از عصبانیت رئیس کمیسیون داوران تا امید کامرانی فر برای افزایش داوران بین المللی


ساعت: 13:38
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887099

در حاشیه مراسم اختتامیه دوره آموزشی داوران و کمک داوران لیگ برتر چه گذشت؟!

مسئولان فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم اختتامیه دوره آموزشی داوری و کمک داور لیگ برتر اظهار نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ دبیر کل و 2 نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی داوری و کمک داور لیگ برتر فوتبال ایران به اظهار نظر درباره شرایط موجود پرداختند.


افشاریان: از امتناع برخی داوران در آزمون ها عصبانی شدم!

خداداد افشاریان رئیس کمیسیون داوران نیز ضمن خیرمقدم به مسئولان فدراسیون و تقدیر از اعضای دپارتمان داوری گفت: از اعضای هیئت مدیره درخواست دارم قطار فوتبال در حال حرکت است و داوران بخش مهمی از آن هستند. برای حمایت از داوران به توافق خوبی نیاز است. داوران حاضر در این جلسه تنها داوران کشور نیستند، داوران فوتسال و فوتبال ساحلی هم هستند که نتوانستیم برای آنها مراسمی برگزار کنیم و با حداقل شرایط کار می کنند.

وی ادامه داد: به خاطر اینکه داوران در آزمون ها موفق نیستند، به درد من می خورد. متأسفانه شرایط خوب پیش نرفت، هرچند زندگی با شکست تمام نشد و بدون شک شانس دیگری خواهند داشت. لیگ را با داورانی که تست ها را پشت سر گذاشته اند شروع می کنیم و در زمانی که اعلام می کنیم تست مجدد انجام می شود.

عضو هیأت مدیره فدراسیون در پایان خاطرنشان کرد: افزایش چهار برابری دستمزد داور به امضای اعضای هیأت رئیسه رسیده و تأیید شده است اما همچنان به مسائل اداری آن رسیدگی می کنیم. من از آنها می خواهم که هر سال یک درصد افزایش در پرداخت ها داشته باشند و ما در نرخ افزایش و تصویب مجدد آن در سال های بعد شرکت نکنیم. امیدواریم با حمایت هیئت مدیره و با توجه به صحبت های وزیر ورزش و جوانان به زودی اتفاقات خوبی برای بحث VAR بیفتد.


کامرانی فر: امیدوارم شاهد حضور موفق داوران در میادین بین المللی باشیم

حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در مراسم اختتامیه گفت: امیدوارم بتوانیم شرایطی را در فدراسیون فوتبال ایجاد کنیم تا داوران در مجامع بین المللی حضور بیشتری داشته باشند. البته جدا از رایزنی های فدراسیون ما، یک معیار بسیار مهم سطح عملکرد شما در بازی های مختلف است. در بخش داوری بانوان سعی می کنیم شرایطی را ایجاد کنیم که بیشتر در مسابقات بین المللی استفاده شود.

وی در پایان گفت: شما بهترین ایران هستید و باید مطمئن باشید که می توانید مهمترین بازی ها را قضاوت کنید. اگر به خود اطمینان دارید، می توانیم اشتباهات در قضاوت را به حداقل برسانیم. از شما می خواهم که مسابقات را با تمام توان شروع کنید و از حمایت هیئت داوران با عملکرد خودمان قدردانی کنید.


اولی: سهل انگاری های قبلی اصلاح می شود

احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داوران به عنوان مهمترین رکن نظام فوتبال شناخته می شوند و با این رویکرد همواره امور مربوط به داوری مورد توجه قرار می گیرد. به شکلی خاص چندین جلسه با وفاداری بالا برای رفع علایق و نیازهای داور برگزار شده است. فدراسیون فوتبال در مقطعی دچار مشکل مالی شد اما با مصوبه خود افزایش حقوق داوران را تصویب کرد. چند روز پیش پیگیر اجرای این نکات بودیم.

وی در ادامه گفت: در بحث اسپانسر داوری از سه سال گذشته نام و برند روی پیراهن داوری داشتیم، امسال بر اساس کارشناسی به روز شده رقم را تقریبا به پنج برابر میزان قبلی رساندیم. شرکت نفت و گاز پارس به عنوان برنده این مناقصه شناخته شد. امروز یک جلسه اعضای هیئت مدیره داشتیم که در آن داوران و نتایج آزمون مورد بحث قرار گرفت، داورانی که شکست خورده اند نگران نباشند و فرصت دیگری برای آن نزدیکان وجود خواهد داشت. مجموعه کمیته ها و بخش داوری استانداردهای تعیین شده را با دقت و انضباط رعایت می کنند که در نهایت باعث تقویت جامعه داوری خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: برخی از نظارت های قبلی در حال اصلاح است، اما می خواستیم استانداردسازی در همه بخش ها با شیب کمتری انجام شود. و داوری که اجرا می شود باید مرحله ای باشد و منجر به از دست دادن داوران ارزشمند نشود.

دیدگاهتان را بنویسید