خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل / عکس

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

برگن خواننده قدیمی ترکیه ای است که هنوز هم در بین نسل قدیم و جدید بسیار محبوب است. او با داستان زندگی پر فراز و نشیب، اسیدپاشی و قتل توسط همسرش به یکی از نمادها و چهره های خشونت علیه زنان در ترکیه تبدیل شده است.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

برای انتخاب نقش خواننده برگن حساسیت و شیدایی زیادی صرف شد. در ابتدا باید ساریکایا سرنا برای احیای برگن انتخاب می شد، اما در نهایت بازیگر دورگه فرح زینب عبدالله برای این نقش انتخاب شد و شباهت او به خواننده اصلی مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

سرنا ساریکایا پس از تماشای بازی فرح زینب عبدالله در نقش برگن در یک فیلم بلند گفت: این چیزها بخشی از کار است. برنامه ما مطابقت نداشت. این قسمت جالب بود مشکلی نیست در نهایت یک کار فوق العاده از آب درآمد.»

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

اکران فیلم و عدم استفاده از نام قاتل در خود فیلم

اولین نمایش برگن فرح زینب عبدالله، اردال بشیکچی اوغلو و تیلبه ساران اخیرا در یونیک استانبول برگزار شد. Beşikçi O Lo lu قاتل هنرمند Halis Güzgür را در فیلم برگن کشت.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

نکته قابل توجه در زمان اکران این بود که نام اوزگور در هیچ یک از صحنه های فیلم ذکر نشد. معلوم شد که سازندگان چنین تصمیمی گرفتند که نام قاتل را درج نکنند. نام اوزگور فقط در کتیبه نوشته شده بود. ناگفته نماند که قاتل زنده و سالم است.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

اعتراض ماهسون و دفاع اوزجان دنیز!

استفاده نکردن از نام قاتل در فیلم تنها زمینه فیلم برگن نبود! ماهسون کرمیزیگول خواننده معروف با انتقاد از فیلم برگن گفت: می توانی زندگی یک خواننده را بازی کنی، اما هرگز نمی توانی مانند او آهنگ های او را بخوانی. به محض اینکه این بازیگر با صدای خودش زندگینامه اش را در فیلم بخواند سینما را ترک می کنم. وقتی به دیدن هنرمندی که دوستش دارم می روم، مجبور نیستم به آهنگ های آماتور بازیگری که به او زندگی بخشیده گوش دهم.»

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

اوزجان دنیز بازیگر و خواننده محبوب با انتقاد از سخنان و نظرات ماهسون گفت: فیلمی که بر اساس بیوگرافی ساخته شده است، کنسرت نیست. چیزی که از این فیلم انتظار داریم این است که زندگینامه را به خوبی ارائه کند. اگر بازیگر خود برگن نیست و بازیگر آنها را بازی می کند، صدای او نیز باید متعلق به خود بازیگر باشد. دوران فیلم های قدیمی و پخش صدا به پایان رسیده است. زشت است که صدای دیگری را روی صدای بازیگر بگذاریم. فرح با موفقیت با یک کار بسیار دشوار کنار آمد. – تبریک می گویم.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

ممنوعیت نمایش فیلم در برگن

شهردار کوزان، یکی از شهرهای ترکیه، نمایش این فیلم را ممنوع اعلام کرد و گفت: «تازه متوجه فیلم برگن شدم. روز قبل پرسیدم چیست و از علاقه مندان به سینما پرسیدم. داستانش را هم به من گفتند. این بحث خشونت است چرا باید این خشونت را برای فرزندانم تعریف کنم؟ فیلم‌هایی از این دست در این شهر نمایش داده نمی‌شوند.»

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

هالیس اوزگور، قاتل برگن که با یک برنامه تلویزیونی مرتبط بود، گفت: “من او را نکشتم، من امریت را کشتم.” من پشیمان نیستم. او زیاد می نوشد. او یک آهنگ می خواند. آواز خواندن زن ننگ است. نه یک بار، نه 5 بار، نه 10 بار به من خیانت کرد! من با او نبودم چون دوستش داشتم. به ما گفت ازدواج کنیم. به او گفتم می‌خواهم تو را بکشم.»

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

بیوگرافی برگن; از بدو تولد تا شروع آواز

بلگین ساریلمیشر معروف به هنری برگن (به ترکی: Bergen)، نوازنده و خواننده ترک به سبک آرابسک، در 15 ژوئیه 1958 در مرسین متولد شد و در 14 اوت 1989 درگذشت. او توسط همسرش کشته شد.

بلگین ساریلمیشر در سال 1959 در مرسین به عنوان آخرین فرزند یک خانواده هفت نفره به دنیا آمد. پس از طلاق والدینش، او به همراه مادرش به آنکارا نقل مکان کرد.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

برگن تحصیلات دبیرستانی خود را در آنکارا آغاز کرد. اما او تحصیل را رها کرد و مدتی به عنوان کارمند دولتی در اداره پست مشغول به کار شد. او به درخواست دوستانش در کافه باشگاه سیمان آهنگ «باسین بو دنیا» اورهان گنجبایی را خواند و یک روز عصر به آنکارا رفت تا با دوستانش خوش بگذراند. صاحب کافه که از صدای او خوشش آمده بود از او دعوت کرد روی صحنه بیاید. پس از کار در بسیاری از کافه های آنکارا، از این پیشنهاد استقبال کرد و به آدانا رفت.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

برگن و با قاتلش ازدواج کن!

او با هالیس گزگور در آدانا ملاقات کرد. او هر شب برای خواننده گل می فرستاد و هر شب به کافه ای که برگن در آن کار می کرد می رفت و آواز خواننده را از پذیرایی تماشا می کرد. به اصرار و سرسختی یوزگور، این دو با هم ازدواج کردند. با این حال، هنگامی که مشخص شد که اوزگور با شخص دیگری ازدواج کرده است، برگن به این رابطه پایان داد.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

برگن در مصاحبه ای با او در سال 1988 اتفاقی را که رخ داد چنین توضیح داد: «من فردی بودم که صحنه را بسیار دوست داشتم، راستش را بخواهید هنر را دوست داشتم. او مرد حسودی بود. در ابتدا سعی کرد احساسی رفتار نکند. اما بعد معلوم شد که اینطور نیست. و آنجا برای اولین بار مرا کتک زدند. «او مرا از صحنه بیرون آورد و در خانه ای حبس کرد.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

داستان اسیدپاشی به برگن در یک حمله وحشیانه و وحشیانه

پس از این جدایی، برگن به همراه مادرش به ازمیر گریخت. هالیس اوزگور 500000 پوند به یک قاتل می دهد و او را به ازمیر می فرستد. در شب 31 اکتبر 1982، برگن در آستانه ورود به غرفه نیویورک در ازمیر، آلساند، در حال سوار شدن به تاکسی با مادرش بود که یک مهاجم اجیر شده سطل اسید بر روی خواننده پاشید. برگن در مصاحبه بعدی خود این رویداد را چنین توصیف کرد:

«در آن لحظه هر دو چشمم نمی توانستند ببینند. چیزی نمی دانستم چون کمی مست بودم. فقط آن فریاد را شنیدم که گفتند آب بگیر! سرنوشت را ببین! آب قطع شده است! لباس هایم را پاره کردند و دورم پیچیدند. در آن لحظه همه چیز آنقدر تاریک بود که چیزی نمی دیدم، نمی توانستم چشمانم را باز کنم. اندکی بعد خودروی تیم امداد از راه رسید. مرا به بیمارستان دانشگاه در دریای اژه بردند. 45 روز در بیمارستان ماندم تا زخمم خوب شد.»

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

برگن در این حادثه به شدت مجروح شد. اونور اورول، جراح پلاستیک معروف آن زمان که این رویداد را از طریق مطبوعات دنبال می کرد، داوطلبانه به برگن کمک کرد. برگن را از ازمیر به آنکارا آوردند. در 13 فوریه 2010، اونور اورول وضعیت خود را به الیف برکوز از روزنامه ملیت توضیح داد:

به یاد دارم حداقل سه بار او را عمل کردم. زیرا بهبود و پیوند بافت ها در این نوع سوختگی ماه ها طول می کشد. پوست برگن با سمباده زدن برداشته شد. چشم راستش بیرون زده بود، پلک هایش بسته نشده بود. من سوراخی برای پروتز ایجاد کردم تا بعداً اضافه شود. بال های بینی ناپدید شد، غضروف در آنجا باقی ماند. از باسنش پوست به صورتش اضافه شد.»

پس از اسیدپاشی به آواز خواندن ادامه دهید

او پس از درمان جراحت چشم راستش، موهایش را روی چشم راستش انداخت و گهگاه صورتش را با عینک آفتابی می پوشاند. برگن از تلاش و آواز دست نکشید و با پوشاندن موهای چشمانش به کار خود ادامه داد.

این خواننده پس از چهارمین آلبوم استودیویی اش به نام «Acıların Kadını» که در سال 1986 منتشر شد، به «زن درد» معروف شد و با آلبومی که داستان زندگی او را روایت می کند در فیلمی به همین نام شرکت کرد. او در طول زندگی هنری خود آهنگ های بسیاری از جمله Sen Affetsen Ben Affetmem، Kader Diyemezsin، Benim İçin Üzülme، Elimde Duran Fotoğrafın، Neden Dönmesin را ساخت.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

قتل در برگن

مدت ها پس از اسیدپاشی، همسر برگن پس از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد. در شب 14 تا 15 آگوست 1989، زمانی که برگن قصد داشت آخرین آلبوم خود را تبلیغ کند، در 31 سالگی در راه پوزنان، آدانا، همسر مطلقه خود را با شلیک شش گلوله کشت.

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

مقبره برگن

برگن با شش نمایشنامه، 11 نوار کاست، 129 ترانه و 1 ویدیو برای زندگی کوتاه 30 ساله خود در گورستان شهری در زادگاهش مرسین به خاک سپرده شد. گورستان تاریخی مدرن در تاروس، مرسین برای بازدیدکنندگان باز است.

فیلم ترکی برگن

خواننده مشهور ترک قربانی اسیدپاشی و قتل

موفقیت برگن به دلیل غم و اندوه در صدایش بود که خیلی زود او را در قلب مردم جا انداخت. ترانه های برگن در بسیاری از آلبوم های مفهومی عربی و نوستالژی های پس از مرگ او گنجانده شد و توسط هنرمندان بسیاری مانند گیلان آرتم، ابرو یاشار، فوندا آرار، معز ارسوی، ایشین کاراجا و امرا خوانده شد.

دیدگاهتان را بنویسید