حمله رئیس هیئت داوران به مدیرعامل استقلال

حمله رئیس هیئت داوران به مدیرعامل استقلال

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در خصوص درخواست مدیرعامل باشگاه استقلال از سوی کمیته داوران برای تشکیل گروه ویژه و انتخاب داورانی که کمترین اشتباه را داشته اند، گفت و گو کرد:

*هیئت داوران مسابقات زیادی را در رده های مختلف بانوان و آقایان پیش رو دارد که بیشتر آنها در هفته های اخیر برگزار می شود. هیئت داوران کار خود را به خوبی بلد است و ما همیشه در هفته های پایانی مسابقات وسواس زیادی برای انتخاب داور داریم تا بهترین ها انتخاب شوند.

* ما همه مسابقات را تماشا می کنیم تا بهترین داوران را برای مسابقات مختلف انتخاب کنیم. فدراسیون متعلق به آقای ادجورلو (مدیرعامل استقلال) نیست و می خواهیم به درخواست باشگاه کارگروه ویژه ای برای تیم تشکیل دهیم. ما مراقب همه تیم ها هستیم و به همه باشگاه ها وسواس داریم.

* آجورلو باید بداند که ما کار خود را بلدیم تا حق به دست بیاید و تیم ها کمتر برای قضاوت دچار چالش شوند. ما نه اجازه می دهیم هیچ باشگاهی در کار هیئت داوران دخالت کند و نه در کار باشگاه ها دخالت می کنیم. همه تیم ها برای ما یکسان هستند. این را هم بگویم که فقط 6 بازی حساس در پیش نداریم. مسابقات زیادی در لیگ برتر و دسته اول و حتی دسته های پایین داریم که برای همه آنها به دنبال داوران خوب هستیم. می خواهیم با صلابت جلو برویم تا حق به حق برسد.

در مورد اظهارات مجیدی در نشست خبری و اینکه آیا به کمیسیون انضباطی نامه نوشته اند یا نه، باید بگویم طبق روال معمول در هیئت داوران، هرکس خارج از عرف در مورد داوران صحبت کند به کمیسیون انضباطی گزارش می دهد. با اظهارات مجیدی هم همین کار را کردیم. کمیته انضباطی حتما از او توضیح می خواهد.

* من صحبت های وریا گفوری را نخواندم اما صحبت های چند بازیکن دیگر استقلال را شنیدیم که گزارش آن ها نیز به کمیته انضباطی ارسال شد.

در مورد گل آرمان رمضانی به نساجی که اشتباه بود، بدون حب و بغض می توانم بگویم که داور در این دیدار زحمت زیادی کشید و این یکی از بهترین قضاوت های او بود. آرماند رمضانی مدافع نساجی را قبل از زدن هل داد و او هم به دروازه بان نساجی ضربه زد. اگر یک انسان منصف این صحنه را ببیند می فهمد که اشتباه است. صحبت های مجیدی در نشست خبری نادرست بود و اگر یک روز بعد دوباره صحنه را می دید متوجه می شد که گل بازیکنش اشتباه بوده و آن حرف ها را نمی زد. عرب برکی در این بازی قضاوت خوبی داشت. نه تنها داور این دیدار بلکه سیدعلی هم در دربی قضاوت خوبی داشت.

* علی خسرو در صفحه شخصی خود به عنوان یک شخص حقیقی و نه در جایگاه حقوقی نوشت، اما قبول دارم که نظرات او در صفحه شخصی اش منعکس شده است. در مورد من هم مجیدی باید خویشتن داری می کرد. باز هم هیچ کدام از این گفتگوها به قضاوت کمک نمی کند. همه ما باید به داوران کمک کنیم تا آرام شوند و با حرف و واکنش تنش را افزایش ندهند. این تنش ها کمکی به ما نمی کند.

* الان شرایطی پیش می آید که همه تیم ها علیه داور اظهارنظر می کنند. باشگاه ها می گویند اگر همه باور داشته باشند که قضاوت می شوند، پس به نفع چه کسی قضاوت می کنیم؟ تکلیف ما را روشن کنید. اجازه دهید باشگاه ها اجازه دهند هیئت داوران به کار سخت خود ادامه دهند. ما از داوران خود حمایت می کنیم. ما این مشکلات را داریم تا زمانی که VAR به وجود بیاید. قاضی هم انسان است و می تواند اشتباه کند. ما باید به آنها کمک کنیم تا با آرامش قضاوت کنند. در حملات به داوران ما تحت تاثیر هیچ باشگاهی نیستیم و به زور داریم کار خود را انجام می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید