حکم لاهه با دیدگاه ما درباره اسرائیل مطابقت دارد

ادعای آمریکا در پاسخ به تصمیم دادگاه لاهه:

وزارت خارجه آمریکا با رد اتهام نسل کشی علیه اسرائیل گفت: تصمیم دادگاه لاهه با دیدگاه ما مطابقت دارد که اسرائیل حق دارد برای اطمینان از عدم تکرار هفتم اکتبر اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش برخی رسانه ها، وزارت امور خارجه آمریکا وی روز جمعه به وقت محلی، علیرغم حکم دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل، بار دیگر اعلام کرد: ما همچنان معتقدیم که اتهامات نسل کشی علیه اسرائیل “بی اساس” است.

بر اساس این گزارش ها، وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد: اسرائيل باید تدابیر لازم را برای کاهش تلفات غیرنظامیان و افزایش جریان کمک ها اتخاذ کند. اسرائیل حق دارد طبق قوانین بین المللی عمل کند تا اطمینان حاصل شود که حملات 7 اکتبر تکرار نمی شود.

دیوان بین المللی دادگستری امروز تصمیم اولیه خود را در مورد این تجدید نظر صادر کرد آفریقای جنوبی از جانب اسرائيل اعلامیه ارتکاب نسل کشی را صادر کرد. این دادگاه در حکم ویژه خود نسبت به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه و لزوم اتخاذ تدابیر فوق العاده در رابطه با تداوم مرگ مردم غزه ابراز نگرانی کرد.

رئیس این دادگاه بین المللی تاکید کرد که دادگاه نمی تواند درخواست رژیم اسرائیل مبنی بر عدم پذیرش شکایت آفریقای جنوبی را بپذیرد. ما این اختیار را داریم که در مورد اقدامات فوق العاده در رابطه با اتهام نسل کشی علیه اسرائیل تصمیم بگیریم و آفریقای جنوبی نیز حق طرح پرونده را دارد و درخواست اسرائیل برای رد آن قابل قبول نیست.

در این جلسه اعلام شد: اکنون اعلام نمی کنیم که آیا اسرائیل تعهدات مربوط به توافقنامه جلوگیری از نسل کشی را نقض کرده است یا خیر. اکنون ما در مورد این که نسل کشی بوده یا نه، قضاوت نمی کنیم، بلکه در مورد احتمال نسل کشی قضاوت می کنیم.

این دادگاه همچنین اعلام کرد: عملیات نظامی در غزه منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم آن منطقه و مهاجرت اجباری تعدادی دیگر شده است. حمله رژیم صهیونیستی حدود 25000 فلسطینی کشته و 60000 زخمی بر جای گذاشت. بیش از 93 درصد مردم غزه به غذا دسترسی ندارند. مردم فلسطین توسط کنوانسیون منع نسل کشی حمایت می شوند. مردم فلسطین حق دارند از جنایت نسل کشی رهایی داشته باشند.

رئیس دیوان بین المللی تاکید کرد: بیانیه آنروا درباره وخامت اوضاع انسانی غزه را جدی گرفته ایم و وضعیت این نوار به سمت فاجعه پیش می رود. اسرائیل باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از جنایات نسل کشی علیه یک گروه انسانی انجام دهد. دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که صدمات وارده به غیرنظامیان در غزه جنایت جنگی است. اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که نیروهایش مرتکب جنایت نسل کشی نشوند و اقداماتی را برای بهبود وضعیت انسانی در غزه انجام دهند.

این دادگاه همچنین اعلام کرد: همه طرف های درگیر در غزه باید به قوانین بین المللی بشردوستانه پایبند بوده و زندانیان را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند. اسرائیل باید کشتار و زخمی کردن مردم غزه را متوقف کند و اقدامات فوری برای رفع نیازهای انسانی مردم غزه انجام دهد. اسرائیل باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از تحریک مستقیم به کشتار جمعی انجام دهد. اسرائیل باید متعهد شود که از قتل، خشونت و تخریب مردم غزه خودداری کند.

دادگاه همچنین گفت که گزارش های آفریقای جنوبی معقول و معقول است و باید مورد بررسی قرار گیرد.



آیا این خبر مفید بود؟