دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان / دعوت به دور شدن از گناه


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820512

دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان می فرماید: «در ماه مبارک رمضان دعای عبادت کنید، خداوند به ما توفیق عبادت عنایت فرماید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان در این مطلب تهیه شده است.

به نام خدا

«اللهم یوم القیامه و یوم القیامه و یوم القیامه و یوم القیامه.

«خدایا مرا در روزه گرفتن و عبادت این روز یاری فرما و مرا از باطل و گناهان نگهدار و در این یاد روزه ام ده، برای توفیق خودت ای پیشوای گمشدگان».

آیت الله مطهدی تهرانی در اظهار نظری گفت: اگر خدا کمک کند گرسنگی را نمی فهمیم. مراسم شب و سحر، دعای ابوحمزه تملی و وحی را انجام می دهیم، گاهی مردم نگران نحوه روزه گرفتن در ماه رمضان هستند. دعا کن خدا کمکت کنه

وی در ادامه در تفسیر خود می فرماید: «وجنبنی فیه من حفوات و عطامه»: خدایا ما را از لغزش و گناه در ماه رمضان حفظ کن. اعضا و جوارح ما روزه بگیریم، اگر روزه بگیریم که چشم و زبان و گوش و نامحرم بیند، دروغ بگوید و غیبت بشنود، روزه ما «عام» می شود، ولی به ما می گویند روزه خاصه بگیر، یعنی اعضا و جوارح روزه بگیرند. .

وی تأکید می کند: در نیت خود بگویید «خداوندا; من روزه می‌گیرم، ولی روزه خاصی می‌گیرم، یعنی اعضا و جوارح شما هم روزه بگیرند، حدیث داریم. هنگام روزه باید گوش و چشم و پوست شما هم روزه بگیرد و اعضا و جوارح ما هم روزه بگیرند تا این روزه بر ما اثر بگذارد.

این استاد اخلاق ادامه می دهد: البته یک روز دیگر هم داریم که یک روزه خاص است، در این روزه جز خدا در ماه رمضان دل های ما متوجه نمی شود.

آیت الله مجتهدی تهرانی در تفسیر ورزاقنی فیه ذکرک بدواومه ادامه می دهد: خدایا این روز را در ماه رمضان برای من روزی قرار ده که به یاد تو باشم. باید مدام به یاد خدا باشم.

می گوید: حدیث این است که اگر حیوانات آن را ذکر نکنند به دست صیاد اسیر می شوند. این صداهایی که از جانوران می شنویم، ذکرهایی است که از آنها می گویند، حتی درختان و صحراها، کوه ها و دشت ها.

آیت الله مجتهدی تهرانی در تفسیر بطوفیق یحادی المذلین ادامه می دهد: اما با توفیق خودت گمشدگان را هدایت کن! ای خدایی که گمشدگان را هدایت می کنی، این دعای روز هفتم برای ما مستجاب شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید