دنبال بهانه نیستیم، دو طلایمان به راحتی از دست رفت/ کاراته کاها به خاطر از دست دادن مسابقات جهانی با حال و هوای خاصی به قزاقستان آمدند.

ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794882

نتایج تیم ملی در کمیته انفرادی قابل قبول بود

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: تیم ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشت و نتایج کسب شده در کومیته انفرادی قابل قبول بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: سطح کیفی مسابقات نسبت به دوره های قبل بهتر بود و این را می توان آموخت. در همین مدت عملکرد کشورهایی مانند امارات، اردن، ویتنام و عربستان نشان داد که آنها سرمایه گذاری زیادی روی کاراته انجام داده اند و این می تواند هشداری برای همه مدعیان بازی های آسیایی باشد.

وی افزود: حتی کامبوج نیز با سرمربی ایرانی خود در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشت. کشورهایی مانند عراق، فیلیپین و هنگ کنگ نیز با استفاده از مربیان مصری، ترکیه ای و ایرانی اهداف بزرگی را دنبال می کنند. دیگر مثل گذشته نیست که فقط بین ایران، ژاپن، قزاقستان و در مواردی چین تایپه رقابت وجود داشته باشد.

سرمربی تیم ملی کاراته تاکید کرد: قطعا شرایط مسابقات قهرمانی آسیا با جهان متفاوت است. خوشحالیم که در جام جهانی با چند کشور آسیایی روبرو می شویم، اما معادلات کاراته در آسیا متفاوت است. نتایج سال های اخیر کاراته ایران در مسابقات جهانی و مقایسه با قهرمانی آسیا به خوبی نشان می دهد که در مسابقات جهانی راحت تر می جنگیم و سرنوشت مسابقات تاتامی عادلانه تر رقم خورده است.

هروی با اشاره به قدرت کاراته ایران گفت: کاراته ایران همچنان یکی از نیروهای آسیا و جهان است. ملی پوشان کشورمان به دلیل تاج و از دست دادن فرصت حضور در جام جهانی با روحیه خاصی به قزاقستان آمدند. با این حال عملکرد خوبی داشتند و نتایج به دست آمده در کمیته جداگانه قابل قبول بود و می توانست بهتر باشد. تیم ملی کاراته مردان قزاقستان از شش فرصت کمیسیون انفرادی، پنج مدال کسب کرد که با توجه به شرایط، نتیجه قابل قبولی بود.

هروی در خصوص قضاوت مسابقات کاراته قهرمانی آسیا گفت: عذرخواهی نمی کنیم اما در دیدار نیمه نهایی پوریا آغداسی با رقیب مطرح قزاقستانی قضاوت به نفع میزبان بود. اگر مسابقه عادلانه قضاوت می شد اقدسی به راحتی فینالیست می شد و در نهایت مدال طلا می گرفت. در فینال هیات انتخاب نیز مشکلات داوری وجود داشت که در نتیجه تاثیرگذار بود. اشتباهاتی که باعث شد از دست دادن دو مدال طلای ما راحت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید