هدف از قوانین جدید داور افزایش جذابیت رالی های والیبال است / بازیکنان ایرانی باید از قوانین جدید آگاهی کامل داشته باشند

زمان: 16:26
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777858

دبیر هیئت داوران فدراسیون والیبال با بیان اینکه فدراسیون جهانی اهداف مهمی را در قوانین جدید داوری دنبال می کند ، گفت: هدف نهایی افزایش جذابیت و رالی مسابقات والیبال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فدراسیون والیبال ایران یک فدراسیون حرفه ای است و بازیکنان ایرانی در رویدادهای مهم سال 2022 مانند جام جهانی مردان و لیگ ملت ها شرکت خواهند کرد ، بنابراین بازیکنان ایرانی باید از قوانین جدید آگاهی کامل داشته باشند.

وی در تشریح اهداف فدراسیون جهانی والیبال در آخرین تغییرات و اصلاح قوانین داوری گفت: مجموع FIVB وی اهداف مهمی را در این زمینه دنبال می کند. این قوانین حدود هفت ماه پیش پیشنهاد و به صورت آزمایشی اجرا شد و حتی توسط فدراسیون جهانی برای نهایی شدن مورد مشورت قرار گرفت.

یکی از اعضای کمیته داوران AFC در توضیح برخی تغییرات در قوانین داوری گفت: این تغییرات شامل موارد بسیار خوبی است ، مانند اینکه والیبال باید در یک رالی به پایان برسد ، نه اینکه داور یک بازیکن را اخراج کند و تیم را با یک رالی ناقص به پایان برساند. به “به همین دلیل ، هنگام بررسی قوانین ، بازیکن اخراج شده جایگزین انحصاری نامیده می شود.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی والیبال پس از اعتراض بازیکنان لیبرو در سراسر جهان قوانین داوری را تغییر داده و لیبرو می تواند کاپیتان تیم شود.

شاهمیری حذف محوطه جریمه را یکی دیگر از این تغییرات می داند و می گوید: بازیکن اخراج شده حالت عادی ندارد و بهتر است از تیم داوری و حریف دور باشد. به همین دلیل ، در قوانین جدید ، بازیکن اخراج شده باید به رختکن برود. پیامد خوب این امر آرامش بازیکن اخراج شده در رختکن است.

وی با یادآوری اینکه قوانین جدید داوری در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در تهران اعمال شده است ، گفت: تایم اوت فنی نیز به دلیل گذشت زمان از قوانین جدید حذف شده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید