جیک سالیوان: با اجماع جهانی، آنچه در ایران می‌گذرد را محکوم کرده‌ایم

جیک سالیوان: با اجماع جهانی، آنچه در ایران می‌گذرد را محکوم کرده‌ایم

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایالات متحده برای «حمایت از معترضان ایرانی» چه کاری می تواند انجام دهد، گفت که ما تحریم های متعددی را علیه افرادی که در نقض فاحش حقوق بشر دست دارند، اعلام کرده ایم. شخص ما نه تنها خودمان اقدامی انجام دادیم، بلکه با کشورهای دیگر در سرتاسر جهان توافقاتی انجام دادیم و آنچه را که در حال وقوع بود با صدای جهانی محکوم کردیم.

سالیوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اعدام یکی از افراد دستگیر شده در ناآرامی های اخیر در ایران گفت: علاوه بر این، برای تسهیل در برقراری ارتباط ایرانیان با یکدیگر و با دنیای خارج و اطلاع رسانی از آنچه در آنها می گذرد. کشور، اقداماتی را برای شناسایی مسئولین و پاسخگویی آنها انجام داده ایم. ما به انجام این اقدامات ادامه خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر رویکرد مداخله جویانه دولت کشورش در قبال مشکلات داخلی ایران تاکید کرد و گفت: این دولت موضع خود را به صراحت اعلام کرده است. این دولت از حقوق معترضان، پیگیری حقوق زنان، حمایت از کرامت انسانی آنها و حق مردم در همه جا برای خواستار زندگی بهتر حمایت می کند. ما به این کار ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید