دنیا هندبال ایران را دیده است / دختران هندبالیست

ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793697

دیدار معاونان وزیر ورزش با ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان

نشست معاونان وزیر ورزش و جوانان با ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، جمعی از ملی پوشان هندبال و کادر فنی این تیم با همراهی رئیس و نایب رئیس فدراسیون با سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان دیدار کردند. توسعه ورزش بانوان و معاونت فرهنگی و ورزش همگانی و صحبت کردند.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال با تمجید از زحمات بانوان ایرانی در هندبال ملی در جام جهانی گفت: این اتفاق در داخل و خارج ایران ایجاد کرد و تبعات زیادی داشت.

وی افزود: تاثیر حضور بانوان ایرانی به حدی بود که حتی حسن مصطفی، رئیس فدراسیون جهانی هندبال نیز در بیانیه ای اعلام کرد که حضور بانوان ایرانی فضا را در بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان تغییر داد.

پاکدل گفت: این اتفاق باعث شد تا در عرض دو هفته بسیاری از ورزش های بانوان به ویژه هندبال بانوان دیده شود و اتفاق جالب این حضور بازتاب گسترده آن در رسانه های جهان بود. اگرچه از نظر آمادگی بدنی با بهترین تیم های هندبال جهان در نبردی نابرابر بودیم، اما حضور در مسابقات هندبال در این سطح یک کلاس آموزشی برای مربیان و بازیکنان بود. از سوی دیگر حضور ملی پوشان ایرانی با لباس کامل و حجاب پیامی فرهنگی بود، بنابراین با توجه به منویات مقام معظم رهبری حضور ورزشکاران مسلمان می تواند تبلیغی برای فرهنگ اسلامی باشد.

وی ادامه داد: این حضور زمینه ساز افق های روشن در هندبال بانوان بوده و امیدوارم با حمایت مسئولان شاهد تداوم حضور بانوان ایرانی در میادین بین المللی باشیم. انعکاس اشک شوق فاطمه خلیلی که بارها و بارها در سراسر کشور و دنیای ورزش دیده شد بسیار زیبا بود و معتقدم در آینده نزدیک بانوان ورزشکار در عرصه های آسیایی و جهانی سهم زیادی از مدال ها را دریافت خواهند کرد. .

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان در بخشی دیگر از این نشست گفت: مسابقات جهانی یک اتفاق بزرگ است.

وی افزود: اینکه فاطمه هلیلی در بازی با تیم قهرمان این مسابقات یعنی نروژ بهترین بازیکن جهان شده است اتفاقی دراماتیک است. کسانی که همیشه و همه جا شکن بوده اند، بیشترین آسیب را می بینند، اما با وجود سختی ها تسلیم نمی شوند. این بار نباید توقف کنیم و حمایت از تیم ملی وظیفه همه است.

مریم کاظمی پور سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در بخشی دیگر از این دیدار گفت: در حوزه اعتقادی بسیار عالی است. هندبال را به این دلیل می شناسم که در دو دوره مسابقات هندبال دانش آموزی شرکت کردم و از نزدیک با این رشته پرطرفدار آشنا هستم. من در این زمینه آسیب دیده ام و از همه محدودیت های چند برابر شدن زنان در ورزش نسبت به مردان مطلع هستم. باید بگویم این حضور در مسابقات جهانی ما را مصمم تر برای حمایت از ورزش بانوان می کند.

کاظمی پور خاطرنشان کرد: در اولین تلاش برای حضور جهانی نتیجه را دنبال نکردیم و تصادفی نبود که بازیکنان ما در مقابل ستارگان جهان بدرخشند. در چنین شرایطی کوتاه نخواهیم آمد و با مصممیت بیشتری به برنامه های خود ادامه می دهیم.«دنیا هندبال ایران را دیده است و از این پس باید با برنامه ریزی بهتر برای کسب نتایج خوب تلاش کنیم.

وی افزود: حمایت های وزارت ورزش از حوزه ورزش بانوان صرفا مالی نیست و باید در کمیته های مربوطه در مورد استخدام و بیمه شما تصمیم گیری و به حساب ها تبدیل شود تا راه حل قانونی پیدا کند و مصمم به پیوست کردن است.”

سرپرست معاونت ورزش بانوان در پایان با اشاره به حضور تیم ملی هندبال بانوان در لیست بهترین تیم ها از نظر بازی جوانمردانه گفت: قدردان خواهند بود که افق را برایشان روشن کردید.

کاظمی پور خطاب به تیم ملی هندبال بانوان گفت: روزی که رفتم گفتم از حضور شما در بازی های آسیایی کاملا حمایت می کنم و همچنان در جلسات تخصصی و کارشناسی پیگیر این موضوع هستم. امیدوارم توافق نهایی در این زمینه حاصل شود.»

در این دیدار ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی در فضایی صمیمی با معاون وزیر ورزش و جوانان برای حمایت بیشتر از هندبالیست های تیم ملی گفتگو کردند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان در پایان این دیدار صمیمی هدایایی به فاطمه خلیلی و الناز قاسمی دو هندبالیست ایرانی که عنوان بهترین بازیکن زمین در جام جهانی را کسب کردند اهدا کرد.

مریم یوسفی، فاطمه خلیلی، الناز قاسمی، نوری عباسی و هانیه لک به همراه عزت الله رزمگر سرپرست و معصومه مصیبی سرپرست تیم اعزامی به اسپانیا به نمایندگی از بازیکنان و اعضای کادر فنی در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید