حقوق معلمان بازنشسته پس از اعمال رتبه معلم چقدر است؟

حقوق معلمان بازنشسته پس از اعمال رتبه معلم چقدر است؟

رضا فیضی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته 51 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش مشمول رتبه بندی بازنشسته شدند، گفت: امسال نیز 80 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته می شوند.

وی با اشاره به میزان بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی کشوری پس از اجرای رتبه بندی معلمان گفت: ستاری فرد معاون وزیر آموزش و پرورش دو جلسه در محل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص کسورات بازنشستگی 6 ماهه دوم سال 1400 و اعلام رتبه بندی مستمری بگیران سال 1401.

آموزش و پرورش برای انجام رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته در سال 1400 مبلغی به صندوق واریز نکرده است.

محاسبه بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی برای عملکرد رتبه بندی تا پایان هفته

به گفته معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری، آموزش و پرورش 1400 رقم برای اجرای ارزشیابی معلمان در 6 ماهه دوم سال پرداخت نکرده است که محاسبات آن در مرحله راستی آزمایی است. قطعا مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونت آموزش و پرورش در این هفته تلاش زیادی می کنند تا ارزیابی های معلمان با تسویه حساب مواجه شود.

فیضی نژاد در پاسخ به این سوال که میزان بدهی آموزشی برای اجرای ارزشیابی معلمان چقدر است؟ وی تصریح کرد: مبلغ آن به صورت مبلغ پرداختی در مجموع محاسبه می شود و شامل کسورات از سهم شاغل، کارفرما و ذخیره ای است که تخصیص نمی یابد و طرح صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان یک هفته با جلساتی که در سازمان و برنامه و بودجه است. معتبر در نظر گرفته شود، این کار باید انجام شود.

لزوم بازنگری در پرداخت های علی الحساب برای انجام رتبه بندی معلمان بازنشسته

بازنشستگی 80 هزار فرهنگی در سال 1402; پیگیری عملکرد رتبه بندی در پرداخت حق الزحمه نیروی کار به این دسته از مستمری بگیران

وی در خصوص پرداخت مابه التفاوت دستمزد معلمان در سال 1401 با اعمال رتبه بندی معلمان اظهار داشت: همانطور که ارقام مربوط به کسر رتبه از آبان ماه 1401 به بعد علی الحساب پرداخت شده است، بنابراین در سال 1400 عملاً آموزش و پرورش مستمری بگیران یا کارگران داشته اند. پرداخت نشده است. اینها (پرداخت بخشی از مطالبات ناشی از تحقق رتبه فرهنگیان) در مهر و آبان 1401 پرداخت شده و کسورات وی نیز علی الحساب پرداخت شده است که نیاز به بررسی دارد. قطعاً به محض تأمین اعتبار، رتبه بندی برای مستمری بگیران 1400، 1401 و 1402 اعمال می شود.

معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری همچنین با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بیش از 80 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش در سال 1402 بازنشسته شوند، از پیگیری اعمال موضوع رتبه بندی در پرداخت مستمری این افراد خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید