درآمد فرهنگیان با اعمال رتبه بندی معلمان چقدر است؟

درآمد فرهنگیان با اعمال رتبه بندی معلمان چقدر است؟

احمد حسین فلاحی با اشاره به تصمیمات اخیر با محوریت رتبه بندی معلمان در خصوص ایرادات هیأت امنا، گفت: یکی از ایرادات هیأت امنا رویکرد بودجه بندی قانون در سال های آینده است. مشروط كردن رتبه‌بندي پيش‌بيني‌هاي صورت‌گرفته در بودجه سنوات به رتبه‌بندي سال‌هاي آينده، بر اساس نظر هيات نگهبان، با بند 10 اصل 10 قانون اساسي منافات دارد. در جلسه اخیر کمیسیون آموزش پس از بحث و تبادل نظر، این محدودیت از قانون رتبه بندی حذف شد تا نظر هیات امنا در این خصوص اعلام شود.

عضوکمیسیون آموزش و پرورش مجلس افزود: بر اساس تصمیم نمایندگان، رتبه بندی معلمان برای نیمه دوم شهریورماه 93 با اعتبار 12.5 میلیارد تن و با حمایت دولت و در نظر گرفته شده است. مجلس». این در حالی است که در سال 1401، 25 هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است. معلمان و فرهنگیان کشور مطمئن هستند که این روند از نیمه دوم سال 1400 مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در شرایط فعلی تمرکز کمیسیون آموزش بر رفع ابهامات هیات امنا است. در صورت موافقت دولت، افزایش ها اجرایی می شود. در صورت عدم ارائه نظر دولت فعلی به لایحه ای که از سوی دولت گذشته ارائه شده است برمی گردیم تا موضوع به دادگاه کشیده شود و پس از رای نمایندگان به هیئت امنا ارجاع شود. .

نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به این سوال که محتوای لایحه دولت قبل تا چه اندازه باعث افزایش درآمد معلمان می شود؟ وی گفت: بر اساس محتوای این لایحه حداقل درآمد معلمان پس از رتبه بندی 8 میلیون تن خواهد بود. البته این کف فیش هاست. معلمی با رتبه 5 که حدود 10 میلیون دریافت می کند پس از اجرای این قانون 30 تا 35 درصد افزایش درآمد خواهد داشت.

فلاحی خاطرنشان کرد: معلمان پس از رتبه بندی به ترتیب به 5 گروه حرفه ای و تخصصی تقسیم و دریافت خواهند کرد. برای معلمان با رتبه دستیار 10 درصد، مربی معلم 15 درصد، دانشیار 12 درصد، دانشیار 10 درصد و استاد معلم 5 درصد، علاوه بر عناوین قبلی، کل حقوق، مزایا و فوق العاده های فوق العاده و ارقام در یک معلم اضافه می شود. قوانین برای جذب نیرو

دیدگاهتان را بنویسید