جیک سالیوان و همتای صهیونیستش درباره ایران دیدار کردند


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892336

کاخ سفید در بیانیه ای از دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در نشستی که به میزبانی همتای صهیونیستی اش ایال هولاتا در کاخ سفید برگزار شد، گفت که ایران و دیگر کشورها به احیای توافق هسته ای 2015 نزدیک شده اند.

به گزارش جروزالم پست، کاخ سفید پس از این دیدار در بیانیه ای اعلام کرد: آنها در مورد طیف گسترده ای از مسائل جهانی و موضوعات مشترک بحث کردند. جیک سالیوان بر تعهد جو بایدن به حفظ و تقویت توانایی اسرائیل برای بازدارندگی دشمنانش و دفاع در برابر هر گونه تهدید یا ترکیبی از تهدیدها، از جمله تهدیدهای ایران و نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران، تاکید کرد.

این بیانیه همچنین تاکید کرد که “ایالات متحده این اطمینان را خواهد داشت که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت.”

سفر بایدن به اراضی اشغالی و عربستان سعودی و همچنین ترویج همگرایی منطقه ای و عادی سازی با جهان عرب از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف بود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، “آنها همچنین در مورد برنامه های مذاکرات استراتژیک سطح بالا بین ایالات متحده و اسرائیل در مورد فناوری و راه های گسترش و تقویت همکاری های دوجانبه در فناوری های حیاتی و نوظهور برای راه حل های بیشتر برای مقابله با چالش های جهانی بحث و گفتگو کردند.”

از سوی دیگر، بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم اشغالگر، قرار است روز جمعه در سفر خود به واشنگتن با سالیوان دیدار کند. زیرا مقامات اسرائیلی در تلاش هستند تا آمریکا را متقاعد کنند که دوباره به برجام نپیوندد.

پیش از این، میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده روسیه در وین، در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: اگر آمریکا و ایران هر چه زودتر با موفقیت بر اختلافات اخیر خود غلبه کنند، عالی خواهد بود.

همزمان جوزف بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از موافقت کشورهای درگیر در مذاکرات هسته ای با پیشنهاد اروپا درباره برجام خبر داد.

این در حالی است که آمریکا در روزهای اخیر تلاش کرده به رژیم صهیونیستی اطمینان دهد که با دادن امتیاز به ایران موافقت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید