جواد نکونام کی را مسخره می کرد؟

جواد نکونام کی را مسخره می کرد؟

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان در نشست خبری پیش از دیدار تیم های فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان گفت: ابتدا عید سعید فطر را به همه تبریک می گویم و امیدوارم هر کجا که هستند خوب، شاد و سلامت باشند. در مورد بازی فردا با توجه به بازی هایی که در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم سعی کردیم در این چند روز فقط کار ریکاوری انجام دهیم در واقع نتوانستیم تمرین خاصی انجام دهیم با توجه به شرایط آنجا و بازی هایی که انجام دادیم. پشت سر هم سعی کردیم ریکاوری خوبی از بچه ها داشته باشیم و آنها را از نظر روحی برای بازی فردا آماده کنیم.

وی ادامه داد: ما دو هدف داشتیم و از همان روز اولی که در اینجا شروع به کار کردیم برنامه خود را مشخص کردیم که خدا را شکر توانستیم به آنها برسیم. یکی قهرمانی سوپرجامی بود که به دست آوردیم و دیگری صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا که ما هم قهرمان شدیم. از شش بازی 12 امتیاز گرفتیم و آن هم در شرایطی بود که تیم های خوبی در گروه ما حضور داشتند و توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. در مورد لیگ هم باید بگویم که می دانستیم امسال برای لیگ قهرمانان آسیا سهمیه نداریم و البته در این جام هستیم و بهمن ماه باید در مرحله حذفی بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: امسال شرایط جدول به دلیل کمبود سهمیه به گونه ای است که شرایط تیم ها و جدول را برای همه تسهیل کرد. ما روی شش بازی دیگر تمرکز می کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازی فردا با تیم خوب گل گهر سیرجان است. این تیم در چند سالی که در لیگ برتر بازی کرد برنامه ریزی خوبی داشت و نشان داد باشگاه خوب و حرفه ای است. آنها نشان داده اند که در چند سال اخیر با این برنامه کار کرده اند. ضمن اینکه تیم و بازیکنان خوب و با کیفیت هستند و قدم به قدم جلو آمده اند و الان شرایطشان خوب است. می دانیم که این بازی هم مثل همه بازی ها سخت است و باید با تمرکز بالا وارد زمین شویم و بتوانیم از امتیاز میزبانی و حضور هواداران استفاده کنیم. خوشحالم که بعد از مدت ها هوادارانمان را می بینم و امیدوارم بتوانم بازی خوبی انجام دهیم و در نهایت موفق شوم.

نکونام درباره افزایش انتظارات از فولاد و صعود این تیم به لیگ قهرمانان آسیا با توجه به عملکرد خود گفت: اولاً الفیصلی (رقیب بعدی فولاد) مشکل مالی ندارد. در واقع هر وقت بازی های این تیم در لیگ آنها تمام می شود، می روند بهترین بازیکنان جهان را می خرند و شروع به برنامه ریزی برای لیگ قهرمانان می کنند، اما در فوتبال ایران اینطور نیست. از آینده ام اطلاعی ندارم و این اتفاق سال گذشته برای ما افتاد. نکته دوم این است که من با باشگاه صحبت کردم و همه شرایط و مواضعم را مطرح کردم. من هرگز قول نمی دهم کاری انجام دهم، اما هر روز و هر دقیقه سعی می کنم تمام تلاشم را بکنم تا تیمی قابل احترام برای هوادارانمان باشم. اگر قرار است فولاد صعود کند از این به بعد نباید در مورد آن صحبت کنیم. ابتدا باید بازیکن بگیریم و برنامه ریزی کنیم. حتی اگر از امروز شروع کنیم، باز هم دیر است. ما در ایران هستیم و باید با واقعیت کنار بیاییم. همه تیم های دنیا حتی کشورهای زیر ما کمترین برنامه ریزی را دارند. اگر قرار است مربی در تیم باشد و تیمش مشخص باشد، باید از این به بعد با مردم و تیم صحبت کند و بازیکنان سال آینده را برای تیم ببرد.

وی ادامه داد: البته در ایران اینطور نیست و اجازه دادند لیگ تمام شود و بعد شروع به صحبت با مربیان و بازیکنان کردند. وقتی تیم در شرایط خوبی قرار دارد، پنج تا 10 روز مانده به شروع لیگ، بازیکنان برای تمرین با تیم اضافه می شوند! همچنین برخی تیم ها هنوز مربی ندارند! در واقع ما کاملاً بی برنامه هستیم. در ایران تیم های موفقی که تیم، بازیکن و مربی شان شناخته شده و برنامه تمرینی شان مشخص است. این تیم ها در آرامش به سر می برند و کار خود را به موقع شروع می کنند. هر باشگاهی که این عملکرد را داشته باشد، نه در ایران، بلکه در همه جا، قطعاً در نهایت موفق خواهد شد، حتی اگر به زودی نباشد. ما باید بازیکن بگیریم و تیم نیاز به تقویت دارد. خودتان دیدید، اگر الان هدفی برای قهرمانی نداریم، به این دلیل است که در نیمه اول امتیازهای زیادی از دست دادیم، زیرا تیم نتوانست بازیکن جذب کند و در ابتدای بازی با این شرایط برای تغییر مواجه شد. فصل

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان همچنین تصریح کرد: همه چیز باید طبق برنامه باشد و اگر اینطور باشد برای من و باشگاه راحت می شود. حتی بدون این نیز برنامه ریزی برای هر دو طرف دشوار خواهد بود. البته کار برای باشگاه ها سخت تر است، چون این باشگاهی است که می ماند و نامش روی میز است. این لحظه ای است که بسیار مهم است و کسی که از آن استفاده کند موفق خواهد شد.

نکونام درباره برنامه هایش برای فصل آینده گفت: در لیگ قهرمانان آسیا هم به این سوال پاسخ دادم. نمی دانم فردا صبح کجا هستم. فوتبال ما این را نشان داده است. پارسال برای من که چنین تجربه ای نداشتم این وضعیت پیش آمد و در ایران نمی توان چیزی را پیش بینی کرد.

وی در مورد هزینه های تیم فولاد که دومین تیم ارزان قیمت در بین 8 تیم برتر لیگ قهرمانان است، گفت: باید در فوتبال چند سال اخیر خود بگوییم که نتوانستیم جزو پنج شش تیم برتر باشیم. تیم ها به دلیل هزینه ها.» اما عملکرد ما خوب بود. در لیگ قهرمانان آسیا فکر نمی کنم تیم ما در مورد هزینه ها حرفی برای گفتن داشته باشد. آن را به من منتقل خواهد کرد، این یک افتخار برای من، باشگاه و هواداران است که نشان دهم می‌توانیم جوایز مهمی را با تلاش‌های بزرگ در تیممان به دست آوریم و این به بازیکن این فرصت را می‌دهد تا حداکثر قدرت خود را روی تیم بگذارد. در هر بازی به میدان برویم تا بتوانیم موفق شویم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: عجیب نیست که قیمت یک بازیکن تیم الهلال با قیمت تیم ما یکی باشد. در حال حاضر با الفیصلی بازی می کنیم که ممکن است امسال در لیگ عربستان به رده پانزدهم برسد اما در حال برنامه ریزی برای لیگ قهرمانان است. آنقدر که می توانند بازی ها را در کشور خودشان انجام دهند، قطعاً برای مسابقات حذفی هم همین کار را خواهند کرد. در واقع بازیکنان سطح بالایی را جذب خواهند کرد که بتوانند از این مرحله صعود کنند. خودت می دانی؛ تیم ها هر بار که صعود می کنند جوایز خوبی دریافت می کنند. البته نباید به آنها جایزه داد و باید نتیجه بگیرند و در نتیجه هزینه کنند.

نکونام در مورد وضعیت گومز در eBay و این سوال که آیا حضور او می تواند بین سایر بازیکنان رقابت ایجاد کند، گفت: چند نکته وجود دارد. اولاً در کیفیت و شرایط حرفه ای او شکی نیست. از آنجایی که این بازیکن بازی نمی کرد و از فرم خارج می شد و ما البته این را می دانستیم، می دانستیم که نمی توانیم از او به عنوان بازیکن خودمان استفاده کنیم، اما مهم این بود که به بازیکنی در این پست نیاز داشتیم. ما مصدوم بودیم و بازیکن ما قبل از سفر به عربستان تاج داشت و در آن پست کمبود بازیکن داشتیم. در واقع به بازیکنی در این پست نیاز داشتیم که حتی یک دقیقه به ما کمک کند. هم تیمی شما هر سه روز یک بار تحت فشار زیادی بازی می کند و اگر مصدوم شد باید تعویض شود و باید یک نفر آماده برای بازی بعدی داشته باشیم. به عنوان مدیر فنی تیم می دانم که این بازیکن با هر تیمی در لیگ قرارداد می بندد و از روز اول تمرین می کند، بی شک ستاره لیگ ایران خواهد شد.

وی تاکید کرد: کاری به صحبت های بیرونی و غیر فنی ندارم، چون فوتبال را می فهمم و هیچکس بهتر از من نمی تواند درباره فوتبال صحبت کند. من عمرم را در فوتبال گذراندم و از همه مهمتر هشت سال در جایی بازی کردم که خیلی ها مجبورند از تلویزیون تماشا کنند. در مورد میزان دریافتی eBay باید بگویم که او مبلغ خاصی دریافت نکرده است. حالا که برخی از دوستان می گویند درست است، درست است، اما آنچه من می خواهم انجام شده است و حداقل توانسته ام به برخی از بازیکنانم استراحت بدهم. از همه مهمتر در لیگ قهرمانان آسیا می دانستیم که اگر چهار بازیکن خارجی داشته باشیم، می توانیم از سه نفر از آنها استفاده کنیم. از برخی بازیکنان هم انتظار کیفیت فنی داشتیم که نداشتند. آمدن این بازیکن کمک زیادی به ما کرد تا توسط بازیکنان کنار او دیده شویم و قدرت جدیدی در تیممان پیدا کنیم و از نظر حرفه ای نشاط جدیدی به تیم وارد کنیم. اگر فردا صبح بیاید و قرارداد ببندد حتما این بازیکن را می خواهم اما برای بازی به ایران نمی آید. اگر بیاید قول می دهم یکی از بهترین بازیکنان لیگ ایران شود چون در کیفیت فنی او شکی نیست.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با یادآوری حضور تماشاگران در دیدار فردای تیمش مقابل گل گهر سیرجان گفت: خوشحالیم که تیم ما دو جام برد اما طرفدار ما نبودند. ما هم تا حضور آنها بالا رفتیم و از غیبت آنها متضرر شدیم، چون حضور هواداران کمک زیادی به این نتایج درخشانی که گرفتیم کرد. آنها همیشه به تیم لطف داشتند. با این حال متاسفیم که ورزشگاه ها با تاخیر افتتاح شدند، شش بازی مانده به پایان لیگ. ما فقط سه بازی خانگی داریم اما این سه بازی برای ما انگیزه مضاعف است تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. اگر امسال بحث سهمیه بود، مطمئنا راحت تر صحبت می کردیم. در حالی که امتیازاتی که در نیم فصل از دست دادیم قطعا می تواند به ما کمک کند. به هر حال امسال سهمیه ای نیست و البته در این مسابقه هستیم. ما به میدان می رویم تا خوب بازی کنیم و این 6 بازی خوب تمام می شود. برنامه و چشم انداز ما برای سال آینده این است که اگر دوباره در فولاد باشیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید