دختران هندبال ایران دنیا را به مکانی شادتر تبدیل کرده اند

ساعت: 00:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790729

روایتی از فدراسیون جهانی هندبال از تاریخ فاطمه هلیلی

فدراسیون بین المللی هندبال از بازخورد بسیار بالای تاریخچه دروازه بان تیم ملی هندبال بانوان ایران و حضور ایران در مسابقات جهانی ابراز شگفتی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایت رسمی فدراسیون بین المللی هندبال (IHF) به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، از استقبال زیاد از انتخاب فاطمه خلیلی به عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران و نروژ در فضای مجازی ابراز تعجب کرد و نوشت: جهان شادترین مکان است.

در این گزارش آمده است: مسابقات جهانی هندبال بانوان برای اولین بار مهمان جدیدی داشت. ایران برای اولین بار و سه تیم دیگر اسلواکی، پورتوریکو و ازبکستان در مسابقات قهرمانی هندبال بانوان جهان حضور دارند. اگرچه تفاوت این تیم ها با بهترین تیم های جهان بسیار زیاد بود، اما آنها داستان های شگفت انگیزی را در این مسابقات به اشتراک گذاشتند. مثل اتفاقی که برای فاطمه خلیلی، دروازه بان تیم ملی ایران افتاد.

ایران هرگز مجبور به ایجاد اتفاق خاصی از نظر نتایج جام جهانی نبوده است، به خصوص با هم تیمی با تیم های رومانی، نروژ و قزاقستان! اما فاطمه خلیلی با بازی درخشان خود در برابر دو قدرت هندبال اروپا و تیم قدرتمند آسیا در تاریخ ماندگار شد. دروازه بان ایرانی در سه بازی اول موفق شد 30 شوت را مهار کند و از نظر تعداد مبارزه در مرحله مقدماتی تنها از ساندرا تفت از دانمارک عقب بود. همچنین در دیدار تیم ملی ایران و نروژ، فاطمه خلیلی به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد که موجی از احساسات را در بین هم تیمی هایش و حتی بازیکنان نروژ به راه انداخت.

ویدئوی فاطمه خلیلی برگزیده بهترین بازیکن ایران در دیدار مقابل نروژ بیش از 200 هزار بار در فیس بوک و بیش از 330 هزار بار در توییتر بازنشر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید