دولت فردا را عزای عمومی اعلام کرده است/ کوم نیز رسما تعطیل است

دولت فردا را عزای عمومی اعلام کرده است/ کوم نیز رسما تعطیل است

روز جدید در پی درگذشت شیخ الفقه، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تاب سرا، هیئت دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی و در استان قم را تعطیل رسمی اعلام کرد.

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای درگذشت شیخ الفقه، آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی طب طراحی را به حضرت بقیة الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مرجع عالیقدر و مقام معظم رهبری تسلیت گفت. مقامات در سراسر کشور عزای عمومی و در استان کوم تعطیل رسمی (ایالتی) اعلام کرده اند.

آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی شب گذشته بر اثر سکته قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

این وکیل اهل بیت از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، حنصاری و گلپایگانی بود. مدتی در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی استفاده کرد. (ع) به توصیه مولای خود می نویسد.

آیت الله صافی گلپایگانی معروف به «شیخ المرجع» سال هاست در حوزه علمیه کوم به تدریس، تحقیق و تألیف فقه، کلام و حدیث مختلف می پردازد. حکومت امام خمینی (ره) یکی از فعالیت های سیاسی این دولت متأخر است.

از این منبع بزرگوار بیش از ۸۰ عنوان کتاب باقی مانده است که آثاری چون منتخب، صلوات، بیان اصول و سه رساله فقهی را شامل می شود که برخی از آنها برنده جایزه کتاب سال و کتاب سال مهدویت شده اند. .

دیدگاهتان را بنویسید