حسن یزدانی جام جهانی را از دست داد

حسن یزدانی جام جهانی را از دست داد

تیم ملی کشتی ایران به احتمال زیاد این هفته برای تکمیل مراحل صدور روادید به سفارت آمریکا در دوبی خواهد رفت.

تیم ملی کشتی آزاد برخلاف انتظار با نفرات زیر 23 سال خود در مسابقات جهانی آمریکا که به صورت تیمی برگزار می شود به میدان می رود و امثال حسن یزدانی و امیرحسین زارع به آمریکا نمی روند.

با توجه به محرومیت سجاد غلامی در وزن 86 کیلوگرم مسابقات امیدهای جهان، این کشتی گیر به آمریکا اعزام نخواهد شد و احتمالاً کامران قاسم پور یا علی سوادکوهی جایگزین وی خواهند شد. اگر کاسم پور در این وزن راهی آمریکا شود، تقابل او با دیوید تیلور، رقیب جدی حسن یزدانی، یکی از دعواهایی است که بسیاری از علاقه مندان به کشتی ایران و حتی جهانیان منتظر آن خواهند بود.

همچنین در وزن 61 کیلوگرم با توجه به عملکرد ضعیف آرمان حبیب زاده در رقابت های امیدهای جهان، احتمال حضور رضا عطاری در این وزن و همچنین حضور محمد نکودی در وزن 79 کیلوگرم با توجه به اینکه او نمی تواند در امیدهای جهان مبارزه کند، در تیم اعزامی زیاد است.

حضور امثال امیرمحمد یزدانی، برادران فیروزپور، امیرعلی آذرپیرا و امیررضا معصومی که برای ایران در رقابت های قهرمانی جهان حضور داشتند، در جام جهانی آمریکا قطعی است. احتمال حضور مجتبی گیلیج در وزن 97 کیلوگرم نیز وجود دارد.

با توجه به اینکه رقابت های جام جهانی در اولویت فدراسیون نیست، کادر فنی تیم ملی مشتاق است تا با میدان دادن به جوانان، برای کمک به مبارزه ایران در عرصه های مهم گام بردارد.

جام جهانی کشتی آزاد روزهای 29 و 30 آذرماه سال جاری به میزبانی آمریکا برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید