دلیل لغو نشست خبری کارلوس کی روش چیست؟

صراط سه همچنین نوشت: نشست خبری کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به فردا دوشنبه موکول شد.
به گزارش “ورزش سه”، در حالی که خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس مرکز تیم های ملی نزدیک به یک ساعت و نیم منتظر کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بودند تا لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران را اعلام کند. تیم جام جهانی، کی روش تا یک تاخیر طولانی در این جلسه حاضر نشد تا خبرنگاران بتوانند ابزار و تجهیزات خود را جمع آوری کنند. این جلسه به فردا موکول شد. محسن معتمد کیا، مدیر رسانه ای تیم ملی که قرار بود در نشست خبری امروز با کارلوس کی روش شرکت کند، اعلام کرد که به دلیل «مشکلات فنی» این مصاحبه خبری به فردا موکول شده است. آن هم با توجه به اینکه فردا ملی پوشان به همراه بقیه نفرات حاضر در اردو به قطر اعزام می شوند. در حال حاضر دو موضوع بحث برانگیز وجود دارد. اولا لیست نهایی تیم ملی و اینکه آیا بعد از حدس و گمان های فراوان جابه جا و اصلاح می شود یا خیر و نکته دوم انجام خود مصاحبه است که به دلیل کمبود وقت و شرایط مشخص نیست. زمانی که در مقابل خبرنگاران ظاهر شود. همه این اخبار در حالی منتشر می شود که لژیونرهای تیم ملی امروز به کمپ تیم ملی فوتبال ایران در قطر آمده اند. در هر صورت اتفاقی بی سابقه در فوتبال ایران بود که به زودی در جام جهانی با حریفان سرسختی مانند آمریکا، انگلیس و ولز روبرو خواهد شد. تمامی تیم هایی که لیست نهایی خود را برای حضور در رقابت های جام جهانی اعلام کردند و تعدادی نیز در قطر حضور دارند و تمرین می کنند. درست بر خلاف ایران که امروز ترکیبی از بازیکنان بومی و جوانان را در کمپ تیم ملی تمرین می کند.

تأخیر عجیب و سوال برانگیزی در نشست خبری و حضور کی روش در کنفرانس و صحبت با خبرنگاران وجود داشت و به تدریج شایعات در این رابطه داغ می شود. ممکن است این تاخیر به تغییراتی در فهرست تیم ملی مربوط باشد.
همچنین تردیدهایی وجود داشت که کی روش بتواند فرد یا نفراتی را از بین بازیکنان جوان دعوت شده به قطر ببرد اما نام این افراد در ثبت نام تیم ملی درج نشده و امکان حضور در تیم ملی وجود ندارد.

خبرورزشی نیز نوشت: هواداران باشگاه استقلال معتقدند وضعیت سربازی وحید امیری و مهدی ترابی مبهم است و چنین افرادی نباید در جام جهانی حضور داشته باشند.
زمستان سال گذشته و اواخر بهمن ماه بود که سوال سربازی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی در رسانه ها مطرح شد و در نهایت با اصرار و تهدید نظام وظیفه این دو بازیکن از هم جدا شدند. بازیکنان استقلال و اسفندماه به خدمت سربازی رفتند. از جمله حواشی مربوط به این موضوع، پیگیری شدید هواداران پرسپولیس بود که این بحث را به شدت در فضای مجازی مانند اینستاگرام و کانال های تلگرامی دنبال کردند و از مسئولان مربوطه خواستار سربازی شدن بازیکنان استقلال شدند. این نمایش ها جنگ شدیدی را در فضای مجازی بین هواداران دو تیم ارغوانی پایتخت به راه انداخت. استقلالی برای مقابله با این مشکل به سراغ بازیکنانی از تیم پرسپولیس رفت که شرایط مشخص و مشخصی در خصوص خدمت سربازی نداشتند.
دو نفر از این بازیکنان مهدی ترابی و وحید امیری بودند. هواداران استقلال با استناد به اسناد موجود در فضای مجازی یا اسنادی که به دست آورده بودند، تلاش کردند جعلی بودن آزادی مهدی ترابی و وحید امیری را ثابت کنند. این مسائل در ابتدای سال جاری به اوج خود رسید و روزی نبود که خبری از این موضوع در فضای مجازی منتشر نشود اما با انتشار کارت پایان خدمت مرادمند و یزدانی در مرداد ماه امسال و بازگشت این دو بازیکن. به استقلال، این جنگ تا حد زیادی تمام شده است، لفظی و غیرمستقیم بین هواداران دو تیم خاموش شده است، اما هواداران استقلال همچنان در کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام درباره موضوع معافیت وحید امیری بحث می کنند و مشخص است که من نمی گویم. نمی خواهم این یک بازیکن را به همین راحتی نادیده بگیرم.
شاید دلیل عدم توجه استقلالی ها به موضوع سربازی وحید امیری در ماه های ابتدایی امسال، مصدومیت و غیبت او از عرصه فوتبال بود اما حالا پس از بازگشت به اردوی تیم ملی و حضور مجدد در لیگ برتر با سایر استقلالی ها این بازیکن زیر ذره بین است و سوالاتی را از سوی مسئولان مربوطه در این زمینه مطرح می کند. این روزها شاهد هجمه های آنها به مسئولان فدراسیون، تیم ملی و خود بازیکن هستیم که خواستار شفاف سازی وضعیت سربازی او هستند و از مسئولان مربوطه می خواهند فردی را که در پایان خدمت تکلیفش می کند اعزام نکنند. کارت برای دنیا روشن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید