خبر ویژه سرپرست وزارت کار حقوق بازنشستگان است/ حقوق بازنشستگان شهریورماه با قوانین جدید؟

خبر ویژه سرپرست وزارت کار حقوق بازنشستگان است/ حقوق بازنشستگان شهریورماه با قوانین جدید؟

روز جدید آیا ششمین حقوق بازنشستگان 1401 افزایش می یابد؟ این دغدغه این روزها بازنشستگان است.

سرانجام پس از گذشت 6 ماه از سال، دولت سیزدهم وعده افزایش دستمزد در ششمین پرداخت حقوق بازنشستگان را داد. با این حال بازنشستگان همچنان نگران پرداخت های دولت هستند.

در عین حال محمدهادی زاهدیووا سرپرست وزارت کار تاکید می کند که با بررسی ها و تمکن مالی، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سایر رده ها بر اساس سقف شورای عالی کار تعدیل می شود.

اما حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری طی یادداشتی بر لزوم صدور احکام جدید برای بازنشستگان سایر رده های کارگری تا قبل از دوازدهم شهریور ماه تاکید کرد.

به گفته وی، در روزهای پایانی هفته دولت هستیم و هیچ تحرکی از سوی دستگاه های دولتی که حاکی از اقدام برای صدور بازنشستگان سایر رده های تامین اجتماعی باشد، مشاهده نکرده ایم. اخیراً شاهد ابلاغیه شورای عالی کار (38 درصد + 515166 تومان) در خصوص افزایش سایر سطوح حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعلی بودیم و مقرر شد احکام جدیدی برای این افراد اصلاح و صادر شود. مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی در شهریور ماه برگزار می شود که پس از پنج ماه از سال 1401 امید را در دل جامعه هدف و نمایندگان آنها زنده کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: برآورده شدن مطالبات مستمری بگیران از سایر رده های تامین اجتماعی مهمترین نیاز اقشار ضعیف و متکی به آرامش و آرامش در قلب جامعه کارگری بازنشستگان و تاخیر بیشتر در صدور احکام جدید برای سایر رده هاست. بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی تحت پوشش تامین اجتماعی قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی امیدوارند تا دوازدهم شهریور شاهد تحقق وعده آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اصلاح و صدور احکام جدید خود باشند. اما تجربه چند ساله اینجانب در برنامه ریزی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی از یک سو و مطالبه گری همراه با دغدغه های مستمری بگیران که درست نیز هست از سوی دیگر زمینه را بسیار سخت و دشوار کرده است. غیرقابل تحمل است و در صورتی که اصلاح و صدور احکام جدید در سایر سطوح مستمری بگیران تامین اجتماعی تا 21 شهریور 1401 اجرایی نشود، جامعه کارگری مستمری بگیران در سال 1401 چندین بار شاهد خلف وعده و عدم اجرای قانون توسط مسئولان مربوطه

دیدگاهتان را بنویسید