در تیراندازی نظامیان صهیونیست به فلسطینی ها در کرانه باختری 12 نفر زخمی شدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به روستای بیت دیان در شرق نابلس در کرانه باختری 32 فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش فلسطین الیوم، هلال احمر فلسطین مدعی شد که نیروهای اشغالگر با شلیک گلوله جنگی به سوی شرکت کنندگان در راهپیمایی ضد صهیونیستی علیه شهرک سازی در شرق نابلس دست کم 12 نفر را زخمی کردند.

به گفته پرسنل پزشکی در این منطقه، دست کم 20 نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور پرتاب شده توسط نظامیان صهیونیست مجروح شدند که به صورت میدانی تحت مداوا قرار گرفتند.

در روستای کفر کادوم، نظامیان صهیونیست فلسطینی های شرکت کننده در راهپیمایی یک هفته ای علیه شهرک سازی در این منطقه را زخمی کردند و از زندانیان بیمار در زندان های رژیم اشغالگر از جمله ناصر ابوحامد اعلام حمایت کردند.

به گفته منابع محلی، نیروهای اشغالگر با شلیک گلوله های پلاستیکی سنگین به سمت تظاهرکنندگان، دست کم پنج جوان را مجروح و ده ها تن دیگر را با استفاده از گاز اشک آور خفه کردند که به صورت سرپایی مداوا شد.

معترضان پس از نماز جمعه با سردادن شعارهایی علیه رژیم اشغالگر، سیاست سهل انگاری پزشکی رژیم صهیونیستی در قبال اسرای فلسطینی و حمایت از ابوحامد را محکوم کردند و خواهان گسترش اعتراضات خیابانی در محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

ابوحامد به دلیل ذات الریه شدید در بیمارستانی در سرزمین های اشغالی بستری شد و خانواده وی روز جمعه گفتند که او در کما به سر می برد. وضعیت جسمانی این زندانی فلسطینی از اوت گذشته وخیم شده است، اما مقامات زندان اسرائیل ارائه خدمات پزشکی را به تاخیر انداخته اند.

این اسیر فلسطینی ساکن اردوگاه العماری در رام الله از سال 2002 در اسارت به سر می برد و به حبس ابد محکوم شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید