حسرت بزرگ استقلالی بعد از دربی 102

از دست دادن یک پنالتی همیشه برای هواداران تلخ است و فکر ناامید شدن در بازی بسیار حساسی مانند شهرورد می تواند یک کابوس باشد. اتفاقی که دو بار در دو دربی متوالی استقلالی ها رخ داد و آبی ها را مجبور به شکست در هر دو بازی کرد. دو شکست تلخ که یکی از آنها به از دست دادن قهرمانی منجر شد و دومین شکست استقلال در پایان هفته پنجم پانزدهم شد.

جالب اینجاست که قبل از پنالتی یمگا، آخرین بازیکنی که برای استقلال در شهر جایزه پنالتی زد، امید ابراهیمی بود که در دقیقه پایانی بازی با پنالتی دروازه قرمزها را باز کرد. از شکست سنگین آبی ها مقابل پرسپولیس. سرعت را کم کنید تا شکست آبی ها کمتر شود.

سپس پنالتی بود و در بازی برگشت لیگ هجدهم فرشید اسماعیلی توپ را بالای دروازه بیرانوند قرار داد تا استقلال در دیداری بسیار حساس که برای قهرمانی بود مغلوب حریف شد و در پایان فصل سوم شد.

حسرت بزرگ استقلالی بعد از دربی 102

شش ماه بعد و در اولین دربی لیگ نوزدهم، آبی ها بار دیگر از روی نقطه پنالتی این شانس را پیدا کردند که دروازه پرسپولیس را باز کنند، این بار نوبت علی کریمی بود که راحت ترین موقعیت گلزنی استقلالی ها را رد کند و ضربه او به گل تبدیل شد. بیرانوند گلزنی کرد. در نهایت آن دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا خاطره تلخ پنالتی مقابل پرسپولیس ماندگار شود.

1967764

سرانجام پس از 4 سال، مود فادی فر یک ضربه پنالتی را برای استقلال به گل تبدیل کرد، اما این بار گلزنی برای آبی ها راحت تر از همیشه بود چرا که کوین آرتور یاماگا الماس فرانسوی استقلالی ها به راحتی دروازه بیرو را باز کرد. هم برای نجات نکونهام از شکست دربی و هم برای پشیمانی وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی.