غرفه داران باید از ایجاد نمایشگاه های عرضه محصولات روستایی از طریق بسیج سازندگی/ نمایشگاه رضایت کامل داشته باشند.


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837800

گزارشی از نمایشگاه محصولات روستایی خراسان جنوبی;

غرفه داران بر اساس برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی از محل اعتبارات قرض الحسنه بسیج از ایجاد چنین نمایشگاه هایی در خراسان جنوبی رضایت کامل دارند و خواهان تداوم و برپایی نمایشگاه در مدت زمان کوتاهی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، راه اندازی مشاغل خانگی کوچک و کسب درآمد یکی از معضلاتی است که چند سالی است در کشور رونق گرفته و به نوعی به سمت اقتصاد مقاومتی پیش می رود.


650d6205 2f20 4046 a820 1758f05df979 خبر خاکستری

مشاغل خرد که اغلب توسط زنان ایجاد و توسعه می یابد، مشاغلی هستند که علاوه بر خانه داری، شوهرداری و زایمان هستند و نیازی به دوری زن از خانه ندارند. بلکه در بحث کسب و کار خرد خانگی، اولویت اول توجه به نهاد خانواده و سپس کار و کسب درآمد است.

خراسان جنوبی نیز یکی از استان هایی است که کسب و کار خرد خانگی در آن رونق می گیرد و مورد استقبال قرار می گیرد. حرفه های خرد شامل صنایع دستی در همه زمینه ها، از حوله بافی گرفته تا کار با چوب و جواهرات، خیاطی، تولید لیکور و گلاب، ترشیجات، شیرینی پزی، گلکاری و پرورش گیاه، پرورش قارچ، پرورش طیور و بسیاری موارد دیگر است.

اما آنچه برای مشاغل خانگی بسیار مهم است، بحث بازاریابی و فروش محصولات و کسب درآمد از این راه است.


bc382139 a81b 44c8 b699 2e4fbb2ef0ba خبر خاکستری

در بحث تجارت داخلی، نهادها و سازمان های مختلفی در بخش های مختلف از جمله حقوق و دستمزد، بازاریابی و فروش فعال هستند.

بسیج سازندگی یکی از تشکل های فعال در حوزه مشاغل خانگی از مشاوره گرفته تا راه اندازی کسب و کار و تسهیل گری تا پرداخت تسهیلات، برگزاری نمایشگاه، بازاریابی و فروش محصولات روستایی و مشاغل خانگی است و از حمایت بسیار خوبی از سوی تولیدکنندگان برخوردار است.

با توجه به اینکه یکی از دغدغه های تولیدکننده بحث فروش محصول و کسب درآمد است، بسیج سازندگی خراسان جنوبی با برگزاری نمایشگاه هایی برای عرضه محصولات کشاورزی به این فرصت دست یافته است.


0215143d 63a6 4676 8e65 88fd7696e83f خبر خاکستری


برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی از محل اعتبارات قرض الحسنه بسیج

اکنون که هفته بسیج سازندگی به پایان رسیده است، نمایشگاه کشاورزی قرض الحسنه بسیج به مدت یک هفته در میدان ابوذر بیرجند فعال است. در بهمن و اسفند سال گذشته این نمایشگاه برگزار شد و تولیدکنندگانی از سراسر منطقه برای ارائه محصولات خود حضور داشتند.

برای گفتگو با غرفه داران و بررسی تاثیرات نمایشگاه در بحث فروش و ارائه محصولات به نمایشگاه محصولات روستایی رفتیم و با تعدادی از غرفه داران گفت و گو کردیم.


ae882fe5 60a5 4a1b a287 9c6b7fa28075 خبر خاکستری


ارائه، بازاریابی و فروش محصولات در نمایشگاه

خانم امیرآبادی عضو و مدیر صندوق مسجد صاحب الزمانی (عج) روستای امیرآباد شهرستان بیرجند و مستقر در این نمایشگاه در گفتگو با خاورستان گفت: در مرکز برگزار می شود.

وی که در زمینه حوله بافی فعال است، افزود: بازدید از نمایشگاه به ترتیب کار و بازاریابی و فروش را ارائه کرد.

مسئول صندوق مسجد صاحب الزمانی(عج) روستای امیرآباد گفت: سه سال از راه اندازی صندوق قرض الحسنه در روستای امیرآباد می گذرد و در این مدت تعداد قابل توجهی از مردم موفق به راه اندازی کسب و کار شده اند. با پرداخت هزینه عضویت

امیرآبادی به تاثیرات مثبت صندوق های قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: وقتی یکی از اعضای صندوق به راحتی تسهیلات دریافت می کند و کسب و کاری را راه اندازی می کند، سایر اعضای خانواده، دوستان و خانواده نیز تشویق به عضویت در صندوق می شوند و این اقدام باعث افزایش اعضا، افزایش درآمد صندوق می شود. ، برای تجهیزات بیشتر هزینه کنید و کسب و کار راه اندازی کنید.

وی بیان کرد: دریافت وجه از قرض الحسنه بسیج نیاز به ضامن ندارد و سودی تعلق نمی گیرد. بازپرداخت تسهیلات نیز بسته به شرایط متقاضی ظرف مدت 6 ماه یا یک سال می باشد و در این زمینه حداکثر همکاری با متقاضی دریافت کننده تسهیلات صورت خواهد گرفت.


e88dc603 be64 47b6 8b23 68f8d837c5a6 خبر خاکستری


رضایت از نمایشگاه

خانم عسگرنیا از اعضای بنیاد قرض الحسنه حجت بن الحسن(ع) شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار داشت: این سومین بار است که در نمایشگاه محصولات کشاورزی بسیج سازندگی شرکت می کنم.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد نمایشگاه های بسیج سازندگی و تشکر از تمامی کارکنان علاقمند، افزود: بازدید از این نمایشگاه ها کمک زیادی به ارائه، بازاریابی و فروش محصولات می کند.

یکی از اعضای بنیاد قرض الحسنه حجت ابن الحسن(ع) شهرستان سرایان گفت: بازدید از نمایشگاه های قبلی باعث شد مشتریان جدیدی پیدا کنم و سفارش ثبت کنم.

عسگر نیا گفت: علاوه بر حضور در نمایشگاه های مرکز استان در نمایشگاه های شهرستانی نیز حضور داشتم و هر چه این گونه نمایشگاه ها بیشتر برگزار شود بهتر است.

وی گفت: برای بازدید از نمایشگاه هزینه ای از تولیدکنندگان دریافت نشد و حتی برای تولیدکنندگان شهرستانی که فاقد صندلی هستند، اسکان داده شد.

یکی از اعضای بنیاد قرض الحسنه حجت ابن الحسن (ع) شهرستان سرایان گفت: مکان برگزاری نمایشگاه نیز با توجه به مرکز شهر بودن و دسترسی به میدان ابوذر از محل مناسب است. تمام نقاط شهر


184ae748 3208 4ecb 96ec 130af7497d61 خبر خاکستری


می خواهیم ادامه دهیم و با فاصله زمانی کوتاهی نمایشگاهی بسازیم

خانم کریمی یکی از اعضای شرکت تعاونی بقچه بیرجند که در این نمایشگاه غرفه دارد به خاورستان گفت: پیش از این در دو نمایشگاه صندوق قرض الحسنه بسیج که سال گذشته در مرکز استان برگزار شد، حضور داشتیم.

وی با بیان اینکه ایجاد چنین نمایشگاه هایی برای ارائه محصولات خوب است، افزود: برای بحث اطلاع رسانی هنوز جای کار وجود دارد و می خواهد مردم را به صورت گسترده آگاه کند، زیرا برخی از هموطنان در روزهای پایانی نمایشگاه گفتند که نمایشگاه در مرکز استان فعال و مطلع است.

یکی از اعضای تعاونی باغچه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای ارائه و بازاریابی محصول بسیار مناسب است و هر چه فاصله زمانی بین نمایشگاه ها کمتر باشد، بهتر است زیرا مردم و مشتریان نیز عادت به برپایی و خرید از نمایشگاه دارند.

کریمی گفت: شرکت تعاونی بقچه حدود دو سال است که برای حمایت از تولیدکنندگان تلاش می کند اما حدود 7 ماه است که زمینه ارائه، بازاریابی و فروش محصولات تعاونی با بازدید از نمایشگاه ها فراهم شده است.

وی گفت: حضور تولیدکننده در نمایشگاه های بسیج هزینه ای ندارد و ایجاد این نمایشگاه برای تولیدکنندگان بسیار موثر است.


0f9b01d9 1ab7 4a8f 86ca fd61e8cc1cad خبر خاکستری


نمایشگاه بسیج و حمایت از تولیدکنندگان روستایی / صدا و سیما برای ارائه کارگاه های تولید روستایی

خانم فرامرزی از شهدای قرض الحسنه روستای نوزاد از توابع درمیان نیز در گفت و گو با خبرنگار خاورستان اظهار داشت: برای کشاورزان برگزاری نمایشگاه برای بسیج سازندگی بسیار خوب است.

وی که در زمینه انواع عرقیات و گل رز فعال است، افزود: مهمترین موضوع تولیدکننده بحث بازار و فروش محصول است و ایجاد چنین نمایشگاه هایی زمینه بسیار خوبی برای ارائه فراهم می کند. بازاریابی و فروش.”

یکی از شهدای قرض الحسنه روستای نوزاد از توابع درمیان گفت: فروش محصولات در روستاها بسیار کم است اما وقتی کشاورز در نمایشگاهی در مرکز استان شرکت می کند شهرت دارد و جذب می کند. بسیاری از مشتریان.”

فرامرزی با بیان اینکه در این سه روز فروش خوبی داشته است، گفت: به دلیل کیفیت خوب عرقیات و گلاب ما، مشتریان زیادی که در این چند روز خرید کرده بودند تماس گرفتند و سفارش خود را ثبت کردند.

وی با تشکر و قدردانی از مجموعه بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: خیلی خوب است صدا و سیما هم بحث تهیه گزارش و معرفی سمینارهای روستایی را مطرح کند.


71305ad2 19cc 4796 bfd6 c9c52015c1d7 خبر خاکستری


اقدامات سازندگی و بسیج قابل تقدیر است

آقای سلطانی از اعضای بنیاد قرض الحسنه بقیه الله (عج) روستای بورنگ شهرستان درمیان در گفتگو با خاورستان از اقدام بسیار مهم بسیج سازندگی تشکر و قدردانی کرد و گفت: حضور در نمایشگاه در مرکز استان برای اعتبارات روستایی بسیار مناسب است.

وی افزود: بازدید از نمایشگاه در مرکز استان علاوه بر حضور بیشتر مردم و مشتریان، شناخت سلیقه مشتریان و افزایش تنوع و خلاقیت در محصولات است.


64656c3e 91c3 412d a66a f566df527be6 خبر خاکستری

یکی از اعضای بنیاد قرض الحسنه بقیه الله (عج) روستای بورنگ درمیان گفت: بازدید از نمایشگاه بدون هزینه برای تولیدکننده باعث تشویق و حمایت کشاورز شد و قابل تقدیر است.

سلطانی همچنین خواستار افزایش کارگاه های کشاورزی به ویژه در شهرستان مرزی شد و گفت: صدا وسیما با توجه به اینکه رسانه ملی و جمعی است اگر با کشاورزان همکاری کند و کار آنها را معرفی کند در بحث بازار و فروش بسیار موثر است. “

وی گفت: خدای ناکرده نمایشگاه های عرضه محصولات کشاورزی از محل اعتبارات قرض الحسنه بسیج ادامه دارد و در فواصل زمانی کوتاه برگزار می شود.


a1e95e48 32d7 4135 89bd 4ca8890593d2 خبر خاکستری


فعالیت 462 صندوق قرض الحسنه بسیج خراسان جنوبی

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: در سال گذشته 60 نمایشگاه بخشی، شهری، استانی و کشوری محصولات روستایی خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی افزود: نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی صندوق های قرض الحسنه در بهمن و اسفند سال گذشته برگزار شد و در هر دوره بیش از 500 میلیون تن توسط تولیدکنندگان به فروش رسید.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: نمایشگاه محصولات روستایی امسال همزمان با هفته بسیج سازندگی از 17 تا 23 اردیبهشت ماه در میدان ابوذر بیرجند فعال است.

هنری گفت: هم اکنون 462 صندوق قرض الحسنه بسیج در استان فعال است.

وی با اشاره به برپایی 50 غرفه در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه علاوه بر فروش محصولات کشاورزی غرفه هایی برای مشاوره های کاری، سبک زندگی و شرکت های دانش بنیان نیز ارائه می شود.


4c36cbf0 dd5a 414c 8f65 e0a613930244 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید