آپارتاید طبقه بندی شود.

رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در دستگیری، شکنجه و کشتار مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان فلسطینی دارد و گروه های مقاومت بارها نسبت به از سرگیری درگیری ها در صورت ادامه وضعیت هشدار داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید