قهرمانی جهان هندبال دختران دو هندبالیست ایرانی پیشتاز مسابقات هستند


ساعت: 18:04
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887156

دو هندبالیست ایرانی تا این مرحله جزو بهترین های مسابقات جهانی بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، فاطمه مرحیس بازیکن تیم هندبال دختران ایران در پایان دومین روز از دو بازی برگزار شده در جام جهانی 2022 عنوان برترین گلزن و الناز یارمحمدی را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس، فاطمه مارکیس در پایان دو بازی مرحله گروهی جام جهانی به میزبانی مقدونیه شمالی با 23 گل در صدر گلزنان قرار دارد. بعد از اینکه مریم ابراهیم هندبالیست ایرانی از مصر 6 گل کمتر به ثمر رسانده و با 17 گل در رده دوم قرار دارد.

فاطمه مارکیس بازیکن تیم دختران بهبهانی در پست جناح چپ با 23 گل از 26 شوت و ضریب موفقیت 88 درصدی توانسته است عنوان برترین گلزن رقابت های جام جهانی را تا کنون از آن خود کند. او همچنین در دیدار تیم هندبال دختران ایران مقابل سنگال موفق شد عنوان بهترین بازیکن زمینی را از آن خود کند و جایزه خود را از دستان نارسیسا جورجیتا، ستاره اسبق هندبال رومانیایی و رئیس کارگروه بانوان جهان دریافت کند. فدراسیون هندبال.

همچنین طبق اعلام فدراسیون جهانی هندبال، الناز یارمحمدی، دروازه بان تیم هندبال ایران در مجموع دو بازی انجام داده است که از 76 شوت، 36 توپ را با موفقیت مهار کرده و با ضریب موفقیت 46 درصدی دریافت کرده است.

آسمان بدوی، سعیده غضنفری، مائده اشاک، شقایق چراغی، هانیه کراگزلو، نسترن فراهانی، زهرا فتوتی، سبأ زنگنه، تینا کیهانی، هانیه شاه ویسی، فاطمه احمدی، آرزو بهمئی، فاطمه مرهیس، محمدی توحید، شهراغین، نسترن فراهانی. تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در جام جهانی 2022 به میزبانی مقدونیه شمالی شرکت خواهد کرد.

غلامعلی اکبرآبادی (مدیر فنی)، فاطمه محمد هانی (مربی)، مریم رضایان (مدیر) و اکرم حبیبلو (فیزیوتراپیست) به عنوان کادر فنی تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در جام جهانی حضور دارند.

دختران ایرانی با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا به مسابقات جهانی راه یافتند.

مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران از 8 تا 29 مردادماه با حضور 32 تیم به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می شود.

در این مسابقات تیم هندبال دختران ایران در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان در همگروه با تیم های ازبکستان، سنگال و مقدونیه شمالی میزبانی می کند و پس از پیروزی مقابل ازبکستان و سنگال به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کند و در جمع تیم های ازبکستان قرار می گیرد. 16 تیم برتر جهان

دیدگاهتان را بنویسید