درخواست اوکراین برای حذف روسیه از فیفا و یوفا


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905918

رئیس اتحادیه فوتبال اوکراین خواستار خروج روسیه از فدراسیون بین المللی (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در پایان فوریه، فیفا و یوفا به توصیه کمیته بین المللی المپیک، تیم های ملی و باشگاه های روسیه را از حضور در تمامی مسابقات بین المللی و اروپایی محروم کردند.

اوکراین اکنون فراتر رفته و خواستار اعمال شدیدترین تحریم ها علیه مسکو شده است.

در همین راستا، آندری پاولکو، رئیس اتحادیه فوتبال اوکراین در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که این سازمان “درخواستی فوری” به فیفا و یوفا ارسال کرده است که در آن “خواستار اعمال شدیدترین تحریم ها علیه مسکو” است.

پاولکو تایید کرد که اوکراین از یوفا و فیفا خواسته است “روسیه را از این دو نهاد بین المللی حذف کنند”.

پاولکو توضیح داد که این اقدام پس از صدور مجوز روسیه برای تیم های مناطق تازه الحاق روسیه و کریمه در لیگ های فوتبال آن کشور صورت گرفت.

پس از همه پرسی که در چهار استان دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برگزار شد و اکثریت مردم این مناطق با پیوستن به روسیه موافقت کردند، با فرمان رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آن کشور، مناطق مذکور به روسیه الحاق شد. .

دیمیتری چرنیشنیکف، معاون نخست وزیر روسیه دیروز (دوشنبه) تایید کرد که باشگاه های این مناطق در لیگ های فوتبال روسیه ادغام خواهند شد.

این ادعای پاولکو در حالی مطرح شد که او اخیرا مدعی حذف روسیه از ترکیب آلمان در یورو 2024 شده بود و بلافاصله پس از این ادعا یوفا رسما این ادعا را تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید