خبر خوش برای استقلال از دیدار با تراکتورسازی

خبر خوش برای استقلال از دیدار با تراکتورسازی

تقابل استقلال و تراکتورسازی پس از صعود پرشور مجدد به لیگ برتر در فصل 89-88 بسیار حساس بود. تراکتورسازی یکی از سرسخت ترین رقبای استقلال در لیگ برتر در 13 فصل اخیر است. ویژگی ای که البته تراکتور در دو فصل اخیر نشان نداده است.

آمار استقلال و تراکتورسازی از لیگ برتر مقابل یکدیگر

دیدارهای دو تیم در لیگ برتر 25 بار از لیگ نهم تا لیگ بیست و یکم بوده که 9 برد برای تراکتورسازی و 8 برد برای استقلال و 8 بازی با تساوی به پایان رسیده است. استقلال اگر در بازی روز جمعه پیروز شود به تعداد بردهای تراکتورسازی در آن سال ها می رسد.

هر دو تیم در این دیدارها 32 گل به ثمر رسانده اند. شیخ دیابات با 5 گلی که در لیگ های نوزدهم و بیستم مقابل تراکتورسازی به ثمر رساند بهترین گلزن بازی های لیگ برتر دو تیم از سال 88 تاکنون است.

بدترین تراکتور مقابل استقلال فرهاد مجیدی

تراکتورسازی از سال 88 تنها یک بار مقابل استقلال به میدان رفته است که رتبه ای بدتر از لیگ برتر فعلی (سیزدهم) دارد. استقلال در هفته سوم لیگ هجدهم در شرایطی به مصاف تراکتور رفت که سرخپوشان تبریزی در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار گرفتند که این دیدار با گل سرور جپارف به سود استقلال به پایان رسید.

البته با توجه به اینکه رتبه مربوط به شروع فصل بود و هنوز جدول لیگ برتر تشکیل نشده است، می توان گفت تراکتورسازی امروز بدترین تراکتوری است که در این 13 فصل به مصاف استقلال رفته است.

استقلال مجیدی رکورد تراکتورسازی را شکست؟

تراکتورسازی یکی از تیم هایی بود که در لحظات بسیار حساس مانع از قهرمانی استقلال شد. آبی های صوفیه خاطرات تلخ شکست یک بر صفر در هفته هجدهم لیگ هجدهم و یا باخت 4 بر یک در هفته بیست و نهم لیگ چهاردهم را فراموش نکرده اند، اما استقلالی ها امیدوارند این تیم در این رقابت ها موفق نشود. راه به دلیل تنظیم قدرت تراکتور در لیگ 21. تیم آنها باشید.

بهترین رکورد لیگ برتر تراکتورسازی مقابل استقلال مربوط به فاصله لیگ سیزدهم تا شانزدهم است که در 8 دیدار مقابل آبی های پایتخت بدون شکست باقی ماندند. 5 برد و 3 تساوی حاصل کار تراکتورسازی در این دیدارها است.

این در حالی است که استقلال تاکنون بهترین رکورد خود را مقابل تراکتورسازی در لیگ برتر ثبت کرده و در 5 بازی لیگ برتر مقابل سرخپوشان تبریز شکست نخورده و 4 برد و یک تساوی به پایان رسانده است.

این رکورد تراکتورسازی مقابل استقلال در بازی روز جمعه شکسته نمی شود اما رکورد دیگری که استقلال به آن رسیده و می تواند شکسته شود، تعداد بردهای متوالی است.

بهترین رکورد تراکتورسازی در این زمینه مربوط به لیگ های پانزدهم و شانزدهم است که این تیم در سه بازی متوالی با نتایج 3 بر 2، 2 بر 1 و 1 بر صفر استقلال را شکست داد. اما استقلال در این فصل با پیروزی یک بر صفر مقابل تراکتورسازی به این رکورد خارج از خانه رسید و حالا می تواند با پیروزی در دیدار روز جمعه این رکورد را از تراکتورسازی بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید