حقوق فرهنگیان پس از اعمال رتبه بندی معلمان چقدر است؟

حقوق فرهنگیان پس از اعمال رتبه بندی معلمان چقدر است؟

طرح رتبه بندی معلمان ابعاد و زوایای مختلفی دارد که معلمان باید از آن آگاه باشند. به گفته کارمندان وزارت آموزش و پرورش، رتبه بندی معلمان فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت آموزش می شود، زیرا هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست، بلکه افزایش حقوق است. مرحله اول طرح رتبه بندی معلمان در نیمه اول سال 94 با بار مالی 1300 میلیارد تنی اجرا شد. در زیر آخرین اخبار رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

اولویت حل مشکلات معیشتی فرهنگیان

بازنگری و حذف لوایح از طرح رتبه بندی معلمان یکی دیگر از موضوعات مورد توجه از ابتدای دولت سیزدهم در آموزش و پرورش است که به سطح معیشت معلمان مربوط می شود.

نگرانی های بهبود معیشت معلمان که سال هاست تعطیل شده است، در چند ماه اخیر پس از اجرای طرح رتبه بندی معلمان به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

طرح رتبه بندی معلمان از دیگر اقداماتی است که ابتدا برای ارتقای کیفیت آموزش و سپس بهبود وضعیت معیشتی معلمان مورد توجه قرار می گیرد.

اگرچه زمزمه های رتبه بندی معلمان از سال 97 به گوش می رسد، اما در چند ماه اخیر وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی و تصویب لوایح این طرح برای تمامی معلمان رسمی و قراردادی بوده است.

این طرح ویژه معلمان رسمی و پیمانی است. معلمان با 30 سال سابقه تا 35 سال نیز نتایج بالاتری نسبت به سایر دانش آموزان دارند. به طور کلی هر معلم رسمی یا پیمانی با بیش از 2 سال سابقه کار می تواند از طرح رتبه بندی بهره مند شود.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که این طرح شامل معلمان، مربیان، مربیان، دانش آموزان، مربیان ورزشی، مربیان، مراقبین سلامت، مشاوران، معاونان و روسای واحدهای آموزشی است. حدود 720 هزار نفر در سراسر کشور از این طرح بهره مند خواهند شد. خواهد بود.

بر این اساس معلمان با 2 سال سابقه به بالا و این افراد در رتبه های پنج گانه با سابقه 2، 6، 12، 18 و 24 سال قرار خواهند گرفت.

بر اساس نظام رتبه‌بندی، صلاحیت معلمان با شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای ارزیابی می‌شود.

صلاحیت های عمومی شامل شرایط عمومی کار مطابق با مقررات کار، صلاحیت های تخصصی شامل رشته، مدرک، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دوره های آموزشی، روش ها و فنون تدریس و راهنمایی و نظارت بر آن و صلاحیت های حرفه ای از جمله اخلاق حرفه ای می باشد. توانایی ها و مهارت های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) بر اساس آزمون های الکترونیکی است.

شرکت کنندگان در صورت احراز شرایط و دارا بودن شرایط مربوطه ممکن است به رتبه بالاتر ارتقاء یافته و از جدول افزایش امتیازات مشمول این مصوبه بهره مند شوند. همچنین به منظور ایجاد انگیزه در معلمانی که بر اساس ضوابط و مقررات مربوط آخرین رده و عنوان شغلی را دریافت یا کسب می کنند پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصمیم برای هر سال تجربه کسب خواهند کرد.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بی مهری در فضای مجازی نسبت به پیروانش به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه این لایحه به درخواست دولتمردان تدوین شده است، گفت: این قانون جایگاه هر معلم را مشخص می کند و هرکس با توجه به توانایی و موقعیت خود حقوق می گیرد. “

به گفته نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در این قانون هیچ معلمی حقوق زیر هشت میلیون تن دریافت نمی کند و حقوق را به 16 میلیون تن افزایش می دهیم.

در همین راستا یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بارها اعلام کرده است که با حمایت معلمان فداکار و صبور خود مجدانه طرح تحول رتبه بندی معلمان را دنبال می کنم و خود را موظف به پیگیری آن می دانم تا به نتیجه برسد. به دست آورد. .

وی افزود: اطمینان دارم با همت دولت مردمی، نظر مساعد مجلس انقلاب و حمایت شورای نگهبان، جامعه معلمان به زودی طعم شیرین اجرای این طرح را خواهند چشید.

این طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب و به هیأت امنا تقدیم شد که ایراداتی به لوایح وارد شد و در نهایت معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: اختصاص 40 هزار میلیارد تن برای اجرای این طرح در دوم. نیمی از 1400 و 1401.

صادق ستاری فرد، سخنگوی آموزش و پرورش در پایان در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح شامل تمامی معلمان می شود و بیش از 850 هزار معلم مشمول این طرح هستند که طبق قانون 22 شهریور 1393 برای آنها پیش بینی شده است. “

صادق ستاری فرد درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: وزیر آموزش و پرورش امروز آیین نامه رتبه بندی را به شورای دولت ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش یک ماه فرصت داشت تا با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور و زیر نظر دو نماینده مجلس شورای اسلامی برای تدوین آیین نامه همکاری کند. “

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: این وزارتخانه در این مدت تلاش کرد تا با مشارکت مدیران کل استان ها و تعدادی از پژوهشگران و مراکز تحقیقاتی اقداماتی را در رابطه با رتبه بندی معلمان پیش بینی کند. در نهایت آیین نامه ای بر اساس مفاد قانون تدوین شده است.»

وی خاطرنشان کرد: قانون به صراحت اعلام کرده است که از 31 شهریور 1400 رتبه بندی معلمان باید معرفی شود و از آن تاریخ باید این طرح برای معلمان پیش بینی شود.

سخنگوی آموزش و پرورش جزییات این طرح را یادآور شد: آیین نامه طبقه بندی معلمان پیش نویس و پیشنهادی است که از سوی وزارتخانه به دولت ارائه می شود و ممکن است با رسیدن این مصوبه به دولت، نکاتی اصلاح شود تا جزئیات این آیین نامه به تصویب برسد. پس از تایید اعلام خواهد شد.

ستاری فرد یادآور شد: ضمن اینکه طبق قانون هر معلمی در یک رتبه است و هیچ معلمی نیست که رتبه او شامل حال او نباشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این مصوبه باید به گونه ای باشد که همه معلمان در یک ردیف باشند و هیچ معلمی خارج از رتبه نباشد، مزیت این است که هم قانون و هم قوانین به این شکل نوشته شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش در زمان اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: آموزش و پرورش بر اساس قانون از ابتدای فروردین ماه به مدت سه ماه فرصت دارد تا قانون رتبه بندی معلمان را اجرا کند.

وی افزود: 38 هزار میلیارد تن برای اجرای رتبه بندی پیش بینی شده است، منتظر هستیم تا آیین نامه در شورای دولت تصویب شود و طرح رتبه بندی معلمان در اسرع وقت اجرایی شود.

سخنگوی آموزش و پرورش همچنین درباره میزان دریافتی معلمان پس از اجرای طرح رتبه بندی معلمان تصریح کرد: میزان دریافتی برای هر معلم بسته به سه مولفه حق الکار، استخدام و اضافه کار از 45 تا 95 درصد متغیر است.

ستاری فرد خاطرنشان کرد: درآمد هر معلم با توجه به رتبه یا همان استادی که در آن قرار دارد متفاوت است، بنابراین نمی توان عدد و رقم را در این زمینه پیش بینی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید