دلیل تفاوت انتخابی اصلی تیم ملی ایران با تاج مشخص شد

دلیل تفاوت انتخابی اصلی تیم ملی ایران با تاج مشخص شد

فدراسیون فوتبال مدتی پیش مذاکرات خود را با فلیکس سانچز آغاز کرد. مذاکرات اولیه با سرمربی اسپانیایی خوب پیش می رفت تا اینکه مسائلی مانند مسائل مالی و مدت قرارداد مطرح شد.

اختلاف بر سر مسائل مالی در مذاکرات حل شد و سانچز کمی موقعیت خود را کاهش داد و رقم پیشنهادی فدراسیون را پذیرفت اما در ادامه مشکل دیگری به وجود آمد. در آخرین مذاکراتی که انجام شد، سانچز به مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که می خواهد قراردادی بلندمدت امضا کند. او در سال 2006 به قطر رفت و تا سال 2013 در آکادمی اسپایر، یکی از بهترین و مجهزترین آکادمی های فوتبال پایه در جهان، کار کرد و در آنجا بازیکنان جوانی را تربیت کرد. این مربی 47 ساله در سال 2013 سرمربی تیم زیر 19 سال قطر و در سال 2017 سرمربی تیم ملی بزرگسالان قطر شد.

سانچز دقیقاً همین مدل را برای حضور در ایران در نظر دارد و به همین دلیل به فدراسیون اعلام کرده که خواهان قرارداد بلندمدت است. این در شرایطی است که فدراسیون کشورمان قصد دارد سانچز را تا پایان جام ملت های آسیا 2023 که بهمن ماه سال آینده در قطر برگزار می شود، بیاورد و در صورت توافق طرفین، این قرارداد تمدید شود.

در واقع اکنون تنها مشکل مدت قرارداد است. با این حال مذاکرات بین طرفین ادامه دارد، هرچند با این شرایط به نظر می رسد شرایط کمی پیچیده تر از آنچه ارائه می شود باشد.

فدراسیون فوتبال اعلام کرد تا پایان امروز (۳۰ اسفند) سرمربی جدید خود را انتخاب خواهد کرد. در صورت به بن بست رسیدن مذاکرات با سانچز، فدراسیون فوتبال برای بازی با روسیه که در 12 فروردین 1402 برگزار می شود، سرمربی ایران را انتخاب می کند. انتخاب سرمربی موقت برای دیدار با روسیه و بازی دوم در فیفادی. در ماه آوریل که هنوز نهایی شده است. این یکی از برنامه های فدراسیون فوتبال است. اگرچه احتمال موقت و قطعی نبودن این انتخاب وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید