داوران باشگاه های والیبال آسیا معرفی شدند/ شطرنج بازان قوانین بازی را تشریح کردند


ساعت: 17:29
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837573

8 داور بین المللی 20 مسابقه والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا 2022 را هدایت خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا 2022 از 24 تا 30 اردیبهشت ماه با حضور 8 تیم میزبان ایران در تهران و سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود.

20 دیدار این دوره از مسابقات که از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام شده به شرح زیر برعهده 8 داور بین المللی والیبال خواهند بود:

1- علیرضا قریب از ایران

2- وحید پورکاشیان از ایران

3- هشام بکر گادیا از عراق

4- موسی سلیم عزیز از عراق

5- ساوا تاتسوهیرو از ژاپن

6- Ekmeto Idos از قزاقستان

7- فهد اسماعیل قطری

8- Tanptopol Suxud از تایلند

فرهاد شاهمیری (ایران) و جیراچای (تایلند) رئیس و عضو کمیته داوران مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا هستند.


* تشریح قوانین مسابقه توسط شاهمیری

رئیس هیئت داوران بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا 2222 قوانین این مسابقات را تشریح کرد.

محمد شاهمیری درباره قوانین مسابقات باشگاه های آسیا 2022 گفت: مسابقات طبق پروتکل اعلام شده از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار می شود. در روز اول مسابقات و طبق عکس تیمی پروتکل 33 دقیقه و روزهای دیگر مسابقات 30 دقیقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این دیدارها تغییری ایجاد نمی شود، گفت: تیم ها تا پایان مسابقات در همین زمین خواهند ماند. این مسابقه همچنین از یک سیستم تأیید ویدیویی استفاده می‌کند که هشت چالش شامل یک خطای شبکه، یک خطای خط میانی، یک خط حمله و سرویس، یک آگوست درونی، یک سر دفاعی و چهار بلوک را دنبال می‌کند.

ناظر بین المللی والیبال ایران افزود: در این مسابقات از آخرین فناوری های فدراسیون جهانی والیبال استفاده می شود. بنابراین در شیفت کاری موشک نداریم و به همین دلیل بازیکنان تیم می توانند از تی شرت هایی با شماره های بزرگتر از 20 نیز استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مسابقات قهرمانی باشگاه های مردان آسیا در تهران داوران از سیستم هدفون و تبلت استفاده خواهند کرد، تصریح کرد: سبد پایین زمین توپ است و در هر سبد 10 توپ وجود دارد. خود بازیکنان توپ را می گیرند و سرویس می دهند و تمام قوانین و مقرراتی که اخیرا وضع شده در این مسابقات لحاظ می شود.

شاهمیری در خصوص داوران این دوره از مسابقات گفت: هشت داور بین المللی این مسابقات را قضاوت خواهند کرد. دو داور از ایران و عراق (از هر کشور دو داور) و داورانی از قزاقستان، ژاپن، عراق و قطر قضاوت این مسابقات را بر عهده خواهند داشت.

بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا 2022 از 24 تا 30 اردیبهشت ماه با حضور 8 تیم میزبان ایران در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود.


* الریان با 3 بازیکن خارجی

ال رایان قطر تیم 21 نفره مقدماتی خود را برای مسابقات قهرمانی باشگاه های مردان آسیا 2022 اعلام کرد که در آن سه بازیکن خارجی از جمهوری چک، برزیل و روسیه حضور دارند.

بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا 2022 از 24 تا 30 اردیبهشت ماه با حضور 8 تیم میزبان ایران در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود.

در این مسابقه که سه بازیکن خارجی از جمهوری چک، برزیل و روسیه حضور دارند، الریان قطر با هدایت زارکو ریستوفسکی مقدونیه شرکت خواهد کرد.

اسحاق علی، اسدی علی، المجید سیف، تارک عبدالرحمن، میلو اشت استوانووی، فینگر میشال (جمهوری چک)، بلال ابونبوت، دایان پافومافوئت، سعید سلیمان، وینیسیوس مارکوس (برزیل)، اولادید امین، موهم آمیهالاو وی، اورتایا (روسیه)، فایه بیراما، جمال احمد، عبدالوهاب احمد، دیولیویرا تیاگو، لوئیس آندره و ایوویچ ایلیا 21 نامزد آل رایان هستند.

تیم ها حق ثبت نام و استفاده از 14 بازیکن در زمان ثبت نام نهایی را دارند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید