داعش مسئولیت حمله به بیمارستانی در کابل را بر عهده گرفت

ساعت: 01:30
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781157

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز سه شنبه به بیمارستانی در کابل پایتخت افغانستان را بر عهده گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی روز سه شنبه به بیمارستانی در کابل را بر عهده گرفت.

خبرگزاری رویترز همچنین گزارش داد که در حمله به شفاخانه سردار محمد داود در کابل دست کم 25 نفر کشته و 50 نفر زخمی شدند.

طالبان و منابع دیگر گفته اند که این حمله با دو انفجار در ورودی شفاخانه و تیراندازی همزمان افراد مسلح صورت گرفته است.

رسانه‌های خارجی روز سه‌شنبه گزارش دادند که دو انفجار و تیراندازی در منطقه دیپلماتیک وزیر اکبرخان کابل رخ داد که بر اثر آن دست‌کم ۲۳ تن کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کابل روز سه شنبه شاهد یک تیراندازی و دو انفجار بود. این رویداد در نزدیکی شفاخانه نظامی سردار محمد داود خان در منطقه دیپلماتیک وزیر اکبر خان رخ داد. گفته می شود یکی از این انفجارها در ورودی بیمارستان رخ داده است.

بر اساس آمار اولیه در این حوادث امنیتی دست کم 23 نفر کشته و 50 نفر زخمی شده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این رابطه نوشت که گروهی از تروریست ها پس از انفجار در ورودی شفاخانه وارد شفاخانه شده و با طالبان درگیر شدند. به گفته رسانه ها، حمله به شفاخانه کابل توسط داعش انجام شده است.

آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد که بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان به این خبرگزاری گفته است که هدف از انفجار کابل غیرنظامیان در مقابل شفاخانه نظامی سردار محمد داود خان بوده است.

رویترز به نقل از سعید هوستی، وزیر داخله موقت طالبان گفته است که نیروهای امنیتی در منطقه مستقر شده اند.

خبرگزاری رسمی باختر به نقل از شاهدان عینی از ورود تعدادی از تروریست های داعش به بیمارستان و درگیری با نیروهای امنیتی خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید